SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg hadde domestic Travel Pass i en del år, og når de kuttet servering på innland i år "2000-og-crtmonitor", fikk jeg 2 måneders forlengelse av kortet (eller var det 1 mnd... hmm... tror det var 2).

Søt fotnote Dette var fremdeles i ungdommen (tydeligvis) av reise med kort, da jeg stod på Evenes og skulle dra kortet i gate. Magnetstripen var dårlig og baksiden av kortet usignert. Gate agenten mente at kortet dermed ikke var gyldig. Det hjalp ikke at reisen var booket med kortet og at jeg hadde med pass og førerkort. Jauda.

Last edited:

Det gjorde de vel for leeeenge siden når de la om produktet til noe dårligere om jeg ikke husker feil? Gjenstår å se hva som skjer nå.

Nja, de har i alle fall gjort om opptjening av poeng for en del klasser hos partnere uten kompensasjon for de som allerede har bestillt. Ved henvendelse til de, hadde de ingen hensikt å kompensere, men viste til reglene som gjorde dette mulig uten kompensasjon.
Om dette er representativt, er vel ikke sannsynligheten for kompensasjon så stor.

He-he ingenting er som på Aeroflot hvor man faktisk ser taxfree flasker bli konsumert i høyt antall. ^_^
Hehe en god observasjon som jeg kan bekrefte. For noen dager siden på vei i Biz til PEK(velger stort sett alltid SU el AY pga gode connection tider fra OSL)så var det så høy partyfaktor at jeg så meg nødt til å åpne min black label for ikke å bli uglesett av de andre..

Syntes ideen om å sende ut frokostvoucher til de som bestilte før var en glimrende ide. Evt bare et gavekort på, f.eks 70kr som kunne brukes til hva som helst fra menyen.

Hehe en god observasjon som jeg kan bekrefte. For noen dager siden på vei i Biz til PEK(velger stort sett alltid SU el AY pga gode connection tider fra OSL)så var det så høy partyfaktor at jeg så meg nødt til å åpne min black label for ikke å bli uglesett av de andre..

Kan i aller høyeste grad bekrefte det samme på ruta til HKG. Endel livredde kinesere som sannsynligvis hadde sin siste tur med Aeroflot. Ble mange konfiskerte flasker, men det hadde en tendens til å stadig dukke opp nye.

Kan i aller høyeste grad bekrefte det samme på ruta til HKG. Endel livredde kinesere som sannsynligvis hadde sin siste tur med Aeroflot. Ble mange konfiskerte flasker, men det hadde en tendens til å stadig dukke opp nye.
Hehe joda noen kinesere så litt brydde ut men kabinpersonalet tror bryr seg ikke så mye
men må vel ta det de "ser". Min kinesiske sidekamerat gikk løs på sin nyinnkjøpte Hennessy(han var veldig opptatt av svenske tjejer)..

Last edited:

Husker i alle fall at når braathens innførte best og back så fikk alle som hadde bestillt før skillet ble innført plass i "Best" siden det i bestillingen sto at mat var inkludert. Vi var derfor et helt skolekorps som fløy "Best" fra FBU til LGW...

Justering fortsetter, fra og med 26. mars kan man kjøpe de beste setene også på kortdistanse-flyvninger til kr 99. Dermed unngår man å havne i 22-timerskøen som inn till nå har vært vanlig for Go-kunder uten status. Det sies at tilsvarende bestillingsmulighet med ekstra betaling kan forventes også innenlands i SAS sitt nett. Forresten, den prisen var det noe kjent med, men SAS sier at dette salget av seter for et gebyr er for de få som har spesielle seteønsker.

Kilde: http://www.check-in.dk/SAS-indfoerer-gebyr-for-saedereservation

Syntes ideen om å sende ut frokostvoucher til de som bestilte før var en glimrende ide. Evt bare et gavekort på, f.eks 70kr som kunne brukes til hva som helst fra menyen.

Det dukket opp en notis, for de som har bestilt før endringene trer i kraft, så vil man få dekket utlegg for frokost eller alkohol (opptil 150 kr), etter å ha tatt kontakt med customer relations.

Det dukket opp en notis, for de som har bestilt før endringene trer i kraft, så vil man få dekket utlegg for frokost eller alkohol (opptil 150 kr), etter å ha tatt kontakt med customer relations.

Hvor fant du dette? :-)

Å dæven: "Plus»-bilettene tilsvarer første klasse. (...)". Frå faktaboks i artikkelen. Sidan GO er siste, må Plus ved først, kanskje? :)

Hadde ikke det bare vært fint? Da kunne man kjøpt reiser med lifemiles i First fra Oslo!

Snakk om å vinne jackpot. Jeg flyr OSL-LHR i Plus onsdag ettermiddag, og får ikke det oppgraderte produktet. (...)

Jeg flyr OSL-LHR flere ganger fra neste uke (april). SAS GO og Norwegian var begge (sic!) dyrere enn BA Club/business. Ved én anledning var SAS billigste GO-sete tett på det dobbelte av BA i Club, som jo fortsatt er et ekte business-produkt.

Gjett hva jeg booket? Igjen...

Selv om mitt hjerte tidvis banker for SAS, min gamle arbeidsgiver, tar jeg meg ofte i å undre over hva de driver med.

Last edited:

Da er det nye kveldsmåltidet testet, på tur fra Stuugart til København i en Cr900. Det manglet Orrefors-glass og varme rundstykker, men boksen før og etter åpning så i alle fall slik ut:

Kaka ble ikke testet, men resten smakte ganske bra. En klar forbedring når man flyr ofte, og spesielt på ettermiddag/kveld.

Re: SAS nye pluss

Gin&tonic for 600 EB point ser ud til at være en bargain sammenlignet med andre EB-priser. Eller er det en fejl?

Hei Superhai. Skal ein gjere det før eller etter reisa? SAS Chat sa at eg måtte ta kontakt og få refundert dette i ettertid. Stemmer det? Vi er to som reiser, så då tel det jo litt.

Back