SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: Mat på lenger SAS Europa?

Hva er mattilbudet med sas på de lengste turene i Europa?
Lurer på å kjøpe par Plus billetter til LPA for å sikre en liten ferie men vi venter på restplass på direktefly herfra :-)
Greit å ha et refunderbart alternativ om ikke restplassen jeg vil ha kommer.
Du beholder Plus-billetten som refunderbart alternativ, ikke grunnet maten. Når det nærmer seg avreise, kansellerer du og velger billigste alternativ (Norwegian, charter, SAS Go).

http://viewer.zmags.com/publication/70833923

Re: SAS justerer ombordproduktet

Fortsatt bare snacks til Nord-Norge...... ellers er det vel minimale endringer.

Akkurat denne skjønner jeg ikke hvorfor. TOS-LYR fligthen får man sandwicher, mens TOS-OSL som er en noe lengre flight får man bare snacks... Man må skjønne det om man vil, jeg klarer ikke å skjønne det

Re: SAS justerer ombordproduktet

Akkurat denne skjønner jeg ikke hvorfor. TOS-LYR fligthen får man sandwicher, mens TOS-OSL som er en noe lengre flight får man bare snacks... Man må skjønne det om man vil, jeg klarer ikke å skjønne det

Jeg har tenkt litt på denne de gangene jeg har reis plus til Nord-Norge. Jeg antar at SAS har tenkt nøye gjennom tilbudet deres, og at dette ikke er en "glipp". Kan årsaken være at:

1. Mange av de som reiser fra BOO/TOS/KKN/ALF connecter med Widerøe, og dermed uansett velger SAS?
2. At andelen statlige ansatte utgjør en høy andel av de som kjøper fleksible billetter på NN-rutene (disse velger etter min oppfatning helst SAS).
3. Eurobonus-lojalitet?

Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Dansk kvinnelig purser ville ikke gi meg en flaske vann, men kun ett glass (og dette var i Plus). På grensen til en skandale.

Jeg håper for din del at dette er skrevet med en god dose ironi...? :8:

Det kan vel kalles pinlig. Når man kun får glass med vann i Plus, og får kjøpt flaske i Go.
"Det samme utvalget er til salgs i SAS Go". Da burde man få en hel flaske i Plus.

Det kan vel kalles pinlig. Når man kun får glass med vann i Plus, og får kjøpt flaske i Go.
"Det samme utvalget er til salgs i SAS Go". Da burde man få en hel flaske i Plus.

Ja, det står mye rart (og så er det mye som ikke står, som burde stått) i disse menyene ombord, håper det kommer en klarhet i dette snarest.

Årsaken er vel sikkert det samme som hvorfor man ikke gir ut gratis vann i GO: svinn. Og ganske mye svinn også, vil jeg anta.

Koster penger :o

Nei Cecilie, dessverre. Det er helt sant! Jeg spøker ikke med sånt. Veldig skuffende opplevelse. Kompenserte imidlertid med cola og chips, smilte pent og nøt den fantastiske utsikten med ledig treseter :)

Har de sluttet med gratis vann i Go (igjen)?

Sikkert litt frem og tilbake, samt en del som ikke følger servicerutinene: vann i GO selges for 25,- for en halvliters flaske. (eller 600 EB-poeng;))

Dette annonseres også i 99,99% av tilfellene, av purser i serviceannonseringen etter at setebelteskiltet er slukket.

Dette annonseres også i 99,99% av tilfellene, av purser i serviceannonseringen etter at setebelteskiltet er slukket.

Interessant at jeg har hørt dette "nå og da", som i alle fall jeg føler avviker betydelig fra 99,99%..
Men SAS er vel ikke kjent for å være konsekvente.. Hehe..

Sikkert litt frem og tilbake, samt en del som ikke følger servicerutinene: vann i GO selges for 25,- for en halvliters flaske. (eller 600 EB-poeng;))

De unge kabinansatte (Les: instagrammerne) som kom ut i arbeid for et års tid siden, er flinke til å ta betalt for vann - og kun en pizza pr. person på OSL-AGP etc.

Fløy EVE-OSL sist helg, hvor en av Instagrammerne serverte meg i Plus: "Nei, kun et glass med vann får du."
Mens den eldre purseren som stod på andre siden av tralla delte ut vannflasker...

Trodde den "geniale" policien de innførte i vår var at CC først skulle spørre om man ville kjøpe en flaske vann, svarte man nei fikk man glass.

Policien om at vann må kjøpes er hvertfall mer lettfattelig (men overhodet ikke forståelig, kaffe og te inneholder vel også vann?). Kan ikke skjønne hvordan det skal være mer svinn med vann, man er da ikke nødt til å åpne en ny flaske om det er litt igjen fra forrige flight en halvtime tidligere.

Om det stemmer at det nå skal serveres glass med vann i Plus blir jeg bare enda mer trygg på at jeg gjorde riktig i å droppe dette dyre lavservice-selskapet.

Last edited:
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ. Jeg får utslett av vann-politikken ombord.

Sist ukes flighter:

OSL-BOO 19. Januar 1840 avgangen, null vann.
Retur 21. Jan. 1910 avgangen, glass med vann.

Det blir for dumt at de ikke gir ut vann i kvegklassen..

Jeg har årlig over 200 turer innenlands i Plus, og spør nesten alltid etter en flaske vann. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg ikke har fått dette de siste to årene. Senest i går fikk jeg dette, så at det er forbud mot å gi dette ut er nok ikke riktig. Er stort sett bare alkohol de er vanskelig med.

Fikk veldig lyst til å reposte følgende bilde i denne tråden fra en annen del av forumet.
Spesielt siste ruten er aktuell i denne diskusjonen...

Attachments

• Europas beste 2015.jpg
    Europas beste 2015.jpg
    167.3 KB · Views: 308
Back