SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Jeg mistenker at det burde ha stått 'sparkling water' og ikke 'mineral water'. Når de kommer med kaffe og te ber jeg alltid om et glass vann og en svart kaffe, og det har alltid gått fint.

Kanskje en (egen) flaske med vann koster 25 kroner?

Det er det jeg i alle fall har betalt for :rolleyes:
 
Og nå lastes de nye prisene inn. Noe som fører til veldig høye priser akkurat nå. SAS sin facebook side renner over av klager. Kanskje noen burde legge ut en notis på facebook og SAS sin hjemmeside om hva som skjer!
 
Og nå lastes de nye prisene inn. Noe som fører til veldig høye priser akkurat nå. SAS sin facebook side renner over av klager. Kanskje noen burde legge ut en notis på facebook og SAS sin hjemmeside om hva som skjer!

Notisen er der nå

System update


Until after midnight it is not possible to book any flights within Europe when travelling after the 8th of June.
 
Er det feilprising i systemet?
Tilfeldige søk gir
-OSL-LHR 4156kr i Extra (Ligger som Extra, ikke Plus), lavere enn flex på OSL-BGO
-OSL-CDG 3933kr i Extra.

-OSL-ALC 4356kr i Extra på samme dato som jeg betalte 4000kr når jeg bestilte i økonomi i februar

Angrer på at jeg var tidlig ute når jeg kjøpte årets sommerbilletter :colgate:
 
Ser ikke ut som de nye klassene har kommet ordentlig opp da det er en blanding av nytt og gammelt i søkemotoren nå. Registrerer at noen ruter bare har Economy og Economy Extra og at Oslo-London og Oslo-Paris i Exonomy Extra (Plus) selges for bare 1800 kr. Samme pris til f.eks. Alicante. Tror det er behov for en ordentlig opprydning, men samtidig er det åpenbart mulig å gjøre noen gode kjøp nå!
 
Last edited:
Ikke sikkert det er feilprising. Det har jo vært sagt at billigste plus skal ligge nærmere dagens dyreste eco. De prisene som er nevnt av Dag Viking og FlightDeck er jo i bookingklasse P, som jo er en ny bookingklasse.....
 
Last edited:
Tok et screenshot av fares mellom OSL og ALC. Regner med bookingklasse A er tilbud, og vil brukes på samme måte som O brukes i ECO/GO. Mens P for samme funksjon som T bare i PLUS istedefor ECO/GO! Dette er fares før skatter, avgifter og fueltillegg.

attachment.php


Kilde: expertflyer.com
 

Attachments

  • Skjermbilde 2013-06-01 kl. 10.10.02.png
    Skjermbilde 2013-06-01 kl. 10.10.02.png
    73.9 KB · Views: 941
Last edited:
Tok et screenshot av fares mellom OSL og ALC. Regner med bookingklasse A er tilbud, og vil brukes på samme måte som O brukes i ECO/GO. Mens P for samme funksjon som T bare i PLUS istedefor ECO/GO! Dette er fares før skatter, avgifter og fueltillegg.

Det kan stemme ja. Mange har jo etterlyst businesstilbud uten fleksibilitet som BA og LX har. Kanskje nå SAS innfører det samme for Plus? Billige billetter med fast-track, lounge, mat&drikke og mer poeng. Skal man endre billetten så må den kanskje kjøpes opp til en høyere klasse eller betale et solid mellomlegg. Tipper det også kommer som krav for å få slike billige Plus-billetter at man må kjøpe billetten minst uken før, på samme måte som man må for å få en innenriksbillett for under tusenlappen.

Her er fare-roules for P til Nice

[KVS Availability Tool 7.1.8/Diamond - Sabre: NCE-OSL/SK/PFRRTY/3410 NOK]
Code:
[Rule Application & Other Conditions]
NOTE - THE FOLLOWING TEXT IS INFORMATIONAL AND NOT
VALIDATED FOR AUTOPRICING.
SAS PLUS
CLASS OF SERVICE PREMIUM ECONOMY.
APPLICATION
 AREA
  THESE FARES APPLY WITHIN EUROPE.
 TYPES OF TRANSPORTATION
  FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
   ONE-WAY/ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
  FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE.
   EXCEPTION -
   FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A
   LOWER SK FARE PROVIDED THAT ALL CONDITIONS OF THE
   NEW FARE ARE MET.
   ----------------------------------------
   FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A
   LOWER BD/BT/OS/OV/WF/LH/LO/LX/TP/JP/OU
   UNRESTRICTED BUSINESS/UNRESTRICTED ECONOMY FARE
   PROVIDED THAT ALL CONDITIONS OF THE NEW FARE ARE
   MET.
 CAPACITY LIMITATIONS
  THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS
   CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY
   THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE
   AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS,
   WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN
   FLIGHT, WILL BE DETERMINED BY THE CARRIER$S BEST
   JUDGEMENT.

