• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS kaffekanne i stål

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS kaffekanne i stål

Synes selv jeg gjorde et kupp i dag da jeg sikret meg denne for 200,-
Tenkte jeg skulle kikke litt i bøker og se om jeg kunne finne ut omtrent når den er fra. Noen som vet når SAS brukte disse her? 1960/70-tallet? Uansett, morsomt å få fatt i en sånn en.

Attachments

• kaffekanne.jpg
    kaffekanne.jpg
    6.9 KB · Views: 351
Re: SAS kaffekanne i stål

Synes selv jeg gjorde et kupp i dag da jeg sikret meg denne for 200,-
Tenkte jeg skulle kikke litt i bøker og se om jeg kunne finne ut omtrent når den er fra. Noen som vet når SAS brukte disse her? 1960/70-tallet? Uansett, morsomt å få fatt i en sånn en.

Gratulerer CK, tror nok at jeg hadde lagt ut litt mer for den. Forhør deg med SAS Museet for å få en korrekt tidsangivelse.

Du skulle hatt to da, så kunne du gå rundt i stua og spørre om folk ville ha "hvit eller svart kaffe" :-) (Det husker jeg som barn fra 70-tallet. Synes dette med "hvit kaffe" hørtes veldig rart ut...)

Min mor spurte på et spisested i Durango, CO, om "white coffee" - og ble tatt for å være rasist...

Sånn apropos.

Gratulerer med kjøpet CK!

Morsomt at den nye kannen blir produsert i Norge og at den fortsatt selger godt!

Nå må du sette ned "pumpsa" En kaffekanne selv om den kommer fra et flyselskap skal da ikke plasseres i kjeller`n...

Nå må du sette ned "pumpsa" En kaffekanne selv om den kommer fra et flyselskap skal da ikke plasseres i kjeller`n...

Can't agree more..... opp i lyset me'n !!!!!

Jeg har stålkannen på benken og Ergonomidesign-kannen i et vitrineskap. Og ingen klager. ;)

synes ikke du skal være FOR tøff i trynet, Kristian - jeg har noe som ikke du har....
Uansett - den bor på kjøkkenet fremdeles, og har blitt brukt til å servere kaldt vann med!
Og, jeg forstår at crewet var glad da de fikk en ny, for full av væske er den skittung!

Back