SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Innholdet i menyer er jo alt diskutert, men her kommer bilder av slik menyen vil bli seendes ut ombord flyet:
attachment.php


Og:
attachment.php
 
Det er utrolig stusselig av et "fullserviceselskap" å ta betaling for et glass(!) juice. Koko!

Ellers får jeg litt sånn "same shit, different wrapping"-følelse av den menyen.
 
Hvor plasserer man årskort kunder som allerede har betalt for 1 år... ? Mistanke om at det blir lange køer på fast track innland , lounge på osl har man jo sjelden tid til. Man burde heller ha fokus på å få orden på it systemet ved gate, det har redusert servicen BETYDELIG. Noen må få orden på dette!
 
Det er utrolig stusselig av et "fullserviceselskap" å ta betaling for et glass(!) juice. Koko!

Det er faktisk helt utrolig. For meg fremstår SAS som utrolig kjipe og lite serviceorienterte når de velger å ta betalt for et glass juice. Ingen andre full service selskaper i Europa gjør det. Dette er ikke lenger noe full service selskap, men et fordekt lavprisselskap.

Produktet SAS tilbyr er rotete.
 
Last edited:
Utrolig å høre hvor mye dere klager! Er 15 sider med klaging på at SAS kommer med et nytt og kanskje ganske spennende produkt! La produktet få testes før man kommer med den endelige dommen. Jeg tror dette kan bli bra :)

Har også reist med KLM (tre ganger) og må jo si at servicenivået var atskillig høyere enn hos SAS. Men det hadde jeg regnet med, fordi det gjelder ikke bare flyselskaper i utlandet, men ofte mange andre ting også.

Det virker som enkelte reiser meget mye her inne, og da har jeg likevel forståelse for at man stiller andre krav enn meg som reiser 6 t/r i året.
 
Hvor plasserer man årskort kunder som allerede har betalt for 1 år... ? Mistanke om at det blir lange køer på fast track innland , lounge på osl har man jo sjelden tid til. Man burde heller ha fokus på å få orden på it systemet ved gate, det har redusert servicen BETYDELIG. Noen må få orden på dette!

Årskortbilletter utstedes i C-klasse. Det er ingenting galt med IT-systemet som har har redusert servcen. Det er SAS som har instruert sine ansatte om at det ikke skal endres billetter ved gate. Det er ingen problem å få det til om viljen er tilstede.
 
Årskortbilletter utstedes i C-klasse. Det er ingenting galt med IT-systemet som har har redusert servcen. Det er SAS som har instruert sine ansatte om at det ikke skal endres billetter ved gate. Det er ingen problem å få det til om viljen er tilstede.

Ok, uansett dette rammer SAS sine beste kunder. Og ja dette irriterer svært mange som reiser mye. Jeg selv mistet fly, fått beskjed om slike som deg har vi ikke tid til å hjelpe. Springer som regel som en gal mellom gate og service skranke , da ingen kan hjelpe og ja i disse tilfellene har jeg endret billett på telefon eller mobil på forhånd, men det er noe feil med systemet hva angår travel pass og endring og det nye it systemet. Det er ihvertfall ikke mye fleksible billetter lenger. Hva med å ta tak i dette før en gratis muffins ombord.
 
Ok, uansett dette rammer SAS sine beste kunder. Og ja dette irriterer svært mange som reiser mye. Jeg selv mistet fly, fått beskjed om slike som deg har vi ikke tid til å hjelpe. Springer som regel som en gal mellom gate og service skranke , da ingen kan hjelpe og ja i disse tilfellene har jeg endret billett på telefon eller mobil på forhånd, men det er noe feil med systemet hva angår travel pass og endring og det nye it systemet. Det er ihvertfall ikke mye fleksible billetter lenger. Hva med å ta tak i dette før en gratis muffins ombord.

Jeg skjønner godt hva du mener, jeg har også vært der. Tror likevel dette er mest en OSL sak, for jeg har ikke hatt dette problemet på verken TOS eller BGO. Der har de endret for meg hver gang. Som sagt, det er ikke systeme det er feil med, det er viljen. Problemet er at du må rekke innsjekk som er 30 min før avgang, og det hjelper ikke deg ved gate når du har rukket et tidligere fly.
 
Det er faktisk helt utrolig. For meg fremstår SAS som utrolig kjipe og lite serviceorienterte når de velger å ta betalt for et glass juice. Ingen andre full service selskaper i Europa gjør det. Dette er ikke lenger noe full service selskap, men et fordekt lavprisselskap.

Akkurat det juiceglasset er jo ikke noe nytt, man har ikke fått et glass juice gratis av SAS (short-haul economy) på mange år.
 
Jeg skjønner godt hva du mener, jeg har også vært der. Tror likevel dette er mest en OSL sak, for jeg har ikke hatt dette problemet på verken TOS eller BGO. Der har de endret for meg hver gang. Som sagt, det er ikke systeme det er feil med, det er viljen. Problemet er at du må rekke innsjekk som er 30 min før avgang, og det hjelper ikke deg ved gate når du har rukket et tidligere fly.

Samme inntrykk, dette gjelder hovedsakelig osl. Men det er jo dette man betaler ekstra for og som alltid har fungert. Når selv kapteinen skylder på det nye it systemet over speaker som følge av forsinkelser (opplevd 2 ganger) så må dette være på agendaen i selskapet. Samtidig er jeg svært bekymret med tanke på hvordan man behandler gode kunder, noe SAS alltid har vært god på.
 
Akkurat det juiceglasset er jo ikke noe nytt, man har ikke fått et glass juice gratis av SAS (short-haul economy) på mange år.

Synes at det er enda kjipere at man må betale for vann. Det er vel strengt talt noe som burde være gratis! Man får kaffe og te gratis, hvorfor ikke vann? :p
 
Synes at det er enda kjipere at man må betale for vann. Det er vel strengt talt noe som burde være gratis! Man får kaffe og te gratis, hvorfor ikke vann? :p
Vann får du gratis i glass, noe som også har vært oppe tidligere. Det står vel heller ikke i prislisten at du må betale for det? (Aner ikke om de selger flasker, men man får i glass)
 
Vann får du gratis i glass, noe som også har vært oppe tidligere. Det står vel heller ikke i prislisten at du må betale for det? (Aner ikke om de selger flasker, men man får i glass)

Seriøst?!?! Jeg har alltid fått vann i flaske! :headbang
Står i prislisten at vann koster 25 kroner (?) :p
 
Akkurat det juiceglasset er jo ikke noe nytt, man har ikke fått et glass juice gratis av SAS (short-haul economy) på mange år.

Det har ofte vært slik at de som klager mest er de som har minst erfaring med produktet det siste år. At man setter likhetstegn mellom juice og service sier egentlig det meste.
 
Står i prislisten at vann koster 25 kroner (?) :p

I prislisten i denne tråden, om det nye konseptet? (Som er det vi diskuterer her)

FRA-OSL med SK for et par uker siden: "Vi serverer kaffe og te gratis. Vann i halvlitersflasker kan kjøpes."

Forrige helg (og tidligere), "vi serverer gratis kaffe og te". Og de som spurte om vann fikk et glass gratis. Det stod glass og stor flaske på toppen av tralla.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top