SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Nei, det stemmer ikke. Bare en spøk fra min side! :)

Men aldri en spøk uten et snev av alvor...

Jeg har selv fått reprimande for å ha brukt den beryktede call-knappen da jeg ville kjøpe en deodorant en gang de ga blaffen i å gå med taxfree-vogna, mens å be om servering etter at tralla har gått og CC har blitt til gardinmafiaen og gjemt seg - om det så er igjen tre timer av en fire timers flight - ofte er absolutt no-go.
 
Men aldri en spøk uten et snev av alvor...

Jeg har selv fått reprimande for å ha brukt den beryktede call-knappen da jeg ville kjøpe en deodorant en gang de ga blaffen i å gå med taxfree-vogna, mens å be om servering etter at tralla har gått og CC har blitt til gardinmafiaen og gjemt seg - om det så er igjen tre timer av en fire timers flight - ofte er absolutt no-go.

Uff, finnes det noen skriftlig på hva som er rett? Har liksom ikke lyst til å være kravstor. Digg med kiosken de har i business på langruter:D
 
Fløy med både Jet Time (BOO-TRD), CityJet (TRD-SVG) og Cimber (SVG-CPH) for SAS i juli, og helt konsekvent nærmest insisterte de alle på at jeg måtte forsyne meg med mer fra vogna. "Helt sikker på at det ikke skal være noe mer? Det er inkludert i Plus!". På SVG-CPH var det intet problem å få en Polarrull i tillegg til fresh bite. Fikk til og med tilbud om en til. Flyvninger operert av SK selv, derimot...
 
Fløy med både Jet Time (BOO-TRD), CityJet (TRD-SVG) og Cimber (SVG-CPH) for SAS i juli, og helt konsekvent nærmest insisterte de alle på at jeg måtte forsyne meg med mer fra vogna. "Helt sikker på at det ikke skal være noe mer? Det er inkludert i Plus!". På SVG-CPH var det intet problem å få en Polarrull i tillegg til fresh bite. Fikk til og med tilbud om en til. Flyvninger operert av SK selv, derimot...

Du har et poeng der. Fløy CityJet til HEL forrige måned og fikk én ekstra polarrull, utsultet som jeg var. Med SK hadde et slik Oliver Twist-øyeblikk straks blitt belønnet med ti stokkeslag fra purser og seat of shame på 32B resten av turen.
 
Skal fly Oslo-Berlin med kveldflyet, noen som vet om det serveres et eget måldtid (og i tilfellet hva) eller om man kun kan velge muffins etc fra vognen? (billett i pluss)
 
Skal fly Oslo-Berlin med kveldflyet, noen som vet om det serveres et eget måldtid (og i tilfellet hva) eller om man kun kan velge muffins etc fra vognen? (billett i pluss)

De pleier vel å servere en eller annen anretning på ruter utenfor Norden. Er du sulten nok, så glir det ned. Kan alternativ gardere deg med å spise noe i loungen, selv om utvalget der ikke akkurat er all verden heller.
 
Torsdag i loungen er vel wienerpølser med lompe/brød. :)

Ellers er det vel de nye snakcsbitene ombord såvidt jeg husker. Varierer litt hva det er... Mye god mat i god drikke da!

Kim
 
Hehe, takk svar. Er ikke i dag jeg skal reise, men på fredag. Har bare 50 minutter connection i Oslo, så jeg rekker neppe loungen. Får vel ikke sette meg på flyet skrubbsulten ;-)
 
Hehe, takk svar. Er ikke i dag jeg skal reise, men på fredag. Har bare 50 minutter connection i Oslo, så jeg rekker neppe loungen. Får vel ikke sette meg på flyet skrubbsulten ;-)

Ikke gå i SAS balja skrubbsulten. Det er en usannsynlig dårlig plan.

Jeg ville stoppet og revet med meg noe mat eller spist noe på vei til gate. Men kanskje ikke spist meg dundremett. Plutselig får du noe helt ok om bord og plutselig noe som er helt krise.

