SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.
Fleksibilitet skal være alfa omega for alle forretningsreisende. Det kan jo hende at slike travel policy snart oppdateres snart, det er jo nylig innført.

Dersom jeg hadde vært aksjonær i ett selskap som kaster millioner i søppelkassa, hadde jeg reagert kraftig på slik sløsing.

Forskjellen er et par hundre kroner pr flight, så veldig mye er det ikke snakk om pr år (lite selskap). Tror uansett aksjer hos de er en god investering ;)

Forskjellen er et par hundre kroner pr flight, så veldig mye er det ikke snakk om pr år (lite selskap). Tror uansett aksjer hos de er en god investering ;)

Riktig. Men større selskaper og andre strekninger kan prisforskjellene være tusenvis av kroner hver vei.

Men det SAS her har gjort, er å eliminere alle grunner for å kjøpe fullfleks hver gang.

På hvilken måte?

Der jeg jobber har vi uansett bare full fleks (ikke fleks) med en avtalt fastpris hos SAS som koster omtrent det samme som annonsert flekspris.

På hvilken måte?

Der jeg jobber har vi uansett bare full fleks (ikke fleks) med en avtalt fastpris hos SAS som koster omtrent det samme som annonsert flekspris.

På den måten at du garantert oppnår samme rabatt eller en tilnærmet rabatt på å kjøpe Plus som man oppgraderer til full fleks kun ved behov

Hele prisstrukturen har jo nettopp endret seg. Regner med at innkjøpsavdelingene er smarte nok til å se dette

Har flere bestillinger inne til SAS i tiden fremmover, blant annet til HKG neste år.

Billettene ble opprinnelig bestilt som Economy og på sas.no mine bestillinger står det fortsatt som economy fixed, men på SAS appen er Booking Class endret til en blanding av SAS Go og SAS Buesness på denne reisen, har jeg på noen måte kunne blitt oppgradert eller kan jeg forvente at jeg blir plassert i Go alikevell.

Har EBG status.

Da har du fått med deg noe vi ikke har, for SAS flyr ikke til HKG ;) Kan dog hende at du er booket inn på LH eller har connection i Kina?

På hvilken måte?

Er vel dette som er tilfelle i de fleste større selskaper. Avtaler og rabatter gjelder i all hovedsak gamle Full flex, og skal man ha utbytte av disse må man benytte denne billettypen uansett om produktene markedføres som Go, Plus eller "PlusPlus".

Da har du fått med deg noe vi ikke har, for SAS flyr ikke til HKG ;) Kan dog hende at du er booket inn på LH eller har connection i Kina?
Er booket på SAS.no TRD-CPH-PEK-HKG-PEK-CPH-TRD.

PEK-HKG-PEK er med CA.

De to rutene som kommer opp med SAS Buesness er PEK-HKG og PEK-CPH

Fikk i forbindelse med omlegging SAS go/Plus følgende mail fra SAS:

On June 9, we will introduce our new service concept for travel within Europe, SAS Go and SAS Plus.
You have booked a trip on SAS departing on/after 09JUN and will be traveling in our new SAS Plus.

In addition to giving you a flexible ticket, SAS Plus allows you to check in 2 pieces of baggage. At the airport, you can access SAS Fast Track and visit the SAS Lounge. Onboard, we offer you food and beverages from Our Café.

The new concept is based on customer research and has been developed in close dialog with customers and partners over the last 12 months. Together, we have developed a simplified and harmonized concept that meets the increasing demand for smoother and more time-efficient journeys for both leisure and business customers.

Welcome onboard!

Så mulig det er noe i forbindelse med denne mailen.

Kan det være sånn at i gitte tilfeller er det billigere å kjøpe full flex på et tidlig tidspunkt enn å betale mellomlegget fra flex til full flex rett før avgang?

Vi har TPC avtale, og på dagsmøter pleier jeg ofte å reise billigst mulig ut (jeg vet når møtet starter), og har TPC hjem. Er faktisk ganske skjeldent at jeg er på det flyet jeg opprinnelig planlegger på hjemturen, møter har en lei tendens til å slutte før eller etter planlagt tid.

.Så mulig det er noe i forbindelse med denne mailen.
Her ville jeg bare blitt sittende musestille i båten. 'Worst case' er at du må fly i opprinnelig booket serviceklasse, mens alle andre utfall medfører en bonus i form av en oppgradering.

He he.. Nye observasjoner paa LHR i dag. SAS loungen var pakkfull, noe jeg aldri har sett foer.

*G hangout er permanent flyttet til SQ ;)

OK, da har også jeg vært ute og testet både Plus´n og Go´n. Fløy TRD-CPH i Go! kl 0600. Jeg tok frokostbrettet fra menyen, det var nå helt ok. Bedre enn tidligere på denne strekningen. Varme rundstykker, ost og skinke, syltetøy og youghurt med müsli.
Fløy så MUC-CPH i Go!, avgang ble 1730 ca. De hadde eegentlig bare sandwich å spise, av "ordentlig" mat. Det er for dårlig, de burde ha hatt en salat i alle fall.
På CPH-TRD satt jeg i Plus! Også her var det bare sandwich. Jeg spiste ikke det på noen av turene, så skal ikke si om den er ok eller ikke. Men hjem fra CPH tok jeg en Boxschips, helt ok. På denne turen syns jeg Plus!-konseptet kunne fungere godt. Det å kunne kose seg med chips og en øl, eller velge en sjokolade og kaffe er bra.
Jeg tror SAS burde ha hatt 2-3 valg når det gjelder ordentlig mat, også på de korte turene. Så vil jeg tro at hvis man har C-klassebillett f.eks. MUC-OSL eller BRU-OSL så blir en varm wraps litt lite i forhold til hva man hadde før.
Men, forbedring CPH-TRD i alle fall i mine øyne!

