• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian vokser raskest av alle store LCC i Europa.

MartinL

ScanFlyer Dusty
Ryanair og Easyjet må se seg slått av Norwegian i prosentvis vekdt.

De to største europæiske lavprisflyselskaber, Ryanair og Easyjet, har de senere år været førende på passagervækst. Nu overhales de af Norwegian, der i november havde en passagervækst på 28 % i forhold til året før. Det svarer til, at ca. 200.000 flere passagerer rejste med det norske lavprisflyselskab. Samlet valgte 933.000 passagerer at flyve på en selskabets 180 ruter.

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=22341
 
Javel, det er jo noe å legge merke til. Jeg tror forøvrig at ekspansjonsstrategien til Ryanair snart stopper av seg selv, og at selskapet kommer i en veksttakt mer på "normalt" nivå.
 
Litt epler og bananer å sammenligne prosenter for selskaper av så forskjellig størrelse. Tross alt øker Norwegian bare med rundt 200 000 passasjerer pr. måned, mens prosentvis laverestillte Ryanair øket med 640 000 passasjerer pr. måned. For å komme opp i samme passasjerveksttakt som Ryanair måtte Norwegian hatt en prosentvis vekst på over 90% hvis de i det hele tatt ville prøvd på å ta inn på Ryanair. Norwegian er tross alt bare rundt en seksdel i passasjerstørrelse av Ryanair.
 
Back
Top