dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort
Det tror jeg ikke er helt riktig - jeg mener at f.eks. Nets kan lese ut av Kort Nummeret om dette er et Debet eller Kredittkort - og sette avgiften deretter. MEN det gjelder såvidt meg bekjennt kun Skandinaviske Debetkort - våre Amerikanske Debet kort gir Kredittkort Avgift hos Norwegian.
Altså; Den eneste måten å betale for en flybillett på sas.no er å bruke Visa, MasterCard, Amex og lignende. Det spiller ingen rolle om du bruker et debetkort eller kredittkort - prisen brukerstedet betaler er den samme.
Om du oppsøker et fysisk utsalgssted som har en terminal som kan bruke BankAxept-delen av kortet ditt er prisen brukerstedet betaler en (lav) fast sum pr. transaksjon, men hvem kjøper flybilletter i en butikk?
Det finnes en løsning som heter BankAxess for kontobetaling på nett til en fast transaksjonspris, men denne har ingen ting med kortet ditt å gjøre og SAS tilbyr heller ikke denne betalingsmåten.
Det tror jeg ikke er helt riktig - jeg mener at f.eks. Nets kan lese ut av Kort Nummeret om dette er et Debet eller Kredittkort - og sette avgiften deretter. MEN det gjelder såvidt meg bekjennt kun Skandinaviske Debetkort - våre Amerikanske Debet kort gir Kredittkort Avgift hos Norwegian.