SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Jeg har vært rimelig negativ til endringene, men det gjelder min egen bruk. At de mister meg som premium kunde er helt 100% klinkende klart. Men jeg er nok en av dem de synes det er akseptabelt å miste. Sjappa mi er jo ikke en spesielt stor kunde av SAS.

Var ikke din siste jobbtur med SAS i billigste economy? ;)

Var ikke din siste jobbtur med SAS i billigste economy? ;)

Ai rest my keis...

Men jeg kjøper og betaler altså en del business turer i løpet av et år (ikke UUA eller EB upgrade). I fjor rett i underkant av 40 legs. Så for meg er det en del. For SAS, selvfølgelig ikke :)

Man må altså betale for Wi-Fi hos SAS, mens hos Norwegian er det gratis! Godt jobba SAS :rolleyes: :thumbup:
En bra ting spør du meg. I og med at Internett ombord i fly foreløpig en en ganske begrenset resurs så gjør det at sannsynligheten for at det faktisk fungerer stabilt når jeg trenger å jobbe er større. Da er det mindre sansynlig at all kapasitet brukes av folk som laster opp bilder på Facebook og streamer video.

En bra ting spør du meg. I og med at Internett ombord i fly foreløpig en en ganske begrenset resurs så gjør det at sannsynligheten for at det faktisk fungerer stabilt når jeg trenger å jobbe er større. Da er det mindre sansynlig at all kapasitet brukes av folk som laster opp bilder på Facebook og streamer video.

Man må gjerne i likhet med lavprisselskapene, fremstille det å ta seg betalt for tjenester som andre tilbyr gratis som "forbedret service", men jeg er ikke enig. Får vel egentlig assosiasjoner til Wizz Air som lagde en video hvor de fremstilte hvor fantastisk bra det var for passasjerene at Wizz Air nå ble første selskap til å ta seg betalt for håndbagasje i Europa.

Man må gjerne i likhet med lavprisselskapene, fremstille det å ta seg betalt for tjenester som andre tilbyr gratis som "forbedret service", men jeg er ikke enig. Får vel egentlig assosiasjoner til Wizz Air som lagde en video hvor de fremstilte hvor fantastisk bra det var for passasjerene at Wizz Air nå ble første selskap til å ta seg betalt for håndbagasje i Europa.

Tja, hvis produktet faktisk blir bedre så bør det være legitimt. Min erfaring med DY sitt Internett produkt er at de kunne spart seg for hele produktet. Det var ubrukelig.

Blir det endringer i prisene i GO, eller videreføres bare prisene fra Økonomi? Tenker spesielt på at Last Minute Ungdomsbillet nå er borte, og det kanskje kan sees i sammenheng med at prisen på vanlige ungdomsbilletter muligens skal ned i det nye servicekonseptet.....

Fri mat? Gleder meg til å se CC springe nedover kabinen og fange høns før maten skal serveres i Y+ :colgate:

Er jo enkelte selskaper i jallaland som har høner i kabinen. Om de er særlig frittgående vet jeg ikke. :D

Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Tja, hvis produktet faktisk blir bedre så bør det være legitimt.

Ikke for et selskap som markedsfører seg som et selskap som har 'alt inkludert' i billettprisen. Da går det ikke an å ta seg betalt for tjenester som største konkurrent og lavprisselskap tilbyr gratis.

Ikke for et selskap som markedsfører seg som et selskap som har 'alt inkludert' i billettprisen. Da går det ikke an å ta seg betalt for tjenester som største konkurrent og lavprisselskap tilbyr gratis.

Uenig, rett å slett fordi det produktet DY leverer er for dårlig(min erfaring), da kan man skille seg ut med å tilby noe som virker. Men da må man begresnse trafikken, til de som vil betale for det. Ellers så får alle en like dårlig opplevelse, og man kunne spart seg hele investeringen i utstyr.

Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Om det er WIFI du henviser til, så er det en kjent sak at DY legger på en ekstra sum på de flyvninger de tilbyr WIFI enten du vil eller ikke.

Om det er WIFI du henviser til, så er det en kjent sak at DY legger på en ekstra sum på de flyvninger de tilbyr WIFI enten du vil eller ikke.

Det ser ut som de har sluttet med det, etter at det ble tatt opp i media og forbrukerombudet sa det var ulovlig markedsføring. Ut fra prisstrukturen så ser det ut som at de har lagt på 10kr på alle -300 avgangene.

Tja, hvis produktet faktisk blir bedre så bør det være legitimt. Min erfaring med DY sitt Internett produkt er at de kunne spart seg for hele produktet. Det var ubrukelig.
Enig... Jeg har flydd et par ganger med DY og prøvd ut WiFi ombord, gav i begge tilfeller opp etter ca et kvarter. Problemet med gratis WiFi er alle som bruker det bare fordi det er gratis, dermed så clogges hele båndbredden opp med folk som skal sitte på YouTube, Face osv. Fant ut dette etter å ha irritert meg over hvor sørpetregt det var. Forrige gang satt jeg i et midtgangsete, så jeg reiste meg og tok meg en liten spasertur frem og tilbake.

Når det er sagt kan jeg ikke se noe galt med det nye opplegget til SAS... Ser ikke ut til å innebære noen stor endring, bare nytt navn på deres tjenester. For min del er Business bare prekært på IC.

9. juni som var implementeringsdatoen? Booket akkurat billetter til Norge 20-24 juni og det er businesskabin LHR-OSL og LHR-AMS. 4 rader LHR-OSL der alle midtsetene er blokkert (eller att det finnes 8 kronidioter som alle har valgt midtsete). OSL-AMS er det en rad med biz/plus eller whatever.

9. juni som var implementeringsdatoen? Booket akkurat billetter til Norge 20-24 juni og det er businesskabin LHR-OSL og LHR-AMS. 4 rader LHR-OSL der alle midtsetene er blokkert (eller att det finnes 8 kronidioter som alle har valgt midtsete). OSL-AMS er det en rad med biz/plus eller whatever.

Mener jeg læste et sted at Go/Plus bliver implementeret i salgskanalerne 1. juni.

9. juni som var implementeringsdatoen? Booket akkurat billetter til Norge 20-24 juni og det er businesskabin LHR-OSL.

'C' er nå stengt for salg på alle Europaflighter. Sannsynligvis er 'discounted C' rullet inn i den nye kabinklassen. Hvilken bookingklasse har du? R ?

Seteplanene blir nok oppdatert fortløpende. Sorry ...

'C' er nå stengt for salg på alle Europaflighter. Sannsynligvis er 'discounted C' rullet inn i den nye kabinklassen. Hvilken bookingklasse har du? R ?

Seteplanene blir nok oppdatert fortløpende. Sorry ...

Flight: SK804
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Boeing 737-700
Fare Class: Business (Z)
Meal: None
No Special Meal Offered.

Og innenriks

Flight: SK4094
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Boeing 737-700
Fare Class: Business (Z)
Meal: None
No Special Meal Offered.

Status
Not open for further replies.
Back