SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Krakkene er helt topp de, pleier velge de selv om alle lenestolene er tomme. På krakken er det lett å spise, bruke pc eller lese, og det er rikelig med stikkontakter.

Nesten som i kantina på jobben da altså. Ok, skjønner. :)
SK til AAR mot slutten av måneden, skal besøke og kikke litt da. :fly

Må medgi at hjertet synker litt mens jeg leser postene om SAS' nye konsept... Tross intense avvisninger av paralleller til BUs fiaskoprodukt Best&Back, er det nettop dette som flimrer for øynene, stadig klarere for hver nye produktavsløring.

Leser at produktansvarlig Andresen hos SAS er sprakende skråsikker på at nettopp dette er veien å gå. Vi har sett ham før? Har vi ikke?

Last edited:
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Men en del reiser jo frem og tilbake på dagen. Og da har man typisk GO billett ut på morgenen, og PLUS billett hjem igjen slik at man kan benytte seg av fleksibilteten vist et møte blir kortere/lengre....

Sant nok, men fra 18 og utover vil det nok være mindre premium-pax, fordi det også er mye mindre pax generelt. Hadde 18.50 fra TRD i går og vi var vel rundt 40 totalt.

For meg som ikke husker Braathens Best&Back. Hvorfor var det en fiasko?

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=65396

Må innrømme at jeg ikke husker det så godt selv. Fløy kun i Back på den tiden, og syntes det var greit nok. Foretrakk likevel SAS, siden de hadde servering til alle på alle avganger. Enten det var en muffins eller en lefse til kaffen. BU hadde vel også noe som het "endelig fredag" eller noe slikt.

Braathens Best er vel den beste serveringen som har vært innenlands noen gang. ´Braathens best/back´var kanskje forut for sin tid og ble etterhvert noe ufortjent et slags skjellsord. Enkelte av de som havna bak gardina og kanskje hadde betalt 365,- for billetten kunne ikke skjønne at de ikke skulle få sitte i fremre kabin og få samme servering som de som kanskje hadde betalt 1.750,- for samme flighten.
Personlig syntes jeg jeg fikk mye for pengene de gangene min bookingklasse kvalifisertet til Best (glemmer aldri 2 stoore reke- og karbonadesmørbrød på den korte turen fra OSL til KRS :)), og de gangene jeg fløy ´Back hadde jeg stort sett betalt lite for billetten.

Last edited:
Fikk denne mailen fra SAS i dag

Er EBG og har booket flere reiser på Economy og ingen på extra eller business lang tid fremmover, må vel bety at alle disse blir oppgradert til PLUS da, hva om en booker flere reiser i økonomi nå før omleggingen på sidene blir de også oppgradert til PLUS?

Booket i dag også reise til WAW fra TRD ser at fra slutten av Mars 2014 er alle avganger TRD-CPH og CPH-WAW erstattet med A319 istedet for Crj900.

On June 9, we will introduce our new service concept for travel within Europe, SAS Go and SAS Plus.
You have booked a trip on SAS departing on/after 09JUN and will be traveling in our new SAS Plus.

In addition to giving you a flexible ticket, SAS Plus allows you to check in 2 pieces of baggage. At the airport, you can access SAS Fast Track and visit the SAS Lounge. Onboard, we offer you food and beverages from Our Café.

The new concept is based on customer research and has been developed in close dialog with customers and partners over the last 12 months. Together, we have developed a simplified and harmonized concept that meets the increasing demand for smoother and more time-efficient journeys for both leisure and business customers.

Welcome onboard!

Braathens Best er vel den beste serveringen som har vært innenlands noen gang. ´Braathens best/back´var kanskje forut for sin tid og ble etterhvert noe ufortjent et slags skjellsord. Enkelte av de som havna bak gardina og kanskje hadde betalt 365,- for billetten kunne ikke skjønne at de ikke skulle få sitte i fremre kabin/ få samme servering som de som kanskje hadde betalt 1.750,- for samme flighten.
Personlig syntes jeg jeg fikk mye for pengene de gangene min bookingklasse kvalifisertet til Best (glemmer aldri 2 stoore reke- og karbonadesmørbrød på den korte turen fra OSL til KRS :)), og de gangene jeg fløy ´Back hadde jeg stort sett betalt lite for billetten.

Så vidt jeg husker ble den serveringa kraftig redusert på Best mot slutten, og det var vel få som skjønte poenget at man skulle betale f.eks. kr 1.385,- for å få "Best" på billetten og en muffins.... Tror det var like mange som betalte for Best som så det meningsløse i systemet, som student var jeg fornøyd med Back, selv om valg av navn på produktet neppe vinner noen markedsføringspris. Braathens hadde vel på den tiden et mer "folkelig" image enn SAS, som dels ble svekket ved å dele kabinen.

Fikk denne mailen fra SAS i dag

Er EBG og har booket flere reiser på Economy og ingen på extra eller business lang tid fremmover, må vel bety at alle disse blir oppgradert til PLUS da, hva om en booker flere reiser i økonomi nå før omleggingen på sidene blir de også oppgradert til PLUS?

Booket i dag også reise til WAW fra TRD ser at fra slutten av Mars 2014 er alle avganger TRD-CPH og CPH-WAW erstattet med A319 istedet for Crj900.

On June 9, we will introduce our new service concept for travel within Europe, SAS Go and SAS Plus.
You have booked a trip on SAS departing on/after 09JUN and will be traveling in our new SAS Plus.

In addition to giving you a flexible ticket, SAS Plus allows you to check in 2 pieces of baggage. At the airport, you can access SAS Fast Track and visit the SAS Lounge. Onboard, we offer you food and beverages from Our Café.