Så passe mett er en god plan før en tur i PLUS :)
 
Forleden dag fløy jeg sentpåkveldenflight fra OSL til BGO. Etappen var dagens siste og tidligere på dagen hadde tog gjennom Sverige til CPH og fly CPH til OSL blitt benyttet på ettermiddagen, med en pils eller to underveis.

På domestic-etappen fra OSL til BGO fikk jeg beskjed om at jeg kunne ikke få både øl og vin, jeg satt på plus, etter ordre fra skjenkemyndighetene. Innenlands hadde de lov å gi en alkohol da det var en velkomstdrikk, men bare en. Har forsøkt å google meg frem til fakta uten hell.

Så stemmer det at det kun er lov å dele ut en alkohol på domestic? Vil jo anta at begrensningen ikke gjelder i GO da det er litt forskjellige regler for salg(GO) og inclusive(PLUS). Eller kan det hende at CC bare syntes at en fikk holde for meg, og å skylde på skjenkeregler pleier å avvæpne eventuell diskusjon?
 
Forleden dag fløy jeg sentpåkveldenflight fra OSL til BGO. Etappen var dagens siste og tidligere på dagen hadde tog gjennom Sverige til CPH og fly CPH til OSL blitt benyttet på ettermiddagen, med en pils eller to underveis.

På domestic-etappen fra OSL til BGO fikk jeg beskjed om at jeg kunne ikke få både øl og vin, jeg satt på plus, etter ordre fra skjenkemyndighetene. Innenlands hadde de lov å gi en alkohol da det var en velkomstdrikk, men bare en. Har forsøkt å google meg frem til fakta uten hell.

Så stemmer det at det kun er lov å dele ut en alkohol på domestic? Vil jo anta at begrensningen ikke gjelder i GO da det er litt forskjellige regler for salg(GO) og inclusive(PLUS). Eller kan det hende at CC bare syntes at en fikk holde for meg, og å skylde på skjenkeregler pleier å avvæpne eventuell diskusjon?

Vi får kun lov å gi ut en alkoholholdig drikke innenriks, å det er som en "mealbeverage"
Vi får lov til dette da man servere snacks/mat etc. Men skjenkekontrollen er på, å vi er også restriktive med dette etter streng ordre fra selskapet.
 
Vi får kun lov å gi ut en alkoholholdig drikke innenriks, å det er som en "mealbeverage"
Vi får lov til dette da man servere snacks/mat etc. Men skjenkekontrollen er på, å vi er også restriktive med dette etter streng ordre fra selskapet.

Betyr det at dere egentlig ikke kan servere øl eller vin om man ikke samtidig tar i mot noe spiselig?
 
Vi får kun lov å gi ut en alkoholholdig drikke innenriks, å det er som en "mealbeverage"
Vi får lov til dette da man servere snacks/mat etc. Men skjenkekontrollen er på, å vi er også restriktive med dette etter streng ordre fra selskapet.

Takk for svar.

Har det lykkes noen å finne den faktiske lov eller forskrift som ligger til grunn?
 
Interessant lesing, men denne kvartalsrapporten fokuserer hverken på kranglete skjenkeregler i Norge eller hvor smart introduksjonen av Mikkeller er for å lirke ut av folk de ekstra kronene det koster for +
200-500 spenn ekstra for + og da får en snack, Mikkeller og ekstra EB-points. Sitte bak på GO og en må betale 60 spenn for Mikkeller-deal :)

Tipper Edvard mener at SAS skylder på sjenkeregler, men at det i realiteten er et spørsmål om kostnadsbesparelser.
 
Helt konsekvent er det (heldigvis) ikke ennå, vanka både rød og hvit på hyggelig innenriksflyvning for et par uker siden.
 
Helt konsekvent er det (heldigvis) ikke ennå, vanka både rød og hvit på hyggelig innenriksflyvning for et par uker siden.

Helt konsekvent kommer det sannsynligvis heller aldri til å bli, da SAS ikke akkurat er kjent for dette. :)
 
Back
Top