SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

Konseptbilde av SAS Plus (Europe) ettermiddagsmat.

showpic.ashx

personlig ser jo det nye konseptet tiltalende ut...
og rykte om wrap klasse kanskje forsvinner også

skal en runde til LHR fra TRD slutten av neste måned så får jeg som det har blitt
noen forandring, spent :) ennda jeg reiser i go...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hm, da har SAS i løpet av et drøyt år prøvd å fjerne 2 av 5 punkter som tilsynelatende utgjorde årsakene til å velge SAS framfor Norwegian innenriks.

+SCC-AIPub-F-Br%C3%B8dtekst-SAS-+annonse.jpg
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hm, da har SAS i løpet av et drøyt år prøvd å fjerne 2 av 5 punkter som tilsynelatende utgjorde årsakene til å velge SAS framfor Norwegian innenriks.

+SCC-AIPub-F-Br%C3%B8dtekst-SAS-+annonse.jpg

Men på en flyvning OSL-TRD feks. kl 13 er alt samme gamle :)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Så lenge man styrker Plus som de her gjør vil jeg tro dette er riktig å gjøre
Hylekoret her på forumet er ikke akkurat representativt for verden

Selv har jeg fått såpass mye dårlig mat innen Europa med både BA, LX og LH at jeg mer og mer foretrekker en salgsvogn hvor man kan velge og heller betale
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hva med alle som har booket for flere måneder siden i tro på et annet servicekonsept enn de nå får, kan disse kreve kompensasjon?
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hva med alle som har booket for flere måneder siden i tro på et annet servicekonsept enn de nå får, kan disse kreve kompensasjon?

For hva da ?
Den lille rødvinsflasken på IC i Go, eller den tørre brødblingsen og juice fra konsentrat i frokostboksen ?
Hvor mye i kompensasjon ? 1000-lappen ?
Tror uansett disse neppe har booket pga. (mat)servicekonseptet i utgangspunktet. :)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

For hva da ?
Den lille rødvinsflasken på IC i Go, eller den tørre brødblingsen og juice fra konsentrat i frokostboksen ?
Hvor mye i kompensasjon ? 1000-lappen ?
Tror uansett disse neppe har booket pga. (mat)servicekonseptet i utgangspunktet. :)

Jeg kommer for min del ikke til å bry meg, klarer meg godt med Cola.
Men på samme måte som et annets flyselskap fokus på flytype så har Sas' fokusert på hva man får inkludert. Så må man vurdere hvor stort de har slått opp at man får drikke på LH, sammenlignet med det enorme fokuset på en bestemt flytype.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Med ny reisepolicy i jobben er det kun laveste pris som gjelder. Har en god del innenriks dagsturer, og syntes det er kjipt at frokosten forsvinner. Kan da likegodt begynne å fly Norwegian, da slipper man jo klasseskille også...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Frokosten er viktig for folk som reiser grytidlig. Som flere nevner; for stadig flere bedrifter er det laveste pris som gjelder. SAS ligger jevnt over 70-80 kroner over DY på lavprisbilletter innenlands (der jeg reiser mest). Frokosten har bidratt til at denne differansen kan forsvares til en viss grad. De 500-625 EB-poengene man får etter en enveis reise er heller ikke noe å slå i bordet med. Legger man til SAS sine ofte gamle fly og klasseskillet i kabinen, er det mye som trekker lavprisreisende i retning Norwegian.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hmm, jeg bare lurer om SAS med sitt (No-)GO konsept er forsatt konkurranse-dyktig mot en BA, AF pa europeiske ruter.

Jeg ogsa ser mörke skyer i sammenarbeid mellom LH og SK. LH likte dette meget darlig sist gang da SK degraderte LH sine Eco Pax til "buy on board" passengers...

