• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS landet til slutt

Merkelig.. Jeg har aldri ventet særlig lenge på 05400.

Derimot, ringte LH her om dagen. Det tok 17 minutter å komme igjennom der....

Står vel noe i artikkelen om at EuroBonus-kunder kommer foran, særlig de med fine farger... :wink

Originally posted by Tommy777

Så er det ikke allesom blir invitert av SAS til å være med på premiereflighten til A319 heller! ;)

Skulle ikke være så lang kø hvis de fleste bruker Internett?^_^ Nuvel, jeg irriterer meg litt på vegne av de som ikke har tilgang til eller bruker Internett. Det er fortsatt noe som bør hete kundeservice (ikke det at Norwegians innsjekkingskøer er noe bedre, altså!)..

Originally posted by LCH

Originally posted by Tommy777

Så er det ikke allesom blir invitert av SAS til å være med på premiereflighten til A319 heller! ;)

Premiere og premiere fru Blom.. Skal ihvertfall poste de første bildene fra Cockpit og kabinen her ;)

Originally posted by EB

Men bruker ikke de fleste internett????

Noen ganger ringer man for andre årsaker enn å bestille billett da........
F.eks hvis en skal endre ungdomsbilletter eller bestille plass til dyr osv.

Originally posted by SAJblue

Noen ganger ringer man for andre årsaker enn å bestille billett da........
F.eks hvis en skal endre ungdomsbilletter eller bestille plass til dyr osv.

Da er man i utgangspunktet på feil sted...:D Bruk wideroe.no, så fikser du ung-billett endringer via chat eller mail, dyr bestiller man plass til i bookingprosessen og UM bestiller man også online.
Jeg tror den store feilen SAS gjør er at de Flasher 05400 så voldsomt overalt, slik at de ikke får nedgang i telefonbruken. PÅ wideroe.no styres kundene meget bevisst inn i en elektronisk dialog via gode online tjenester, chat, mail , og SMS med meget kort svartid, og dette medfører et dramatisk fall i behovet for kundene å ta kontakt pr telefon. Dette sparer både bolaget og kundene mye på.. og da er det ikke behov for flere hundre telefonoperatører.

Originally posted by Farmer

Jeg tror den store feilen SAS gjør er at de Flasher 05400 så voldsomt overalt, slik at de ikke får nedgang i telefonbruken.

AMEN!! Gjem telefonnummeret paa den vanskeligste websiden aa finne og oppgrader netttsidene. Har SAS hoert om WIAS, Odd??

Originally posted by TG923

Står vel noe i artikkelen om at EuroBonus-kunder kommer foran, særlig de med fine farger... :wink

Jeg har da aldir hørt noe værre enn "Du er nå nummer to i køen...". ;)

SQ satte en fin standard i går, telefon tatt før første ring var ferdig, og åpner med "Sorry to keep you waiting". :)

-A

Originally posted by Thomas

Sten Arne.. du må ta telefonen når den ringer! ;)

Jadda jadda, jeg tar telefoner så det synger etter (har tatt 938 stk denne måneden. Men med snitt med ca 50 på kø til en hver tid, så blir det venting (og kjeft av kunder.. men det er jeg vant med.. :( )

Men de sier de har kontroll og nok mennesker ansatt så da må en bare stole på det...:old

Nja, jeg synes rent personlig at det er et stort pluss at SAS gjør det enkelt for kundene å få en analog samtale med en kundebehandler. Man får avklart misforståelser mye lettere og slipper som regel å få et svar som ligger litt på siden av det man egentlig mente å spørre om. Det at telefonnmmeret til kundesenteret er lettere å finne, gjør det enklere for meg å få avklart ting jeg lurer på (i stedet for å lete i en time i en FAQ som uansett ikke gir meg svaret). Det igjen er en av flere grunner til at det foretreker SK fremfor DY - det er ikke sååå stor forskjell i pris...!

Med andre ord: Heia Scanor - stå på! ;)

Originally posted by The Ticketor

Farmer,

Booking av UM på nettet er ikke ille. Det kan det ikke være mange andre som har, i verden!

Nei, jeg vet faktisk ikke om noen andre.. Når det gjelder Chat begynner det å komme enkelte andre etter, bl.a SAS SE.
Vi ser nå at bare på WIAS svarer vi rundt 6000 tlf henvendelser pr mnd(9 årsverk) men at telefonandelen faktisk går ned pr bestilling. Vi har flere henvendelser samlet sett på chat og epost, en utvikling som er bra både for kundene og oss. Vi ser at fokuset på stadig kundestyrt forbedring, automatisering og flere funksjoner gjør at behovet for brukerne til å ringe blir lavere. En annen kurositet er at vi har valgt å IKKE ha talemaskin i forkant, og så lenge vi svarer rundt 94% av telefonene innen 20 sek går det bare bra. Etter at vi la ut commitment på at vi svarer epost innen 10 minutter så vi en dramatisk nedgang i antall telefonhenvendelser .. og JA, vi har bevisst gjemt bort telefonnummeret på websiden og ellers i bookingdialogen.

Og for å skryte meir av WIAS og Odd sine folk:
Chatten er glimrande for oss på stasjonane for å kome raskt i kontakt med dei på internettkontoret når vi treng det:)

Back