[Flight Application]
THE FARE COMPONENT MUST BE ON
    ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY SK
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY DC
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY KF
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY QA
        ANY SK FLIGHT OPERATED BY WF
        ANY WF FLIGHT OPERATED BY WF
        ANY WF FLIGHT OPERATED BY SK
        ANY WF FLIGHT OPERATED BY YW.

[Stopovers]
UNLIMITED FREE STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING
UNIT.

[Transfers]
UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED
ON THE FARE COMPONENT.

[Surcharges]
IF UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11.
  MISCELLANEOUS/OTHER SURCHARGE OF EUR 40.00 PER
  DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE PER
  CHILD/INFANT.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       IF YOUNG PSGR 12-15 REQUESTING ASSISTANCE
         A SURCHARGE OF EUR 40.00 PER YOUNG PSGR AND PER
         DIRECTION SHALL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE
         PER YOUNG PSGR.
         ------
         SURCHARGE FOR YOUNG PSGR 12-15 SHALL BE ADDED
         AS Q IN FARE CONSTRUCTION LINE.

[Travel Restrictions]
VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 09JUN13.

[Sales Restrictions]
TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 01JUN13.

[Combinations]
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
  FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
  -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
   MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
   MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
  -TO FORM ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS.
  PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK/BM/
    KF/BT
    OR FOR CARRIER OS/OV/WF/LH/LO
    OR FOR CARRIER LX/TP/JP/OU/FI IN ANY RULE IN THIS
    TARIFF.
END-ON-END
  END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
  FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
  PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
  PROVIDED -
    COMBINATIONS ARE WITH ANY -FLEX/-FLEXK/-FLEXS TYPE
    FARES FOR CARRIER WF NORWAY.

[Children Discounts]
CNN/ACCOMPANIED CHILD PSGR 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF
  THE FARE.
      TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH.
  MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
    COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - 1ST INF/INFANT WITHOUT A SEAT PSGR UNDER 2 -
       CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE.
       MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
         COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - INS/INFANT WITH A SEAT PSGR UNDER 2 - CHARGE 75
       PERCENT OF THE FARE.
       MUST BE ACCOMPANIED ON ALL FLIGHTS IN THE SAME
         COMPARTMENT BY ADULT PSGR 16 OR OLDER.
OR - UNN/UNACCOMPANIED CHILD PSGR 5-11 - CHARGE 75
       PERCENT OF THE FARE.
      NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
       1. UNACCOMPANIED MINOR UNDER 5 WILL NOT BE
          ACCEPTED FOR CARRIAGE.
       2. YOUNG PASSENGER 12-15 PAYING 100 PCT OF THE
          FARE MAY REQUEST ASSISTANCE AT A CHARGE - SEE
          SURCHARGE IN SU CATEGORY.

[Voluntary Refunds]
CHECK CATEGORY 16 OR CONTACT CARRIER FOR DETAILS.

[Eligibility]
NO ELIGIBILITY REQUIREMENTS APPLY.

[Day/Time]
NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[Seasonality]
NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY.

[Advance Reservations/Ticketing]
NO ADVANCE RESERVATIONS/TICKETING REQUIREMENTS APPLY.

[Minimum Stay]
NO MINIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

[Maximum Stay]
NO MAXIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.

[Blackout Dates]
NO BLACKOUT DATES APPLY.

[Accompanied Travel]
ACCOMPANIED TRAVEL NOT REQUIRED.

[Penalties]
NO PENALTIES APPLY.

[HIP/Mileage Exceptions]
NO HIP OR MILEAGE EXCEPTIONS APPLY.

[Ticket Endorsement]
TICKET ENDORSEMENT NOT REQUIRED.

[Tour Conductor Discounts]
NO DISCOUNTS FOR TOUR CONDUCTORS.

[Agent Discounts]
NO DISCOUNTS FOR SALE AGENTS.

[All Other Discounts]
NO DISCOUNTS FOR OTHERS.

[Miscellaneous Provisions]
NO PROVISIONS APPLY.

[Fare By Rule]
NOT APPLICABLE.

