SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Min kone og jeg prøvde denne ruta 12 mars, opp og ned med samme maskin. Synes ATRen er helt grei på dette korte strekket. Hyggelig crew også. Vi satt nesten bakerst i Go og fikk sjokolade. De samlet også inn papiret igjen ja!
Ganske rolig bak. Målte 87 desibel på mobilen min, mot 80 ca bak i en vanlig jet. Sånn uoffisielt på en mobilapp. Vi skal bruke ATRen igjen til Hamburg og Gdansk denne våren. Helt greit. ☺
 
Hahaha - når har ikke jeg prøvd denne paien, men vi får håpe det ikke er noe RSP rasjoner de har fått kloa i :D
OSL til GZP i Plus sist lørdag, ikke noe pai nei, men en liten eske med noe utrolig lite velsmakende roastbiff og vassne poteter. Ingen varme rundstykker nei, men du verden rødvin i glass! Inflight produktet i Plus er jo elendig, stusselig mat, like trange seter som i Go, folk som skal på WC dumper hele tiden i fanget ditt, litt chartersteming ja! Men selvsagt noe fleksibilitet og flere bonuspoenger. Priority boarding..., ha bare glem det, PAX bryr seg ikke, ikke gatepersonellet heller.
 
Har de kutta ut alkohol i Plus på langdistanse nå? Fra https://www.sas.no/alt-om-reisen/ombord/reiser-i-resten-av-verden/sas-plus/:

Din reise i SAS Plus innledes med at vi serverer en drink og snacks før middag. Til middag serveres forrett, varmrett (du kan velge mellom to alternativer), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellom måltidene kan du alltid får juice, vann og snacks.

Merk presiseringen av juice, vann og snacks, som jeg tror er ny. Dette må vel forstås til at alt annet (brus, øl og vin) må kjøpes? Håpløst.
 
Har de begynt med disse polarrullene eller "quick bites" på strekninger under 1 time 20 min ennå, som bebudet tidligere denne måneden (eller i forrige?)? Jeg mener å huske at noen sa 27. mars, men SAS-menyen i app'en har ikke blitt oppdatert ennå. Hadde faktisk vært greit å vite, for jeg skal fly Plus til ARN i kveld men har dårlig tid og lurer på hvor mye effort jeg skal legge inn for å evt. rekke loungen, for mat må jeg ha.
 
Forrige mandag var det ikke noe problem å få drikke :drink


De på kundeservice i dag mener at alkohol ikke er inkludert i Plus på interkontinetale reiser f.eks fra Norge til USA. Agenten "dobbetsjekket med to av sine kollegaer" og sa svaret hans var 100% sikkert -> alkohol (øl/vin) må kjøpes i Plus..

Noen som kan avkrefte/bekrefte dette med andre erfaringer..?

Det sagt, han sa også at alkohol ikke var inkludert i Plus i Europa.. Noe han gikk tilbake på etter at jeg viste han hva det stod skrevet på hjemmesidene til SAS...
 
Håpar eg får testa på torsdag til HKG (eller, egentleg håpar eg at eg får inn C-oppgradering så eg slepp å teste :) ).
 
Alt av drikke, også alkohol er innkludert på SAS-Plus.
Det er kun på innenriksruter det er begrensninger og/eller regulering av dette.
 
Her er en rykende fersk skjermdump fra chatten. De bekrefter altså det FlyingHigh fikk opplyst fra kundeservice. Ingenting annet enn juice og vann i Plus (mens i GO får man faktisk en valgfri alkoholfri drikke til maten).
 

Attachments

  • SAS Chat.PNG
    SAS Chat.PNG
    108.7 KB · Views: 381
Her er en rykende fersk skjermdump fra chatten. De bekrefter altså det FlyingHigh fikk opplyst fra kundeservice. Ingenting annet enn juice og vann i Plus (mens i GO får man faktisk en valgfri alkoholfri drikke til maten).



Som andre og jeg prøver si: At det sies på kundeservice og chat betyr ikke at det stemmer. De har en egen evne til og ikke kunne sitt eget produkt. Som flere ansatte ombord i kabinen skriver i postene over så stemmer ikke dette.

