SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Og innenriks

Flight: SK4094
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Boeing 737-700
Fare Class: Business (Z)
Meal: None
No Special Meal Offered.

Slik har det vært innenriks lenge.

Ser man på sidene til SAS har tidligere 3-klasseruter nå kun Extra og Eco som mulige valg. Business kan ikke velges. Innenriks er det fremdeles Eco, Flex og Full Flex, der Flex er booket i Z. At Z kommer opp som Business er vel bare generisk i systemet.

Slik ser det ut en sommerdag i juni

[KVS Availability Tool 7.1.9/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]
Code:
OSL  Oslo Metro / Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
LHR  London Heathrow UK [EGLL]
WED  19 Jun 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------
SK         803     OSL   07:50     LHR   09:20     738      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q5 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         805     OSL   13:15     LHR   14:35     73G      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V5 W5 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         809     OSL   15:05     LHR   16:25     73W      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         811     OSL   17:10     LHR   18:30     73W      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V1 W5 U1 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         815     OSL   20:15     LHR   21:35     73W      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Last edited:
Slik har det vært innenriks lenge.

Ser man på sidene til SAS har tidligere 3-klasseruter nå kun Extra og Eco som mulige valg. Business kan ikke velges. Innenriks er det fremdeles Eco, Flex og Full Flex, der Flex er booket i Z. At Z kommer opp som Business er vel bare generisk i systemet.

Slik ser det ut en sommerdag i juni

[KVS Availability Tool 7.1.9/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]
Code:
OSL  Oslo Metro / Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
LHR  London Heathrow UK [EGLL]
WED  19 Jun 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------
SK         803     OSL   07:50     LHR   09:20     738      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q5 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         805     OSL   13:15     LHR   14:35     73G      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V5 W5 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         809     OSL   15:05     LHR   16:25     73W      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         811     OSL   17:10     LHR   18:30     73W      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V1 W5 U1 K0 L0 T0 O0 G9 N0
SK         815     OSL   20:15     LHR   21:35     73W      C0 D0 J0 Z0 R9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Booket billetten for en time siden ikke langt unna de datoene.

ORD-LHR i P, LHR-OSL-EVE-OSL-AMS i Z og AMS-ORD i P etter en spasertur paa 45 minutter gjennom den flotteste flyplassen i verden :P

Aapenbart at Z ikke er blokkert ifm intercont

Booket billetten for en time siden ikke langt unna de datoene.

Aapenbart at Z ikke er blokkert ifm intercont

Stemmer nok det ja, starter man i USA er de bookingklassene tilgjengelige. Tipper det er treghet i systemet, siden LHR-CPH-OSL kan bookes i C fremdeles.

Som jeg skrev - Z blir rullet ned i Y når den tid kommer. Det er ikke lenger mulig å kjøpe C i Europa. Innen Norge og Scandi eksisterer fortsatt klassen som fare men ikke som fysisk klasse. Slik har det jo vært lenge.

Som jeg skrev - Z blir rullet ned i Y når den tid kommer. Det er ikke lenger mulig å kjøpe C i Europa. Innen Norge og Scandi eksisterer fortsatt klassen som fare men ikke som fysisk klasse. Slik har det jo vært lenge.

Alle bookingklasser (inkludert C, D og J I tillegg til Z) er fortsatt lastet I ITA og dermed tilgjengelig for salg utover sommeren og det selges som business på orbitz, expedia og sikkert Wideroe.no også. Ikke bra av SAS, særlig når de ikke har tatt seg bryet å oppdatere den internasjonale websiden sin flysas.com der beskrivelsen for pensjonisten fortsatt finnes

Var ikke det helt store dette nei, det eneste lyspunktet var frokost innenriks hvis man fly i mer enn 51 minutter.

Var ikke det helt store dette nei, det eneste lyspunktet var frokost innenriks hvis man fly i mer enn 51 minutter.

Frokost innenriks er det uansett, over 51 er det med varme rundstykker.
Ser ut som det kan være en bedring innenriks, men intra-Europa blir det en nedtur. Vi får se når det kommer i gang. En muffins til kaffen etter kl 0900 blir bra, eller chips til ølen ;)

SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

De kunne iallfall hatt vett til å få tilbake den varme ciabattaen (eller hvordan det skrives) med pepperoni. Den var jo faktisk verdt 50 kr.

Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Men i forhold til dagens EcoEx, så er det vel ikke så forferdelig? En grei salat og et par wrapper er jo like godt som det som serveres nå. I forhold til dagens biz på intra-Europa er det jo elendig, men det har vi jo allerede avslørt.

Blir spennende å se hvordan sandwichen på OSL-storbyene blir. Er jo en liten forbedring fra dagens Wasa-alternativ.

Her var det ikke så veldig mye som fristet utover muffins (til kaffe) og Chips (til øl). Helt enig med chriscross at ciabatta vel er noe av det bedre SAS har hatt i salgsvogna si. Med litt flaks er kanskje hot wrap sånn passelig krydret og smakfull så det metter litt...

Hvis ikke SAS endrer rutetidene på TRD-OSL kan jeg i det minste se frem til varme rundstykker til frokost, det er en solid opptur :)

Her var det ikke så veldig mye som fristet utover muffins (til kaffe) og Chips (til øl). Helt enig med chriscross at ciabatta vel er noe av det bedre SAS har hatt i salgsvogna si. Med litt flaks er kanskje hot wrap sånn passelig krydret og smakfull så det metter litt...

Hvis ikke SAS endrer rutetidene på TRD-OSL kan jeg i det minste se frem til varme rundstykker til frokost, det er en solid opptur :)

Jeg er nesten sikker på at de mener flyvetid. Og det er ekstremt sjeldent de bruker over 50 min opp til TRD. Hvis de ikke mener flyvetid, er jo dette fantastiske nyheter. Men tviler.

Positivt med varme rundstykker til domestic frokost. Jeg synes faktisk det er et STOOOORT pluss

Kjipt at det må være over 1,5 time utenlands før man kan få noe annet enn sandwich. Kan umulig ta lenger tid å selge en salat enn en blings.

Ellers skal det vel mye til å være overrasket over dette? Maten er den samme som alltid har vært i Cloud Shop Café. I GO betaler du for den. I PLUS er den gratis. Hadde man ventet noe annet hadde man tett på vært litt naiv synes nå jeg.

Lol. Holy smokes. Glad jeg ikke er frequent traveler med SAS. Her skal man fort gaa lei, ja. For en nedtur dersom du har betalt 8 lapper t/r Paris

Her er en oversikt over OUR CAFE.

Må innrømme at jeg ble litt skuffet.....

Pinligt at en såkaldt full-service carrier vil tilbyde dette spartanske udbud til full fare pax.
Tror nogen der har booket en C-klasse codeshare billet (eksempelvis LH/UA/LX etc) får sig en gevaldig skuffelse over denne "DSB-service".

Ja, ja. Jeg er glad det er sjelden jeg trenger/får lov til å fly full fare utenlands... Innenlands kan det vel bli bedre enn dagens situasjon om de får på plass fast track og lounge (noe jeg nok kan få muligheten til å dra nytte av).

Litt interessant å observere at SAS ønsker å få muligheten til å differensiere seg fra andre selskaper (som LCC'er) i en del dimensjoner og være et fullserviceselskap, men virker til forveksling lik i mange andre dimensjoner (som f.eks. dette).

Status
Not open for further replies.
Back