SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Har SAS angret seg? Nå selger de Business i C-klasse igjen, eller er det som vanlig hos SAS at de ikke får det helt til?

SAS.png
 
Har SAS angret seg? Nå selger de Business i C-klasse igjen, eller er det som vanlig hos SAS at de ikke får det helt til?

Ekstremt klønete. Nå selger de Business til Alicante også. Det har de vel aldri gjort tidligere. Extra-prisen er som før.

Men, det er jo helg, sikkert ikke så mange som bestiller business og extra nå.
 
Ekstremt klønete. Nå selger de Business til Alicante også. Det har de vel aldri gjort tidligere. Extra-prisen er som før.

Men, det er jo helg, sikkert ikke så mange som bestiller business og extra nå.

Nja, jeg har gjort det idag. Bestilte på en avgang (høstferie-periode) jeg visste var nokså full. Fikk extra/plus til drøye to tusen i formiddag, nå ligger det på 3600 på samme avgang. Og ja, de har begynt å selge business til ALC i ettermiddag.;)
 
Har vel vært en del tilpasninger for overgangen til Go og Plus de siste dagene. Eller har det vært sommerfest og fri bar?

Har en awardbillett for slutten av juni hvor det siste at tre segmenter er SAS OSL-TRD. Når jeg sjekker bookingen på Lufthansas nettsider kommer nå følgende opp:

Please note the alteration to your booking which has become necessary due to a timetable adjustment. Please check the details of your flight, especially the departure and arrival times which may have changed. If you have any questions, please contact our Service Center at any time. (9115)

SAS-segmentet står listet som "not possible/canceled".

Jeg lurer på hva i all verden det er som skjer, så jeg logger inn på SAS' nettsider og sjekker samme booking der. Hvor det står følgende:

Please note that the Airline has cancelled one or more of your selected flights. Please modify your reservation, or contact your travel agent for further information. (9115)

Segmentet er fortsatt listet, men jeg står nå på "venteliste". Et kjapt billettsøk bekrefter riktignok at flyvningen går som planlagt - SAS selger i alle fall fortsatt billetter til den.

Siden min billett ble bestilt gjennom Lifemiles, er jeg litt usikker på hvem jeg skal kontakte. SAS mener åpenbart jeg skal kontakte Lifemiles, men hvorfor skal de rydde opp i SAS sitt rot?

Bare litt synd at jeg ikke finner tilgjengelighet for en bedre reiserute på aktuelle datoer. For da kunne jeg kanskje lyktes med å utnytte SAS' dårskap til å få endret billetten gratis. Det blir vel til at jeg avventer og satser på at SAS klarer i ordne opp i rotet sitt i ukene frem til avreise. Uansett fremstår de som ganske så uprofesjonelle når de kanselerer en billett som har vært bekreftet ticketed i 5-6 uker for et fly som skal gå som normalt.
 
Må si det er ganske spesielt at de fortsatt ikke har klart å rydde opp enda. Nå selger de jo fortsatt biz OSL-LHR til 10K? Hva i alle dager? Får håpe for alles skyld at svært få handler biz-billetter disse dagene.
 
Er det noen som vet noe mer om implementering/salg av de nye klassene på f.eks. sas.no? SAS fremstår dessverre nok en gang som amatørmessige på IT-fronten.
 
Har vel vært en del tilpasninger for overgangen til Go og Plus de siste dagene. Eller har det vært sommerfest og fri bar?

Har en awardbillett for slutten av juni hvor det siste at tre segmenter er SAS OSL-TRD. Når jeg sjekker bookingen på Lufthansas nettsider kommer nå følgende opp:

Please note the alteration to your booking which has become necessary due to a timetable adjustment. Please check the details of your flight, especially the departure and arrival times which may have changed. If you have any questions, please contact our Service Center at any time. (9115)

SAS-segmentet står listet som "not possible/canceled".

Jeg lurer på hva i all verden det er som skjer, så jeg logger inn på SAS' nettsider og sjekker samme booking der. Hvor det står følgende:

Please note that the Airline has cancelled one or more of your selected flights. Please modify your reservation, or contact your travel agent for further information. (9115)

Segmentet er fortsatt listet, men jeg står nå på "venteliste". Et kjapt billettsøk bekrefter riktignok at flyvningen går som planlagt - SAS selger i alle fall fortsatt billetter til den.

Siden min billett ble bestilt gjennom Lifemiles, er jeg litt usikker på hvem jeg skal kontakte. SAS mener åpenbart jeg skal kontakte Lifemiles, men hvorfor skal de rydde opp i SAS sitt rot?

Bare litt synd at jeg ikke finner tilgjengelighet for en bedre reiserute på aktuelle datoer. For da kunne jeg kanskje lyktes med å utnytte SAS' dårskap til å få endret billetten gratis. Det blir vel til at jeg avventer og satser på at SAS klarer i ordne opp i rotet sitt i ukene frem til avreise. Uansett fremstår de som ganske så uprofesjonelle når de kanselerer en billett som har vært bekreftet ticketed i 5-6 uker for et fly som skal gå som normalt.