Hva Nadia i Tallinn sier er jo nesten irrelevant og skjønner ikke at man faktisk gidder bruke SAS chatten som er totalt ubrukelig
 
Som andre og jeg prøver si: At det sies på kundeservice og chat betyr ikke at det stemmer. De har en egen evne til og ikke kunne sitt eget produkt. Som flere ansatte ombord i kabinen skriver i postene over så stemmer ikke dette.

Hva Nadia i Tallinn sier er jo nesten irrelevant og skjønner ikke at man faktisk gidder bruke SAS chatten som er totalt ubrukelig

Poenget mitt var å vise at all tilgjengelig offisiell informasjon er helt samstemt om at vann og juice er det som gjelder. For meg blir det mere troverdig enn uttalelser fra kabinansatte som ikke nødvendigvis jobber på IC-ruter. Vi har jo sett før at servicekonseptet kan endre seg på kort varsel, og så vidt jeg har forstått så har det blitt lansert nye menyer og skjedd endringer (ref. forbedringene på intraeuropeisk) fra denne uken.
 
Poenget mitt var å vise at all tilgjengelig offisiell informasjon er helt samstemt om at vann og juice er det som gjelder. For meg blir det mere troverdig enn uttalelser fra kabinansatte som ikke nødvendigvis jobber på IC-ruter. Vi har jo sett før at servicekonseptet kan endre seg på kort varsel, og så vidt jeg har forstått så har det blitt lansert nye menyer og skjedd endringer (ref. forbedringene på intraeuropeisk) fra denne uken.

Ummmmm ....... SAS_Steward ikke bare jobber IC, men han er også involvert i planleggingen av serviceopplegget. Han vet nok dette en smule bedre enn Nadia i Tallinn ...
 
Poenget mitt var å vise at all tilgjengelig offisiell informasjon er helt samstemt om at vann og juice er det som gjelder. For meg blir det mere troverdig enn uttalelser fra kabinansatte som ikke nødvendigvis jobber på IC-ruter. Vi har jo sett før at servicekonseptet kan endre seg på kort varsel, og så vidt jeg har forstått så har det blitt lansert nye menyer og skjedd endringer (ref. forbedringene på intraeuropeisk) fra denne uken.

Jeg jobber i kabinen, flyr intercont, og er med i fora som har med inflightproduktet å gjöre.
På SAS Plus er alt innkludert, med enkelte begrensninger på inneriks ruter i Skandinavia.
PS dette har jeg nå tatt videre med de som er ansvarlige for produktet, for slik feilinformasjon er ikke ok.
 
Det er ganske utrolig at et selskap som SAS ikke klarer å informere alle sine ansatte om slikt. Ved endringer/påminnelser burde beskjed sendes ut og i tillegg bør alle ledere informere sine medarbeidere. Det er jo bare å lage et info-ark med en grei oversikt over hva som gjelder for servering. Jeg vil tro feilinormerte og sure kunder ikke er så hyggelige for dem som skal servere.
 
Last edited:
Det er ganske utrolig at et selskap som SAS ikke klarer å informere sine alle ansatte om slikt. Ved endringe/påminnelser burde beskjed sendes ut og i tillegg bør alle ledere informere sine medarbeidere. Det er jo bare å lage et info-ark med en grei oversikt over hva som gjelder for servering. Jeg vil tro feilinormerte og sure kunder ikke er så hyggelige for dem som skal servere.

Som skrevet over så sier jeg at dette ikke er ok, og er allerede tatt videre.
Fikk nå (Klokken 1449) bekreftelse på mail at kontaktsenteret skal få ny detaljert informasjon.
I et selskap som SAS så gjöres det feil, men disse feilene forsöker man å rette opp så fort man får informasjon om dette, som her.
Problemet er at mange skriver om slike feil på internettfora (helt ok) men unnlater å informere de som kan gjöre noe med det. Da blir det vanskelig å rette opp feil.
Men nå blir dette tatt tak i.
PS drikke ER innkludert ;-)
 
Last edited:
Back
Top