SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Dette med sendrektig «prioritet» på bagasje har vært en gjenganger i mange år.
Foreligger det noe vettugt svar fra flyselskap og/eller handlingselskap på fenomenet? Hva sies når man klager?
 
Jeg har spurt ankomstservice flere ganger om hvordan det kan ha seg at priority stort sett alltid kommer til slutt. Svaret er hver gang at "det er gjort feil ved lasting". Dette er jo åpenbart et bollocks-svar - uansett hvor jeg reiser i Norge, så kommer priority ofte mot slutten. Og - uansett hvor jeg reiser i utlandet (når det er med SAS fra OSL) så kommer priority ofte mot slutten. Jeg tror det er som Sud antyder noe som gjøres på trass...
 
Jeg har spurt ankomstservice flere ganger om hvordan det kan ha seg at priority stort sett alltid kommer til slutt. Svaret er hver gang at "det er gjort feil ved lasting". Dette er jo åpenbart et bollocks-svar - uansett hvor jeg reiser i Norge


Det riktige svaret skal være at taggen betyr at det er prioritert innlasting av slik bagasje, så den havner innerst :stir
 
Greia med «Priority bagasje» er at den skal lastes i flyet slik at den er først ut av flyet. Problemet i høykostland, som Norge , er at det ikke finnes menneskelige ressurser til å frakte den tralla med Priority bagasje til båndet som en egen tur, men de venter til de har flere bagasje og sender alt samtidig. Da kommer Priority og vanlig bagasje litt hulter til bulter.
 
Greia med «Priority bagasje» er at den skal lastes i flyet slik at den er først ut av flyet. Problemet i høykostland, som Norge , er at det ikke finnes menneskelige ressurser til å frakte den tralla med Priority bagasje til båndet som en egen tur, men de venter til de har flere bagasje og sender alt samtidig. Da kommer Priority og vanlig bagasje litt hulter til bulter.

I og for seg greit nok, men er ikke budskapet her at Priority Bagasje er noe SAS dermed ikke kan tilby som produkt ?

Nå i 2023 hvor vi som kunder (noen som husker oss ?) kan velge hva vi vil ha på reisen, f.eks. Kan vi kjøpe Lounge (som garantert også koster SAS mye i høykostland - men når vi har kjøpt Lounge er det ingen som står i døren å sier at dessverre vi kan ikke tilby deg det har kjøpt og betalt for, fordi du befinner deg i Norge og dette koster for mye.

Om SAS ikke har råd til å levere Priority Bagasjen som produkt, bør det ikke forbedres vekk fra SAS Minus ? Og bør man ikke se på om SAS fortsatt skal være fullverdig medlem av Star Alliance ? SAS leverer jo ikke produkter på linje med de andre medlemmene.

Som tidligere SAS ansatt, nå kunde ser jeg hva mine lokale leverandører tilbyr når jeg kjøper bagasje produktet (USD 35.00) - det inkluderer en garanti om at bagasjen min skal være på båndet innen 20 minutter etter ankomst, en garanti i form av reise voucher (USD 100) eller 5000 Miles (10% av en enveis Business Class med BA Seattle - Oslo).

Synes som om denne Anki er dagens Stål Munkberg, evner overhodet ikke til å skape inntekter, bare kutte utgifter :(
 
Det er feil å skylde på økte kostnader, da det ikke er unikt for Norge

Og man klarer ikke engang legge prioritybagasjen først på båndet…sist derimot
 
Greia med «Priority bagasje» er at den skal lastes i flyet slik at den er først ut av flyet. Problemet i høykostland, som Norge , er at det ikke finnes menneskelige ressurser til å frakte den tralla med Priority bagasje til båndet som en egen tur, men de venter til de har flere bagasje og sender alt samtidig. Da kommer Priority og vanlig bagasje litt hulter til bulter.

Hvorfor kommer det hulter i bulter når det ikke er egen tur med traktoren? Er det ikke bare å tømme pri tralla før de andre trallene?
 
Nå sjekker jeg aldri inn bagasje med mindre det er helt umulig å unngå. Og dette er jo en av årsakene. Man har hatt "en vanskelig oppvekst med SAS priority bagasje".

Synes det er helt idiotisk håndtert av dem og det skyldes ikke Anko. Dette er en SAS spesial. Eller evt Norsk spesial.
 
Sitter på Plus og fikk nå opp at de skal ha betalt, selv om billetten er bestilt for flere måneder siden. 49 kr eller 1000 EB poeng skal de ha. Kjipe greier.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
 
Noen som har menyen som gjelder mai for C-klasse osl-ewr?

Fant nå en tripreport på insideflyer for osl-arn-ord fra mai. Sikkert ikke lov å poste bilder defra.

Men det var en paste, en søramerikansk kjøttrett, sousvide andebryst og en torskerett.
 
Last edited:
Noen som har menyen som gjelder mai for C-klasse osl-ewr?

Fant nå en tripreport på insideflyer for osl-arn-ord fra mai. Sikkert ikke lov å poste bilder defra.

Men det var en paste, en søramerikansk kjøttrett, sousvide andebryst og en torskerett.


Så lenke man linker og krediterer er det vel bare å poste i vei?
 
Var nok ikke samme meny .. fløy 907 den 6/5. Husker ikke hva de andre rettene var, men jeg hadde laks.
 

Attachments

  • laks.jpg
    laks.jpg
    197.8 KB · Views: 481
SK907 16. mai:


16842279335027294884394555776397-jpg.142345
 

Attachments

  • 20230516_110337.jpg
    20230516_110337.jpg
    59.3 KB · Views: 455
Er det nytt at man innen Europa nå kan forhåndbestille en halvflaske Charles Heidsieck og 2 poser nøtter?
 
Er det nytt at man innen Europa nå kan forhåndbestille en halvflaske Charles Heidsieck og 2 poser nøtter?


Ble lansert for noen uker siden.
Ikke alle avganger er åpnet for det.
Men ikke spes billig for en kvartflaske og to små poser med nøtter


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ble lansert for noen uker siden.
Ikke alle avganger er åpnet for det.
Men ikke spes billig for en kvartflaske og to små poser med nøtter


Sent from my iPhone using Tapatalk


Halvflaske er det vel. 0.375….med mindre det en magnum som er standard hos deg [emoji6]
 
Synes det er litt kult opplegg jeg. På Sunclass pleier vi bestille en helflaske og den kommer som regel iskald og rett etter take off. Det er helt gull. ... eller Diamond, om du vil
 
Back
Top