Personlig har jeg mine tviler at dette blir en langvarig service-konsept...
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Så lenge man styrker Plus som de her gjør vil jeg tro dette er riktig å gjøre
Hylekoret her på forumet er ikke akkurat representativt for verden

Tror nok de er langt mer representative for "verden" enn heiagjengen her inne. Kan ikke se noe annet enn at et ganske kjipt produkt blir enda kjipere - men blir lagt fem som et "high end" produkt.

Den verden jeg kjenner utenom dette forumet er svært lite samstilt med de superlativene SAS får her inne, og jeg kjenner svært få som setter pris på hverken BOB konseptet til SAS eller kvaliteten på det de selger i trallene sine.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hm, da har SAS i løpet av et drøyt år prøvd å fjerne 2 av 5 punkter som tilsynelatende utgjorde årsakene til å velge SAS framfor Norwegian innenriks.

+SCC-AIPub-F-Br%C3%B8dtekst-SAS-+annonse.jpg


Jeg fungerer alltid på dette med gratis setevalg. På hvilken måte er dette bedre hos SAS enn hos Norwegian?
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Meget skuffende og kan ikke forstå hvordan SAS tenker at dette kan være positivt for selskapet. Frokost til alle, kan umulig koste selskapet mye og utelatelsen av dette kan kun resultere i dårligere omdømme for selskapet. :headbang

Syns det er synd ... SAS var en gang et selskap som alle Scandinaver kunne være stolte av. En pioner på mange måter. Men de siste 20 åra så har de bare gått fra den ene fadesen til den andre etter min mening. :(
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hos min arbeidsgiver er pris avgjørende for hva som blir bestilt av reise. Reisebyrået finner billigste alternativ innenfor visse hensiktsmessige rammer når det gjelder reisetid og flytider generelt.

Var nettopp på tur til Riga og endte opp med DY som kom billigst ut av det med 2 kolli inkludert i prisen. Arbeidsgiver har ikke satt noe kriterie på om det er frokost inkludert eller ikke på flybilletten, så at SAS dropper dette tror jeg ikke vil ha så mye å si for veldig mange forretningsreisende hvor reiser blir bestilt på denne måten.

Har man tidlig avgang så blir det uansett ofte til at man kjøper seg noe mat og drikke på flyplassen før avgang og tar dette som frokost ombord/før avgang. Får uansett dette refundert fra arbeidsgiver hvis man gidder/husker å skrive reiseregning ;)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Interessant å se hvor mye man henger seg opp i "frokosten". Ut fra mengde og kvalitet kan jeg verdsette det til 15kr, en femmer mindre en det flere europeiske selskaper serverer. Skal en voksen mann ha frokost spiser man i loungen, i terminalen eller hjemme. Det står vel også at frokosten skal forbedres i plus. Kanskje det betyr at det blir en ekte frokost, ikke et mini rundstykke?
Som vanlig er dommen knusende på forumet, vi får vente og se hvordan det blir i praksis. Plus var i alle fall et løft når det ble innført, selv om menyen trenger litt justeringer. For dårlig på lange ruter, og for sjelden endringer. Den burde minimum ha et nytt tema hvert kvartal.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

På I/C i GO skal i fremtiden én alkoholfri drikke inkluderes til måltiden. Er det ikke inntil 3 drikker man kan få med måpltidet idag eller husker jeg feil?
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg er litt forvirret her: Hvilke endringer vil nøyaktig komme i SAS plus på reiser mellom skandinavia og resten av Europa? :8:
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hmm, jeg bare lurer om SAS med sitt (No-)GO konsept er forsatt konkurranse-dyktig mot en BA, AF pa europeiske ruter.

Jeg ogsa ser mörke skyer i sammenarbeid mellom LH og SK. LH likte dette meget darlig sist gang da SK degraderte LH sine Eco Pax til "buy on board" passengers...

Personlig har jeg mine tviler at dette blir en langvarig service-konsept...

Vel, med SAS har du i alle fall bagasje inkludert. Hos AF er den borte, og BA 'tester fortsatt' ut hand baggage only til stadig flere destinasjoner fra LHR.
 
Back
Top