SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Det er jo sånn sett også irrelevant hva innkjøpsprisen på maten de selger er. Det eneste som teller er hva folk er villig til å betale.

Det er lov å tjene penger.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Det er jo sånn sett også irrelevant hva innkjøpsprisen på maten de selger er. Det eneste som teller er hva folk er villig til å betale.

Det er lov å tjene penger.

Det har du rett i. Men nå har de gjort det sånn at betalingsvillige passasjerer (f.eks. meg på Tromsø-tur) ikke finner noe å bruke penger på.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Det har du rett i. Men nå har de gjort det sånn at betalingsvillige passasjerer (f.eks. meg på Tromsø-tur) ikke finner noe å bruke penger på.
Noe som er helt naturlig. SAS maksimerer profitt ved å sette den prisen de tjener mest, noe som fører til at de med betalingsvillighet over marginalkostnad men under salgspris ikke får kjøpt noe.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

SAS maksimerer profitt ved å sette den prisen de tjener mest

Er det egentlig noe ved dette selskapets historie som skulle tilsi at de plutselig skal ha fått dette til denne gangen?

Nå har altså SAS atter tilpasset produktet sitt, dog bare deler av det denne gangen, til Norwegian. Når det da ikke er noen forskjell mellom dem, blir pris avgjørende, og da taper SAS. Det er også et brudd med måten de har prøvd å fremstå de siste årene, der de med en viss suksess har greid å gjøre seg forskjellig fra nevnte konkurrent. Jeg er skeptisk og tror det de først og fremst kommer til å oppnå er å miste passasjerer.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Er det egentlig noe ved dette selskapets historie som skulle tilsi at de plutselig skal ha fått dette til denne gangen?

Nå har altså SAS atter tilpasset produktet sitt, dog bare deler av det denne gangen, til Norwegian. Når det da ikke er noen forskjell mellom dem, blir pris avgjørende, og da taper SAS. Det er også et brudd med måten de har prøvd å fremstå de siste årene, der de med en viss suksess har greid å gjøre seg forskjellig fra nevnte konkurrent. Jeg er skeptisk og tror det de først og fremst kommer til å oppnå er å miste passasjerer.

Det er jeg redd du kan ha helt rett i.
Hva om SAS istedet hadde lagt på alle T/R med 300-400 kr og heller kjørt slagordet: "litt, dyrere, for reisens skyld"
Gitt bra mat i pluss og brukbar mat i go gratis slik som de andre nettverkselskapene i Europa.
De må skille seg ut i hennhold til DY og slik det er nå forsøker de å være så like som mulig
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Det er jeg redd du kan ha helt rett i.
Hva om SAS istedet hadde lagt på alle T/R med 300-400 kr og heller kjørt slagordet: "litt, dyrere, for reisens skyld"
Gitt bra mat i pluss og brukbar mat i go gratis slik som de andre nettverkselskapene i Europa.
De må skille seg ut i hennhold til DY og slik det er nå forsøker de å være så like som mulig

Slagord som inneholder "dyrere" pleier vel aldri slå spesielt godt an?

Personlig så synes jeg det blir merkelig å betale 300-400kr for bedre mat og drikke ombord på en typisk 40 minutter lang flytur. Det er mye jeg kan sette pris på når jeg flyr innenriks, men mat og drikke utover kaffe, øl, muffins og pringles er ikke blandt de.
 
Last edited:
Hva er servicekonseptet på Oslo-Svalbard i SAS Plus

Hei.

Noen som vet hvordan servicen ombord er i SAS Plus på direkteruten mellom Oslo og Longyearbyen? Flytid er 2 timer 50 min., men regnes dette som innenriksrute mtp. matutvalg og dråpetilgang?
 
Re: OSL-LYR i SK Plus

Innland. Det betyr nå akkurat det samme som intraskand. Knekkebrød og chips er menyen, samt noe snacks. Alkohol får du dog nå.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Champisen er tilbake på menyen i biz ihvertfall, opplevde det på PVG-CPH i går. Er ihvertfall ikke tvil om hva jeg tok.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Champis har da aldri vært av menyen i business, ble bare kuttet som pre-departure drikke en periode...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Champis har da aldri vært av menyen i business, ble bare kuttet som pre-departure drikke en periode...

Denne forstår jeg ikke helt. Sjampis har vel alltid vært en del av menyen, med ikke som pre-departure drikke i en periode.
 
SAS justerer ombordproduktet

Kanskje dårlig formulert av meg, men hvis du leser en gang til så er det nettopp det jeg skriver :)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Møtte en reisegruppe av nordmenn i Shanghai nettopp som hadde kommet med SAS, og de var mildt sagt lite begeistret over den "nye" servicen. Hadde visst vært lite pop at man ikke fikk alkohol inkludert. Og når det så også gjaldt andre drikkevarer ble det sagt mye om "aldri mer SAS".

Nå overdriver sikkert denne gjengen noe, men det kan da umulig være bra reklame for SAS i all den tid da folk forventer å slippe å betale for ting interkontinentalt. Flere av de samme sammenlignet med KLM og Lufthansa og sa billetten ville gå dit neste gang med mindre SAS utkonkurrerte på pris (noe vi alle vet sjelden er tilfelle).
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Slagord som inneholder "dyrere" pleier vel aldri slå spesielt godt an?
.

Evergood har levd bra på å være dyrere i mange år.
Det er en vedtatt sannhet at SAS er dyrere enn DY(selv når de ikke er det) så kunne vært en dristig men smart måte å markedsføre seg på. Avsluttet med en spinn på at det "er ikke sikkert vi er dyrere heller"
 
Re: Hva er servicekonseptet på Oslo-Svalbard i SAS Plus

Hei.

Noen som vet hvordan servicen ombord er i SAS Plus på direkteruten mellom Oslo og Longyearbyen? Flytid er 2 timer 50 min., men regnes dette som innenriksrute mtp. matutvalg og dråpetilgang?

Forstår det slik at det er en endring på gang (fra i går?) på OSL-LYR...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg unngår bevisst SK på LH nå. Prisene til SK er som regel relativt høye, og når andre selskaper inkluderer mye mer i pristilbudet, så velger jeg bort SK.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Er vel bare cattleclass (go) som har kjipe vilkår på longhaul. Sist tur over dammen med plus ( i feb ) så fikk jeg så mye jeg ville av de fleste drikkevarene.
 
Back
Top