Re: SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort
Det er klart at det viktigste problemet man har med dette latterlige trekket er at man endrer strategi fullstendig og dreper all troverdighet.
Du stiller deg i aftenposten og sier at kredittkort ikke er ett gebyr, mens SAS selv kaller dette ett gebyr paa sine websider:
http://www.flysas.com/en/shared/Travel_info/Always-with-SAS/#
No hidden fees
When you buy a ticket with SAS, we don't expect you to pay any hidden or unwanted extras.
Taxes and fees are included in the total price. There are no extra fees when you pay by credit card.

Hvor dumme tror de folk virkelig er??
Men det er en del andre ting som er minst like viktig:
-De lyver om hva kostnadene med kredittkortinnkreving virkelig er.
- SAS kommer til aa diskriminere en stor del av kundene sine og forskjellsbehandle forskjellige markeder grovt her. Jeg som bor her i USA, vil ikke bli krevd dette gebyret fordi det er ulovlig her.
- All den sikkerheten forbrukerne faar ved aa bruke kredittkort, er grunnen til at dette boer vaere folks foretrukne betalingsmaate
- Man tar ett steg der man tar ett gebyr for kredittkortbruk, noe som er en del av veldig mange driftskostnader i en bedrift. Den ENESTE grunnen til at man velger akkurat kredittkortgebyr er at andre LCC har dette som gebyr og man velger aa tro at det er kosher aa begi seg ut paa glattisen her.
"Ikke alle bruker kredittkort, de som ikke gjoer det, burde ikke betale for andres ekstrakostnader" Det er FOERSTE budet i LCC bibelen.
Dersom jeg ikke drikker kaffe (hvis du kan kalle det pisset SAS betaler for kaffe) hvorfor skal jeg betale for andres kaffe? Jeg bruker ikke Travel pass portalen. Det er store kostnader aa drifte denne. Det er en del av SAS sine driftskostnader. Jeg leser ikke norske papiraviser, hvorfor skal jeg betale for SAS annonser i avisen eller for avisen ombord? osv osv....
I loepet av hele reiseopplevelsen er det ting ikke alle passasjerene bruker. Jeg sjekker inn paa nett, jeg bruker ikke papirboardingkort, jeg sjekker aldri inn bagasje. Hvorfor skal deler av min flybillett gaa til aa betale for alle disse tingene?
Nei, SAS, dette holder ikke.