SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Kan man be om ramløsa og slippe problemet?

Joda, jeg gjør dette selv når jeg ikke gidder havne i en konfrontasjon med crew. Har fått beskjed om at "vannet måsta delast" i Plus da jeg ba om en flaske. Merkelige intrukser de har fått.

Joda, jeg gjør dette selv når jeg ikke gidder havne i en konfrontasjon med crew. Har fått beskjed om at "vannet måsta delast" i Plus da jeg ba om en flaske. Merkelige intrukser de har fått.

Jeg tror det er lettere å få tak i vann i Sahara, enn om bord i SAS Plus nu om dagan....:rolleyes:

Jeg er litt skuffet over responsen fra diamantmailen.. Som det står over her, tror de bare skummer fort igjennom og finner frem et standard svar på noen ord de kjenner igjen...
Skal ikke se bort i fra at det kan være noen som har vanskeligheter med å forstå norsk og gjetter litt..

6 flighter i dag, 6 vannflasker. Bare Crew i storform hele dagen.

bb1caa3e658a823a86a0f347f1001618.jpg

Synes også at opplegget med "day meal" fungerer utrolig mye bedre enn det gamle styret. Serveringen kommer mye fortere i gang, og i dag tok de seg virkelig tid til en runde ekstra med trallen etter at se hadde tatt runden i Go. Klar forbedring, tommel opp fra meg :up: Vis de kunne kjørt glass til all drikken i Plus og ikke bare vin, så hadde følelsen av campingtur vært litt mindre.

Kan forøvrig ikke fatte og begripe at det ikke skal være mulig å kjøre samme opplegget i Plus til Nord-Norge også. Den matboksen er jo enkel å ta med.

a263abdffa4d509777250b3f2f6790e7.jpg

En oppdatering på denne. Jeg har fått svar fra SAS, og den eneste setningen som er i nærheten av å addressere det klagen dreide seg om er denne:

"Vi bjuder alltid våra kunder på ett glas vatten ombord och därefter finns vatten på flaska till för försäljning."

...og da har jeg fått en ny mail fra kundeservice i SAS, etter å ha klaget på det opprinnelige svaret jeg fikk. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

"Oavsett om du reser i SAS Plus så serveras det vatten i glas, om man vill ha på flaska så är det till försäljning och samma sak gäller när man reser i SAS Go."

Dette er en sak som irriterer meg grenseløst, og det er så mye som er feil her at jeg bare ikke kan la dette ligge. Spesielt ikke med tanke på RedLines innlegg fra i går kveld. Er det noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre? Legge ut en melding på Facebook? Maile noen i SAS direkte? Jeg føler ikke at jeg blir hørt. Det er nettopp en sak som dette som gir meg lyst til å skrote SAS en gang for alle etter å ha utvist en høy grad av lojalitet over så mange år.

Hvis SAS bare kunne begynt med store vannflasker og gitt ut glass gratis til de som spør, så hadde de spart kundene sine for mye frustrasjon.

"Alle andre" siviliserte flyselskap gjør det sånn.

Hvis SAS bare kunne begynt med store vannflasker og gitt ut glass gratis til de som spør, så hadde de spart kundene sine for mye frustrasjon.

"Alle andre" siviliserte flyselskap gjør det sånn.

Nettopp. Det handler om forventningsstyring, og er trolig det SAS har størst utfordring med i møtet med kunden.

Jeg føler dette med vann i plus kommer ann på om det er innenriks eller utenriks.

På lengre utenriksreiser har jeg ALLTID fått vannflasker, mens på TRD-OSL så blir det servert i glass.

Men jeg er helt enig med menigheten at det er en skandale at man ikke kan få en flaske vann på en 50 min flytyr, særlig siden billetter i plus TRD-OSL er mye dyrere enn billtter i plus til det store utland.

Har begynt å ta med vann selv nå. Går inn på toaletett på flyplassen og fyller opp en bærepose med vann, så spør jeg om et glass(plast) UTEN vann ombord. Så heller jeg vann oppi glasset fra bæreposen selv. Problem solved :-)

Har begynt å ta med vann selv nå. Går inn på toaletett på flyplassen og fyller opp en bærepose med vann, så spør jeg om et glass(plast) UTEN vann ombord. Så heller jeg vann oppi glasset fra bæreposen selv. Problem solved :-)

Neste gang skal jeg kjøpe 10-15 flasker med Imsdal på flyplassen - og overlevere dem til crew ved ombordstigning.
"Dette er vann til Plus-passasjerene. Værsågod!".

Neste gang skal jeg kjøpe 10-15 flasker med Imsdal på flyplassen - og overlevere dem til crew ved ombordstigning.
"Dette er vann til Plus-passasjerene. Værsågod!".

Hm , den herværende AP er i alle fall godt oppdatert på tematikken og sørge for å brief crew om hva som gjelder i +. Det er jo som oftest også AP (+1) som serverer i + og i følge henne så får de som vil ha flaske vann det. Men.. det kan hende de spør om du heller ønsker et glass, eller noe annet. Noen vil/ønsker vel egentlig bare et glass. (foruten de som tester systemet her i denne tråden da) Så hennes erfaring er at det med feks. 28 i pax i + er kanskje bare 2 som faktisk ønsker ei flaske vann opp mot alternativene.
Informasjonen fra bolaget på servering er vel også relativt klar, så om noen innsatte ikke følger med i svingene så står det nok på den enkelte CA og AP som har flighten .
'

Rent isolert sett bærer denne diskusjonen preg av å være storm i et vannglass (sorry), men det peker i retning av den grenseløst irriterende inkonsekventheten som preger SAS' service. Hvorfor er det så himla vanskelig å ha én standard og attpåtil praktisere den sånn noenlunde? Det eneste konsekvente SAS gjør på serveringsfronten er jo egentlig å være inkonsekvente, enten det er servering i Plus, gratis (soft)drink til EBD eller dette vannglasset. Er dette en problemstilling SAS rett og slett ikke bryr seg om, eller er problemet at konsept og føringer endres så ofte og så tilfeldig at det blir umulig for SAS' crew å holde styr på det?

Voksne menn som sender klagebrev til selskapet fordi vannet blir servert i plastglass? Dette begynner jo å minne om det nøtte-tragedien hos Korean Air.

Back