The new concept is based on customer research and has been developed in close dialog with customers and partners over the last 12 months. Together, we have developed a simplified and harmonized concept that meets the increasing demand for smoother and more time-efficient journeys for both leisure and business customers.

Welcome onboard!

Det var kjekt svar :)
Så visst jeg bestiller en billett til cph i economy med avreise 7 august, så blir det plus billett? Er ebg kunde

Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Det var kjekt svar :)
Så visst jeg bestiller en billett til cph i economy med avreise 7 august, så blir det plus billett? Er ebg kunde
Tror du skal ta det svaret der med en klype salt, for det var ikke mye logisk i forhold til spørsmålet. Hvorfor i alle dager skulle de gi alle EBG plus billetter om de kjøper go? Hvor mange dyre billetter vil de da selge?

Så vidt jeg husker ble den serveringa kraftig redusert på Best mot slutten, og det var vel få som skjønte poenget at man skulle betale f.eks. kr 1.385,- for å få "Best" på billetten og en muffins.... Tror det var like mange som betalte for Best som så det meningsløse i systemet, som student var jeg fornøyd med Back, selv om valg av navn på produktet neppe vinner noen markedsføringspris. Braathens hadde vel på den tiden et mer "folkelig" image enn SAS, som dels ble svekket ved å dele kabinen.

Braathens hadde også et bonusprogram på den tiden; `Wings´, og en`Best billett gav dobbelt så mange poeng som en ´Back.
Gullstatus der gav bla. adgang til BU´s suverene innenrikslounge.
Mener og å huske at ´Best billettene ikke kostet noe mere enn det fleksible billetter hadde kostet forut, mens de satt ned prisen på de mest rabatterte billettene. I så måte burde dette ha vært vinn-vinn.

Last edited:
Business er SAS Plus full flex (C-cl), og economy extra er resten av SAS Plus prisnivåene. Jeg har en følelse av at namingen på bookingmotoren blir endret 9. juni som er første reisedag med det nye pris og servicekonseptet. Vill spekulasjon, men går sikkert ikke an å endre produktnavnene fra en gitt reisedato så det blir riktig navn både før og etter cut-over.

Det stemmer. :up: På slaget 12 ble navnene endret i bookingdialogen til SAS Go, SAS Plus og SAS Plus Full Flex.

På IC er det endret til SAS Go Saver, SAS Go, SAS Plus Saver, SAS Plus, SAS Business Saver og SAS Business.

:up:

Sjekket pris for wen reise i september LHR-OSL, bookingklasse er A for Plus og C for Plus Flex. A gir Kjempeuttelling i UA MP, prisforskjellen er veldig lite, ser ut som 5-800 kroner forskjell mellom Go og Plus

Det stemmer. :up: På slaget 12 ble navnene endret i bookingdialogen til SAS Go, SAS Plus og SAS Plus Full Flex.

På IC er det endret til SAS Go Saver, SAS Go, SAS Plus Saver, SAS Plus, SAS Business Saver og SAS Business.

:up:

Klart som blekk da, altså.
Tante Guri og onkel Jørgen er sikkert lettet over forenklingene. :-)

Innlands kommer det opp tre poengkategorier ved booking på sas.no nå, 500, 750 og 1000 for hhv. Go, Plus, Plus flex. Regner med at ting ikke er helt på plass enda...

Jeg fløy Back noen ganger, og det var helt fint det. På utlandet innførte de etterhvert lett servering i Back, backpack eller snackpack. jeg husker ikke helt hva det het. Klasseskillet i norsk innenriks luftfart var litt forut for sin tid, men jeg tror det hadde funket greit idag.

Beklager – jeg kan helt sikkert finne noen svar i denne tråden med litt bedre søkning enn jeg har gjort så langt, men la gå:

Jeg har en SAS flight i forbindelse med en long haul biz Lufthansa flight OSL-FRA i begynnelsen av august. Den kommer opp ”over alt” som business, men regner med da at dette blir ”bare” pluss? Hvordan blir mat og drikke om bord på denne flighten?

Jeg kan alternativt uten særlig mer kostnad gjøre om OSL-FRA flighten til Lufthansa – vil dette være å anbefale?

Takk.

Serveringen blir i form av gratis valg fra BoB fra vogna.

På LH er du garantert ledig midtsete, mens SAS bare har softblock, dvd du får det trolig hvis det er ledig

Lufthansa sin Intra-EU biz er uansett såpass kjip at jeg her hadde valgt det som gir kortest reisetid og ikke sett på operatør. Men mindre formålet for turen er å tilbringe mest mulig tid på FRA ;)

Last edited:
Beklager – jeg kan helt sikkert finne noen svar i denne tråden med litt bedre søkning enn jeg har gjort så langt, men la gå:

Jeg har en SAS flight i forbindelse med en long haul biz Lufthansa flight OSL-FRA i begynnelsen av august. Den kommer opp ”over alt” som business, men regner med da at dette blir ”bare” pluss? Hvordan blir mat og drikke om bord på denne flighten?

Jeg kan alternativt uten særlig mer kostnad gjøre om OSL-FRA flighten til Lufthansa – vil dette være å anbefale?

Takk.

Om du bytter til Lufthansa for du ledig midtsete, mat og drikke blir kanskje servert litt "penere" (slipper SASPlast(tm) )- innhold av Mat tror jeg ikke blir noe bedre eller verre hos Lufthansa (ikke akkurat noe å skrive hjem om) Drikke blir vel omtrent likt - så det går vel mere på tidspunkt

Takk.

Jeg skal sitte to rader bak "nye Plus" på BCN-OSL og fly Plus på OSL-BGO. Da finner jeg sikkert ut litt mer om hva som gjelder. Gardinen er jo tross alt borte (om den noen gang egentlig har vært der).

Status
Not open for further replies.
Back