[Groups]
NO GROUP PROVISIONS APPLY.

[Tours]
NO TOUR PROVISIONS APPLY.

[Visit Another Country]
NO VISIT ANOTHER COUNTRY PROVISIONS APPLY.

[Deposits]
NO DEPOSIT PROVISIONS APPLY.

[Voluntary Changes]
ENTER RD*31 OR RD‡LINE NUM‡*31 FOR VOLUNTARY CHGS.

[Negotiated Fares]
NOT APPLICABLE.

[International Construction]
NOT A CONSTRUCTED FARE
 
Last edited:
Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Jeg synes egentlig det bare skulle mangle at man fikk et fornuftig nivå på de billigste Plus-billettene.

Og på OSL-LHR får du jo BA i biz til 2990, som selvfølgelig er et (mye) bedre produkt. Kanskje lettere å ta opp konkurransen med AF til CDG?
 
Tenkte på å kjøpe opp fra økonomi til extra (plus) siden den kun er 300kr dyrere pr pers enn opprinnelig billett. I prisreglene står det

Endring: Billetten kan endres mot gebyr på * per reiseretning og person innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

*NOK/SEK/DKK500/EUR60/EUR75**/GBP60/USD70/CHF100

** for reiser som starter i Estland og Latvia

Dere som har peiling, må man da betale både 500kr pr person pr strekning og mellomlegget opp til neste klasse (B) eller er det nok å kjøpe opp billetten til neste klasse?
 
Er jo positivt for dem uten *Gold med noen restrikted PLUS billetter. Det er et skritt i riktig retning.

For oss med EBG er det jo fortsatt en kostbar brødskive, om man ikke trenger en MR da. Bare sånn for å ha et obligatorisk surt oppgulp.
 
Ser at min Business-booking OSL-LHR i juli fortsatt viser Business-setekart på sas.no, ikke mulig å velge midtseter på de tre radene som er satt av.
 
Ser at min Business-booking OSL-LHR i juli fortsatt viser Business-setekart på sas.no, ikke mulig å velge midtseter på de tre radene som er satt av.

Nå har jo SAS visst at det klarer å kjøre soft-block for EBG på innenlandsreiser, så tror nok det forsøker noe lignende på Plus

Så med SAS kabinfaktor tatt i betrakning tror jeg sjansen for ledig midtsete i nye Plus er ganske stort
 
Dere som har peiling, må man da betale både 500kr pr person pr strekning og mellomlegget opp til neste klasse (B) eller er det nok å kjøpe opp billetten til neste klasse?
Kr. 500 i endringsgebyr, pluss evt. tillegg, ja
 
Nå har jo SAS visst at det klarer å kjøre soft-block for EBG på innenlandsreiser, så tror nok det forsøker noe lignende på Plus

Så med SAS kabinfaktor tatt i betrakning tror jeg sjansen for ledig midtsete i nye Plus er ganske stort

He he dette er noe jeg er enig i. Nå må dette selskapet starte å tjene penger snart og gjøre noe med feks kabinfaktoren. Her inne hvor den "spisse" kompetansen besittes kan det synes som om det å tjene penger faktisk ikke er et hovedfokus men snarere hvor mye kaffe man kan få el ikke alt avhengig av når på døgnet man måtte reise. Det komplette kaos hersker om kan få ditt el datt avhengig av billettpris så dette må komme klarere ut. Har selv vært i nærheten av å skulle reise med SAS i det siste men valgte dette bort trass i at jeg er privat EBG. Air China stinker men allikevel ryddig klassinndeling selv om den beste klasse ikke er all verden. Dette stuntet tror jeg dog kommer til å havne i rekken av mislykkethet. Jfr Braathens gamle Best and Back.
 
For oss med EBG er det jo fortsatt en kostbar brødskive, om man ikke trenger en MR da. Bare sånn for å ha et obligatorisk surt oppgulp.
Takk, der sparte du meg for den jobben ;)
Har tygget litt på det nå. Er man EBG, finnes det faktiske ingen rasjonelle grunner for å betale ekstra for Plus. Ingen. Man kan til nøds si miles, dersom opptjeningsperioden snart er ute og man mangler noen få poeng, men alle andre tilleggstjenester får man som EBG - ev. kan kjøpes separat til en lavere pris enn Plus-mellomlegget (f. eks. bagasje).

Å betale for Plus for å delta i 'åpent midtsete'-lotteriet, der sjansen for gevinst trolig er noe større i Plus enn i Go, velger jeg å kategorisere som irrasjonelt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top