Opplevde det samme med to flighter. Stod som cancelled, men etter noen dager kom alt opp igjen. Men nå var valgte seter stort sett flyttet helt bak i alle flighter! Har nå gått gjennom totalt 6 bestillinger og lagt inn nye seter, ser ut som alt er på plass nå! Men må vel passe på som en smed.. Det hele fremstår som noe amatørmessig ja!
 
Har vel vært en del tilpasninger for overgangen til Go og Plus de siste dagene. Eller har det vært sommerfest og fri bar?

Har en awardbillett for slutten av juni hvor det siste at tre segmenter er SAS OSL-TRD. Når jeg sjekker bookingen på Lufthansas nettsider kommer nå følgende opp:

Please note the alteration to your booking which has become necessary due to a timetable adjustment. Please check the details of your flight, especially the departure and arrival times which may have changed. If you have any questions, please contact our Service Center at any time. (9115)

SAS-segmentet står listet som "not possible/canceled".

Jeg lurer på hva i all verden det er som skjer, så jeg logger inn på SAS' nettsider og sjekker samme booking der. Hvor det står følgende:

Please note that the Airline has cancelled one or more of your selected flights. Please modify your reservation, or contact your travel agent for further information. (9115)

Segmentet er fortsatt listet, men jeg står nå på "venteliste". Et kjapt billettsøk bekrefter riktignok at flyvningen går som planlagt - SAS selger i alle fall fortsatt billetter til den.

Siden min billett ble bestilt gjennom Lifemiles, er jeg litt usikker på hvem jeg skal kontakte. SAS mener åpenbart jeg skal kontakte Lifemiles, men hvorfor skal de rydde opp i SAS sitt rot?

Hei!

Jeg har også en Lifemiles-booking med SAS som kom opp med samme melding som det du fikk. Jeg hadde to segmenter med samme flightnummer, et cancelled og et confirmed/timechanged. Jeg fikk fikset dette ved å åpne bookingen på www.lot.com for deretter å trykke på knappen "acknowledge changes". Da forsvant segmentet med status cancelled, og bookingen ble normal igjen.
 
Virker som om dette er problemer SAS er klar over, for når jeg tok kontakt via deres live chat ble det fikset så fort jeg oppgra ref. Angrer litt på at jeg tok kontakt, for jeg kunne faktisk tenke meg å endre billetten min.
 
Så, er det slutt på at dere med EBG får reservert sete fremst når dere flyr innenriks med økonomi-billett nå?

Ifølge Expertflyer er rad 1-5 reservert for Plus for den min innenriksflight.
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Så, er det slutt på at dere med EBG får reservert sete fremst når dere flyr innenriks med økonomi-billett nå?

Ifølge Expertflyer er rad 1-5 reservert for Plus for den min innenriksflight.

Det forsvant for lenge siden. Dvs det at de første radene var forbeholdt EBG og full flex billetter. Så sånn sett blir det en forbedring når de fremste radene vil bli forbeholdt Plus
 
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Dette vil vel også være ganske dynamisk avhengig av hvor mye Plus-pax det er på hver flight? Selger de 2 rader med plus, så har vel vi andre mulighet til å sitte på rad 3.
Kanskje det kan være lurt å endre foretrukket sete-valget på profilen på sas.no, er vel mindre sannsynlig at jeg får 2F på ungdomsbillett fremover.
 
LOL at SAS sier jeg bare. De som bestiller businessbilletter intra Europa nå vil nok få seg en fin overraskelse. Jeg er nok litt for ung til å huske Best og Back i sine glansdager, men jeg tror dette kan fort bli noe av årsaken til at SAS kan gå under. Altså folk forsto ikke konseptet Best og Back og jeg tviler på at folk vil forstå Plus and Go.
 
Bestilte akkurat billetter BGO-OSL-DUB i slutten av juni, og fikk da opp både Economy Extra og Business. Bestilte Economy Extra (som skal være "Plus"?) og fikk da reservert seter lengst frem på strekkene OSL-DUB/DUB-OSL. Business billettene var jo dobbelt så dyre, men man får jo ikke noe mer? Så også at det ble beregnet 6000 EB poeng + 25% som EBG så det ble 7500 poeng. Prisen pr. poeng ble hyggelige 46 øre :-)
 
Business er SAS Plus full flex (C-cl), og economy extra er resten av SAS Plus prisnivåene. Jeg har en følelse av at namingen på bookingmotoren blir endret 9. juni som er første reisedag med det nye pris og servicekonseptet. Vill spekulasjon, men går sikkert ikke an å endre produktnavnene fra en gitt reisedato så det blir riktig navn både før og etter cut-over.
 
Benyttet meg nylig av SAS' 50%-salg på innenlands bonusreiser, t/r OSL-ALF. Ble overrasket da jeg fikk opp "Business" som et valg, og på hjemreisen var kun den bookingklassen ledig. Valgte det, men ble likevel ikke belastet for mer enn 10.000 poeng totalt (for oss begge). Kan velge seter på de to første radene på hjemturen og har 2 pc bagasje. Er det flere fordeler man kan forvente seg? Er det BoB som gjelder også for oss der fremme?

I følge SAS er en av fordelene med business lounge, så gleder meg til å teste lounge-muligheten i ALF :-)

PS: Skal for øvrig kjøre knallhardt på at de uvaskede bak må benytte de bakre toalettene. :-) :-)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top