Vel, Hans, det de haaper paa er at folk sier som det "helt greit" saa slipper de unna med dette haaploese produktet.

LHR-OSL. 6 rader med Plus, to ledige plasser paa flyet, 1A og 2A saa to 3 setere fikk komfort. Jeg hadde booket 6AC ved bestilling, men selvsagt kom det en jinky i midtsetet. Over halvparten var opup

Purseren opplyste paa PA at i Plus ville de servere en salat.

Hun kom deretter ut med tralla og delte ut en liten boks med en salat med 1/2 kyllingbryst og noe boennekjoer. Hun spurte ikke om du ville ha denne salaten, bare delte den ut som om det var maaltidet de serverte, de fleste tok imot den. Sikkert for aa spare tid. Mor spiser ikke kjoett og jeg spurte derfor hva annet hun hadde, svaret var: akkurat det samme paa menyen som sist uke.

Saa for folk som ikke spiser kjoett: Ostesandwich. Dette blir kjedelig for folk som reiser mye, det er ihvertfall helt sikkert. Og pass paa aa spis foer du reiser dersom du har en lengre flight, disse maaltidene er veldig smaa.

Trangt, papp, plast og flyvertinner som er skikkelig flaue av det de har aa tilby.

So there you have it

Last edited:
Re: Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Vel, Hans, det de haaper paa er at folk sier som det "helt greit" saa slipper de unna med dette haaploese produktet.

LHR-OSL. 6 rader med Plus, to ledige plasser paa flyet, 1A og 2A saa to 3 setere fikk komfort. Jeg hadde booket 6AC ved bestilling, men selvsagt kom det en jinky i midtsetet. Over halvparten var opup

Purseren opplyste paa PA at i Plus ville de servere en salat.

Hun kom deretter ut med tralla og delte ut en liten boks med en salat med 1/2 kyllingbryst og noe boennekjoer. Hun spurte ikke om du ville ha denne salaten, bare delte den ut som om det var maaltidet de serverte, de fleste tok imot den. Sikkert for aa spare tid. Mor spiser ikke kjoett og jeg spurte derfor hva annet hun hadde, svaret var: akkurat det samme paa menyen som sist uke.

Saa for folk som ikke spiser kjoett: Ostesandwich. Dette blir kjedelig for folk som reiser mye, det er ihvertfall helt sikkert. Og pass paa aa spis foer du reiser dersom du har en lengre flight, disse maaltidene er veldig smaa.

Trangt, papp, plast og flyvertinner som er skikkelig flaue av det de har aa tilby.

So there you have it

Ikke wrap? Det er jo ganske krisedårlig mat hvis de ikke engang tilbyr det som står på menyen. Jeg har lyst å gi Plus en sjanse - men når de ikke engang leverer det de markedsfører (fri mat og drikke som vist i menyen) så blir jeg oppgitt. En jævla salat fra LHR, herremin.

Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

SAS pluss er no piss, på innenlands. Spør du meg! ^^

Jeg skjønner at man kan være misfornøyd med nedgraderingen på Europa-rutene, men innenlands er det jo en (liten) forbedring. Hvordan kan dere klage på det...?

Hvis du sammenligner med hva det er solgt inn som, og ikke minst hva de tar seg betalt for (10k+ BGO-OSL-EVE T/R i full flex), så synes jeg ikke produktet er bra.

Hvis du sammenligner med hva det er solgt inn som, og ikke minst hva de tar seg betalt for (10k+ BGO-OSL-EVE T/R i full flex), så synes jeg ikke produktet er bra.
Joda, ser den - men hva kostet Flex/FullFlex tidligere? Man får Plus (littflex) for 6000, slik at de ekstra 4000,- er for ekstra fleksibilitet, ikke bedre produkt ombord.

Joda, ser den - men hva kostet Flex/FullFlex tidligere? Man får Plus (littflex) for 6000, slik at de ekstra 4000,- er for ekstra fleksibilitet, ikke bedre produkt ombord.

Produktet er jo omtrent som før. Frokostflightene er uendret, mens ettermiddagen gir deg noe gratis BOB, men ikke alkohol. Også noe større sjanse for ledig midtsete. Ellers ingen forskjell fra tidligere.

Produktet er jo omtrent som før. Frokostflightene er uendret, mens ettermiddagen gir deg noe gratis BOB, men ikke alkohol. Også noe større sjanse for ledig midtsete. Ellers ingen forskjell fra tidligere.

Er ikke menyen mer ensformig nå enn tidligere også?

Status
Not open for further replies.
Back