• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS kutter i cockpit!

De 130 som jeg nevnte kommer i tillegg til de 300+ som er ute av bolaget. Og nei, det er ikke snakk om ekspansjon på langruter. Problemet nå er om man kan løse det siste overskuddet med frivillig deltid, permisjoner og førtidspensjoneringer.
Swiss har vel vært det selskapet som har "levert" flest piloter til Emirates o.l. de siste årene. Hvis Swiss virker stabilt nå, så er det fordi rekrutteringen i Midt Østen har stoppet opp.
 
Overtalligheten blir ca 400. De 130 som du snakker om, er bare pga produktivitetsøkninger i K-avtalene. I tillegg kommer overtallighet pga produksjonskutt, som gir en total på ca 400.
 
Back
Top