dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort
Det tror jeg ikke er helt riktig - jeg mener at f.eks. Nets kan lese ut av Kort Nummeret om dette er et Debet eller Kredittkort - og sette avgiften deretter. MEN det gjelder såvidt meg bekjennt kun Skandinaviske Debetkort - våre Amerikanske Debet kort gir Kredittkort Avgift hos Norwegian.

Altså; Den eneste måten å betale for en flybillett på sas.no er å bruke Visa, MasterCard, Amex og lignende. Det spiller ingen rolle om du bruker et debetkort eller kredittkort - prisen brukerstedet betaler er den samme.
Om du oppsøker et fysisk utsalgssted som har en terminal som kan bruke BankAxept-delen av kortet ditt er prisen brukerstedet betaler en (lav) fast sum pr. transaksjon, men hvem kjøper flybilletter i en butikk?
Det finnes en løsning som heter BankAxess for kontobetaling på nett til en fast transaksjonspris, men denne har ingen ting med kortet ditt å gjøre og SAS tilbyr heller ikke denne betalingsmåten.
Det tror jeg ikke er helt riktig - jeg mener at f.eks. Nets kan lese ut av Kort Nummeret om dette er et Debet eller Kredittkort - og sette avgiften deretter. MEN det gjelder såvidt meg bekjennt kun Skandinaviske Debetkort - våre Amerikanske Debet kort gir Kredittkort Avgift hos Norwegian.

PS, det er ingen godskriving av renter hvis du aksepterer å vente 5 dager fra du har solgt varen til du har pengene på konto, som noen nevnte så lett her. Det er "noen" andre som tar....
 PS, det er ingen godskriving av renter hvis du aksepterer å vente 5 dager fra du har solgt varen til du har pengene på konto, som noen nevnte så lett her. Det er "noen" andre som tar....