SK SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Må vel innrømme at jeg reiser plus hovedsakelig for å beholde gullkortet.. Når 50k poeng er nådd så er det tilbake i Go med mindre plus er billigere eller jeg av en eller annen grunn trenger fleksibilitiet.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Ser at den gamle tråden om Plus og Go er stengt.

Noen som har en formening om hvordan utviklingen er i andel Plus-reisende kontra Go?
Flightene jeg hadde denne uka hadde 11 rader plus, det samme for flighten jeg har booket mandag.
Tidligere i uka var Go ganske glissent, men det gjør vel ikke så mye hvis man har ca 45 pax som betaler 1500+kr hver vei mellom OSL og SVG?

Hvis Plus og Go hadde vært like tragisk som en del her på forumet har hevdet, så hadde kanskje SAS reversert prosessen?

Min mening er at det er en forbedring innenriks, og en god ordning. Det er mulig å velge et sete foran i flyet, uten nødvendigvis å få noen i nabosetet, slik var det ikke tidligere.
Samme som før på intraskandinavisk.
Samme som før, men en mer attraktiv prising på Sør-Europa. Ut fra noen få observasjoner, så er antallet foran den usynlige gardinen 4-5 doblet mot det var med Extra.
Forringelse på forretningsdestinasjoner som LHR, CDG, AMS, MUC og ZRH der de møter konkurranse som har et bedre produkt.
Pga pris vil vel SAS velges av mange som trenger et fleksibelt produkt uansett, men det er sikkert også en del som aktivt velger bort SAS.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Min observasjon er at Plus er mye mer brukt på typiske forretningsruter.
Feks osl cph er det fort 10-12 rader i plus, mens osl krs er det som regel 5-6 rader.
En tur fra osl til KKN var det 3 rader i Plus og ikke et eneste menneske..
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Min observasjon er at Plus er mye mer brukt på typiske forretningsruter.
Feks osl cph er det fort 10-12 rader i plus, mens osl krs er det som regel 5-6 rader.
En tur fra osl til KKN var det 3 rader i Plus og ikke et eneste menneske..

For ikke å snakke om Svg/Abz/Bgo. Der er det masse plus!
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Ny meny fra 1.september?

Står "Updated menu" i September-utgaven av Scanorama. Skal salatene bli fornyet? (ser slik ut på bildet).
 

Attachments

  • IMG_1838.jpg
    IMG_1838.jpg
    54.4 KB · Views: 1,098
  • IMG_1839.PNG
    IMG_1839.PNG
    205.8 KB · Views: 1,099
  • IMG_1840.jpg
    IMG_1840.jpg
    20.3 KB · Views: 1,092
Re: SAS justerer ombordproduktet

Ny meny fra 1.september?

Står "Updated menu" i September-utgaven av Scanorama. Skal salatene bli fornyet? (ser slik ut på bildet).

Det kommer noen få nye oppdateringer relatert til ombord produktet fra 1 september. Både på short og longhaul, men har ikke lest igjennom hva det var.
Vet at comfort kit på oversjøisk skal oppdateres.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Det kommer noen få nye oppdateringer relatert til ombord produktet fra 1 september. Både på short og longhaul, men har ikke lest igjennom hva det var.
Vet at comfort kit på oversjøisk skal oppdateres.

Mikkeller-øl, både en lager og en hveteøl, introduseres i alle fall i business på langdistanserutene. Boksene er spesialdesignet for SAS.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Og apropos pris - jeg har hele veien vært kritisk til Plus, men akkurat på pris knuser de så vidt jeg vet alle konkurrentene. Hvem er i nærheten av å tilby like rimelige fleksible billetter?

Norwegian. De tilbyr stort sett alltid billigere flexbilletter enn SAS.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

"Hurra!"

Nå blir menyen endret på diverse punkter.
- Lefse og Freia på innenriksflyvninger. (Fra forsiden https://www.facebook.com/SAS/photos...40344030787/10154543339665788/?type=1&theater)

- SAS Plus på betale for Smoothies på langdistanse.
http://viewer.zmags.com/publication/a879b33d#/a879b33d/1

Gleder meg til jeg får sett hele menyen!

Men det er vel hele menyen du har linket til?

SAS gjør uansett bare situasjonen mer forvirrende. De skriver "SAS PLUS All included", men i teksten ved siden av skriver de først "All drinks are included at all times" og deretter "Café snacks are available for purchase in the aft galley." Så alt er inkludert, men ikke snacks? Hvor får jeg tak i gratis børst da? Fra setet eller må jeg gå bak til galley? Sitter det alltid noen der, også midt på natten når flyet er over Sibir på vei fra Europa til Asia? Kommer de aldri rundt med snacksvognen? Kommer de noen sinne rundt med drinksvognen?
 

Attachments

  • menu.jpg
    menu.jpg
    28.3 KB · Views: 563
Re: SAS justerer ombordproduktet

Men det er vel hele menyen du har linket til?

SAS gjør uansett bare situasjonen mer forvirrende. De skriver "SAS PLUS All included", men i teksten ved siden av skriver de først "All drinks are included at all times" og deretter "Café snacks are available for purchase in the aft galley." Så alt er inkludert, men ikke snacks? Hvor får jeg tak i gratis børst da? Fra setet eller må jeg gå bak til galley? Sitter det alltid noen der, også midt på natten når flyet er over Sibir på vei fra Europa til Asia? Kommer de aldri rundt med snacksvognen? Kommer de noen sinne rundt med drinksvognen?


Kanskje den svenske advokaten burde rykke inn - potensiale for betydelige erstatninger her ;)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Om jeg må betale for en Smoothie i Plus kommer jeg til å ringe enhver svensk advokat som vil ta saken.....

Kim
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Sitter å "nyter" en gratis smoothie på Sk4686 . Men nye menyer er ikke lastet ombord til idag
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Fauk til Hamburg i dag via Cph. Ny meny som linka til over, utan longhaul-tilpassingane. Fekk alt kva ein ville ha, sjølv på flighten på 30 min til Hamburg. Men vert ikkje så veldig mett på smoothie og nøtter, saknar smørbrød e.l. etter gammalt.
 
Back
Top