SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Satt jo ved siden av en dame for et par uker siden som først skulle ha to vin. Da hun måtte betale for den ene skulle hun istedet ha to cola og en vin. Alt gikk rett i bagen mens flyvertinnen stod ved siden av. Så jeg forstår jo at de tilpasser.
 
Satt jo ved siden av en dame for et par uker siden som først skulle ha to vin. Da hun måtte betale for den ene skulle hun istedet ha to cola og en vin. Alt gikk rett i bagen mens flyvertinnen stod ved siden av. Så jeg forstår jo at de tilpasser.
De får gjøre som de gjorde tidligere. Åpne boksene/løsne skrukorken og skjenke litt i et glass. Bedre kundeservice, og vanskeligere å få med seg alt i bagen :stir
 
De får gjøre som de gjorde tidligere. Åpne boksene/løsne skrukorken og skjenke litt i et glass. Bedre kundeservice, og vanskeligere å få med seg alt i bagen :stir


På land er faktisk regelverket for servering slik at man er nødt til å åpne alle flasker og bokser man serverer.
 
Ikke direkte ombordproduktrelatert, men en annen ting SK har introdusert er billettypen "reise med liten håndbagasje som passer under stolen foran deg". Den som fant på denne billettypen burde jo vært kjølhalt for alt styr dette lager i ombordstigningsprosessen. Ved avreise med SK fra TRD nå må "boardinggruppe F" gå ombord sist, og damen i skranken stopper alle med bagasje som ser for stor ut og minner de på at de ikke får bruke bagasjehyllene - og at de må betale for ekstra bagasje. Så slipper hun de ombord. Jeg tviler på at noen benytter vandreturen fra gate til sete til å betale for bagasjen...

Jeg lurer på hvor mye ekstra SK tjener på å ha introdusert denne billettkategorien - og om det er verdt bryet.
 
Jeg lurer på hvor mye ekstra SK tjener på å ha introdusert denne billettkategorien - og om det er verdt bryet.

En introduksjonsfase er alltid vanskelig. Når folk blir vant til det, vil det bli smidigere. De fleste selskaper i USA har introdusert tilsvarende konsept, og det funker. Målet er å selge tilleggstjenester, og når basis prisen er lav, er det lettere å lokke kunden i garnet. Det kan kanskje fortone seg 'dumt' ved første øyekast men er SAS er ikke først ute med dette. Og det gir penger i kassa.
 
Jeg lurer på hvor mye ekstra SK tjener på å ha introdusert denne billettkategorien - og om det er verdt bryet.

Med tanke på at «alle» selskap nå har denne type billetter, så må de jo kanskje ha noe for seg?
 
La merke til dette på OSL-SVG-OSL denne uka - satt riktignok i "Go", men hørte annonseringen: "Vi har tilpasset vårt serveringskonsept til denne korte flygningen, og tilbyr nå våre passasjerer i Plus en enhet drikke og en enhet snacks". Herlig formulering "Vi har tilpasset vår serveringskonsept" - høres ut som noe veldig bra!

Ufattelig tullete sak å innføre. Ser på diskusjonsforumene på nettet at stakkars folk må klare seg med en cola og en sjokolade osv. samt at kabinansatte som sier at det går utover sikkerheten at de må servere så mye. Poenget er jo at de aldri kommer med gode nyheter og at det kuttes inn på de rareste områdene og da nå på det såkalte premium-produktet deres.

Jeg tar sjelden mer enn en brus på Plus innenriks og sulter ikke i hjel på 50 minutter, men det blir bare så inmari gjerrig.
 
La merke til dette på OSL-SVG-OSL denne uka - satt riktignok i "Go", men hørte annonseringen: "Vi har tilpasset vårt serveringskonsept til denne korte flygningen, og tilbyr nå våre passasjerer i Plus en enhet drikke og en enhet snacks". Herlig formulering "Vi har tilpasset vår serveringskonsept" - høres ut som noe veldig bra!

Fløy OSL - BGO onsdag ettermiddag og de pressiserte en drikke og en snack. Da det var 50 - 60 personer i pluss trodde jeg dette var pga. mangel på varer.
Jeg satt på rad 2 og nøtter/chips var de tom for.. Tåplig opplegg. Normalt tar jeg kunn en flaske vann. Det er svært skjelden jeg ser folk hamstre, så at de i snitt har leverer ut mere enn 2 enheter tviler jeg sterkt på.
 
Og en kan jo håpe på at de bruker vekten som i teorien frigjøres til å tillate 15 kg håndbagasje for ebg ebd og kanskje pluss.


EBG/D blir automatisk oppgradert til en billett med ordinær håndbagasje (til bagasjehallene) når de bestiller disse billettene.
 
Helt sikker på dette? Står det på billetten rett etter kjøp online?


Ja, selv om man har bestilt Go Light får man likevel håndbagasje, jeg reiser normalt aldri med disse billettene - men merket meg det da jeg bestilte en billett nå nettopp. Det står også følgende på nettsidene:

«1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm) er inkludert i prisen når du reiser med SAS Go Light-billett.»
 
«1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm) er inkludert i prisen når du reiser med SAS Go Light-billett.»[/QUOTE"

Denne størrelsen tilsvarer en trillekoffert og får ikke plass under setet
 
«1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm) er inkludert i prisen når du reiser med SAS Go Light-billett.»

Denne størrelsen tilsvarer en trillekoffert og får ikke plass under setet

Ja, det er jo hele poenget
EBG og EBD får den fordelen og kan ha håndbagasje som går i hattehylla

De andre kan bare ha en veske/pose eller lignende under setet foran
 
Fikk dette OSL-ARN.

Det virker som de prøver å komme med noen nye ting som ikke er vellykket (de sa at det kom noe nytt fra, var det 15 eller 1 desember hun sa (jeg husker ikke)).

Ingen info om hva det er (de har sluttet med eddiketter), og det var noe grønsaks greie sa hun og den var så mektig at jeg ikke klarte mere en en bit av den.


bae6c7a21a5eafbefed1dc5b52306fe0.jpg
 
Og ARN-OSL i dag fikk jeg dette.

Det var ikke mulig å lese hva det var.
Den var kald, og inne i brødet var det tomatpure og oregano. Den var ikke god, helt ok.


bcfa4ee0310f3504914002de2d578e45.jpg


917a67d2acd0855418ada1190aee7c64.jpg
 
Back
Top