SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Ikke fri mat og drikke på SAS Plus?

Joda.

SAS GO:

§Breakfast (dom SE, NO, DK)
§Coffee/Tea
§Newspapers
§Buy on board
§Wi-Fi for purchase

SAS Plus:
§Breakfast
§Coffee/Tea
§Newspapers
+ Meals and drinks included
+ Free WiFi

Betyr det at dette forsvinner på innenriks? Det har faktisk fungert meget bra i det siste på BGO og TRD.

Er dette en offentlig perk? Jeg finner ikke noe på sidene om prioritet på bagasje for billetter booket i business.

Dette betyr altså ikke blokkert midtsete whatsoever på SAS i Europa? Kjekt å vite... De gjør nok sikkert et like stort feiltrinn her som da Braathens innførte Best og Back.

Jeg er ikke sikker på om manglende, blokkerte midtseter er det som evt. vil gjøre at Plus+Go ikke blir en suksess. På mine veldig mange reiser i Europa så må jeg si at antallet passasjerer helt der fremme, med porselen og ledige midtseter er veldig lite. SAS sitt økonomi ekstra-produkt har nok egentlig blitt så bra at det har utkonkurrert forretningsklassen. Jeg vil tro at hvis Plus-billetten inkluderer lounge, fast-track, grei mat, mye bagasje BÅDE innenriks og i Europa ellers så vil den nok appellere til mange. Jeg føler meg sikker på at SAS vinner mer enn de taper på denne omleggingen.
Og jeg innrømmer gjerne at rødvinen gjør seg bedre i et ordentlig glass...

Jeg er ikke sikker på om manglende, blokkerte midtseter er det som evt. vil gjøre at Plus+Go ikke blir en suksess. På mine veldig mange reiser i Europa så må jeg si at antallet passasjerer helt der fremme, med porselen og ledige midtseter er veldig lite. SAS sitt økonomi ekstra-produkt har nok egentlig blitt så bra at det har utkonkurrert forretningsklassen. Jeg vil tro at hvis Plus-billetten inkluderer lounge, fast-track, grei mat, mye bagasje BÅDE innenriks og i Europa ellers så vil den nok appellere til mange. Jeg føler meg sikker på at SAS vinner mer enn de taper på denne omleggingen.
Og jeg innrømmer gjerne at rødvinen gjør seg bedre i et ordentlig glass...

Har over 30 flighter med SAS i år som har hatt extra, og knapt 20 som har hatt extra/business. På alle flightene som har hatt både biz og extra, har det vært rikelig med plass til de i ekstra (de fleste har hatt en 3-seter alene). I biz har det vært 0-2 pax. (Ut fra mine begrensede empiriske data er omleggingen til 2-klasse helt naturlig.)
De eneste flightene der det har vært mye folk i extra har vært mellom CPH og OSL, men der blir det jo ingen stor forandring med det nye konspetet. På det meste har jeg sett 22 rader extra i en 321.

Gjelder 200% opptjening på IC også for reiser som er bestilt tidligere? Tenker da på reiser i nye SAS Plus (Før: Economy Extra)? Noen som vet :)?

De kan jo begynne med å slå på wifi i de maskinene som har dette. Det var avslått i LN-RRS i dag i hvert fall.

Jeg er ikke sikker på om manglende, blokkerte midtseter er det som evt. vil gjøre at Plus+Go ikke blir en suksess. På mine veldig mange reiser i Europa så må jeg si at antallet passasjerer helt der fremme, med porselen og ledige midtseter er veldig lite.

Nei, jeg er nok enig med deg der faktisk. Det var en kommentar i DN her nylig også der vedkommende mente at SAS nok har kalkulert litt. De kalkulerer med å miste en del av dem som idag kjøper business som kunder (overhodet, der det finnes andre valg), men at det er verd det for å bli mer attraktive for dem som fly i Extra. (Har sitert til denne tidligere)

Det er logisk i mine øyne, og jeg hadde nok gjort det samme i deres situasjon.

Jeg har vært rimelig negativ til endringene, men det gjelder min egen bruk. At de mister meg som premium kunde er helt 100% klinkende klart. Men jeg er nok en av dem de synes det er akseptabelt å miste. Sjappa mi er jo ikke en spesielt stor kunde av SAS.

Fri mat? Gleder meg til å se CC springe nedover kabinen og fange høns før maten skal serveres i Y+ :colgate:

Status
Not open for further replies.
Back