SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som blir forundret over vinglingen i service ombord.

Det drysser inn med justeringer og pressiseringer på hva som er inclusive , så det blir nok ensartet snart får vi håpe. (og i hht informasjon på web og i brosjyrer)

Er det slutt på muligheten for å få seg en GT eller en cognac på flyvninger innen Skandinavia? Det har jeg tidligere fått mellom for eksempel OSL og CPH. Enligt menyen som ble sendt ut i forkant av min neste reise ser nå sterkere gods ut til å være forbehold flyvninger utenfor Norden... http://viewer.zmags.com/publication/79e043a2

Og man kan og glemme å få en wrap mellom OSL- Nord Norge. Mellom OSL-LYR får man sprit og varm mat ombord.

Ganske labert opplegg på osl-boo på SK for tiden når det gjelder mat ja..ikke en gang på plus er det noe å bite i.. Glemte det av sist helg, neste gang blir det medbrakt..

Ganske labert opplegg på osl-boo på SK for tiden når det gjelder mat ja..ikke en gang på plus er det noe å bite i.. Glemte det av sist helg, neste gang blir det medbrakt..

Kun muffins, knekkebrød, chips og nøtter av spiselig ombord på intra Norden, ja. Og ikke sprit.

Enig - det er dårlig.

OSL-GDN (Flytid 1:30): Salater, sandwich, pizza, all snacks + all drikke
OSL-TOS (Flytid 1:50): Kun snacks og begrenset drikkeutvalg

Er booka i Plus direkteruta OSL-LYR, er det "europeisk" konsept på denne?
Kan noen bekrefte/avkrefte det som faktisk har flydd den?

Hva om SAS kunne la reisetid samt reisetidspunkt bestemme servicetilbudet ombord, og ikke geografien? Det ville gjøre menyene ombord enklere å forstå og vi som passasjerer ville vite at en 90-minutters kveldstur betyr sånn og sånn service ombord. Så får man heller leve med unntakene innenriks i Sverige og Norge for servering av sterk drikke...

Er booka i Plus direkteruta OSL-LYR, er det "europeisk" konsept på denne?
Kan noen bekrefte/avkrefte det som faktisk har flydd den?

Forstår det slik at det er en endring på gang (fra i går?) på OSL-LYR...

Affirmative.

Mistenker at noen i vestmongolia ikke helt har koll på hvor lange flighter .NO kan ha innaskjærs og at produktet da ofte må justere for .NO i etterkant.
Til frustrasjon for både betjening og kunder

Jeg har lyst til å trekke fram den "SAS-profilerte" sjokolademuffinsen de har (i alle fall) på flyvninger ut fra København. Er det bare meg eller er den vanvittig god og et godt nivå over Aunt Mabels de fortsatt bruker i Norge?

Nå skal det sies at jeg har en litt sær svakhet for en del fabrikkproduserte bakevarer.

Jeg har lyst til å trekke fram den "SAS-profilerte" sjokolademuffinsen de har (i alle fall) på flyvninger ut fra København. Er det bare meg eller er den vanvittig god og et godt nivå over Aunt Mabels de fortsatt bruker i Norge?

Nå skal det sies at jeg har en litt sær svakhet for en del fabrikkproduserte bakevarer.

Helt enig. Den er kjempegod! :)

Ja, det er det

Jeg kan bekrefte det her også nå. Forresten ser det ut som de har begynt å ta pritags mer seriøst. Ved ankomst LYR var min bag ute aller først sammen med annen pritagget bagasje.

Jeg kan bekrefte det her også nå. Forresten ser det ut som de har begynt å ta pritags mer seriøst. Ved ankomst LYR var min bag ute aller først sammen med annen pritagget bagasje.

Enig, har hatt samme opplevelsen på Trd i sommer.

OSL-AGP forleden, i plus. Hadde ikke spist på 16 timer, og hadde inntatt betydelige mengder alkohol, så bakrus + sult resulterte i

Første runde med vogn: crawfish-salat, pizza, øl, og vin. Servert med et smil. Salaten var VELDIG god, pizzaen smakte svamp.

Ca. 2 timer etter take-off: sjokkis, te og sandwich. Hun ville først at jeg skulle betale for det, men dette var en ren glipp da hun hadde ansvaret for Go-delen men tilfeldigvis var nærmest da jeg trykket på service-knappen.

Siste runde med vogna 1 time før landing: det ble servert drikke og mat til alle i kabinen.

Jeg fikk et godt inntrykk. Fikk bestilt det jeg ville uten at jeg behøvde å betale for noe, og det var heller ingen dømmende blikk tatt i betraktning mengden mat jeg bestilte.

Det ga mersmak - men kun hvis jeg har "planlagt sult".

OSL-AGP forleden, i plus. Hadde ikke spist på 16 timer, og hadde inntatt betydelige mengder alkohol, så bakrus + sult resulterte i

Første runde med vogn: crawfish-salat, pizza, øl, og vin. Servert med et smil. Salaten var VELDIG god, pizzaen smakte svamp.

Ca. 2 timer etter take-off: sjokkis, te og sandwich. Hun ville først at jeg skulle betale for det, men dette var en ren glipp da hun hadde ansvaret for Go-delen men tilfeldigvis var nærmest da jeg trykket på service-knappen.

Siste runde med vogna 1 time før landing: det ble servert drikke og mat til alle i kabinen.

Jeg fikk et godt inntrykk. Fikk bestilt det jeg ville uten at jeg behøvde å betale for noe, og det var heller ingen dømmende blikk tatt i betraktning mengden mat jeg bestilte.

Det ga mersmak - men kun hvis jeg har "planlagt sult".

Mest imponer av at øl og vin blandes:) Prøver å holde meg til en gift per dag, men elite unntak for cognac.

Selv fra LYR-TOS er det halvveis europeisk konsept med en sandwich som de serverte. TOS-OSL er det kjipe intranordiske konseptet. Så er tydeligvis ikke helt konsekvent. Men kan anbefale OSL-LYR direkteruta, der var det boblevann, øl, pizza og salat etc tilgjengelig. Alt ble også severt i ordentlige glass i Plus.

Back