Er SAS eneste selskap som tar betalt for infants uten å gi eget sete?

Re: Er SAS eneste selskap som tar betalt for infants uten å gi eget sete?

Jo men slik jeg forstår det er problemet/saken her å gi infants gratis reise når du reiser på student/ungdomsbillett? Som jo er kjemperabbatert i utgangspunktet? Mere vil ha mer?

EDIT: "Har ringt alle de andre selskaper i dag og der får du barnet med gratis inn i ungdomsbilletten." - jeg lurer nå på hvilke "alle andre selskaper" det egentlig handler om? Widerøe? Det er nå ikke så veldig mange andre med ungdomsbilletter? Meh?

Last edited:

Jo men slik jeg forstår det er problemet/saken her å gi infants gratis reise når du reiser på student/ungdomsbillett? Som jo er kjemperabbatert i utgangspunktet? Mere vil ha mer?

Tror problemet var at klageren betalte for barnet men det fikk ikke sete en gang. Noe vil ha noe.

1900.- var det totalt eller bare for barnet? Slik det står på facebook kan det virke som billetten for barnet var på 1900.-. Da burde jo et sete følge med

Litt surr i tråden - men man må kjøpe eget sete til barnet. Imidlertid må det på fanget under start og landing pga størrelsen. Så teknisk sett skal de ha hvert sitt sete og babyen skal sjekkes inn som barn.

1900.- var det totalt eller bare for barnet? Slik det står på facebook kan det virke som billetten for barnet var på 1900.-. Da burde jo et sete følge med

Med ungsomdbillett har hun sikkert betalt 5-600 kr, også måtte betale nye 5-600 for barnet. Rart om barnet da ikke har fått eget sete, og det må være dette de reagerer på. Skjønner jo det er surt og måtte betale ekstra. Hadde hun kjøpt en nesten like bilig billett kunne jo barnet reist gratis.

Jeg pleier å kjøpe eget sete til datteren min på 1,5 år for andre passasjerer sin skyld. Hun sitter imildertid alltid på fang under start og landing etter innstruks fra kabinpersonalet.

Back