Har strengt tatt ikke noe problem med en avgift for betaling med kredittkort. Det er en ekstra kostnad for selskapet de ikke helt rår over og er ikke så uvanlig som enkelte skal ha det til. (Se feks innlegget til L-1011 over eller testbook litt selv)
Det som undrer meg, er at det skal være en prosentsats. Det har jeg ikke sett hos noe selskap jeg har kjøpt reise av før. Stort sett så går det i en fast sum på godt under hundrelappen uansett billettpris.
Det å håndtere penger koster penger uansett. Alle typer transaksjoner koster noe, det er noe alle som driver butikk vet. Der er en del av kostnadene man legger til grunn når man beregner ett budsjett. For en LCC er det forventet, der kjøper du en plass på flyet, alt annet koster ekstra, men for SAS som slår på stortromma at "alt er inkludert hos oss" forsvinner all troverdighet, selv fra ihugga SAS fan
Det å håndtere penger koster penger uansett. Alle typer transaksjoner koster noe, det er noe alle som driver butikk vet. Der er en del av kostnadene man legger til grunn når man beregner ett budsjett. For en LCC er det forventet, der kjøper du en plass på flyet, alt annet koster ekstra, men for SAS som slår på stortromma at "alt er inkludert hos oss" forsvinner all troverdighet, selv fra ihugga SAS fan
Dette stemmer ikke. Debitkort har gjerne en fast sum per transaksjon, mens kreditkortselskapene (Teller/Diners) tar en fast prosentsats i provisjon.
Kan man betale med bankaccept på sas.no? Hva hvis kortet har både bankaccept og visa?
Det er ikke dette det et snakk om. Med et debetkort menes nok BankAxept. Da går betalingen via Nets (tidligere BBS) og ikke via Visa. Betaler du med et kredittkort går betalingen via Visa, MasterCard eller AmEx sine nettverk (med påfølgende gebyr for SAS).
Jeg har ett par bedrifter paa si som har merchant kontoer og betaler gebyrer til MC, Visa og American Express. Vaar omsetning er rundt 4 millioner dollar i aaret, saa en mygg iforhold til SAS. Vaare gebyrer er mellom 1,3 og 2,2% (amex er suverent dyrest.) SingTel (min arbeidsgiver), har en stor volumrabatt og betaler 30-40% mindre. Saa SAS LYVER rett og slett naar de paastaar hva kostnaden er.
Nei, hvis du betaler på sas.no så går det alltid på Visa delen.
Som jeg skriver ovenfor så kan Bankaxept delen ikke brukes på nett. Det finnes tilsvarende produkt for nett som heter Bankaxess som har fast avgift.
SAS’ PR-direktør Anders Lindström forlader selskabet. Selv siger han det er fordi SAS ikke længere skal lave PR og proaktiv kommunikation. Det afviser SAS
I aftenposten så sier norwegian:
- Vi oppfordrer alltid våre kunder til å betale med debetkort fremfor kredittkort, fordi det er billigere. Vi betaler store summer til kredittkortselskapene for å tilby kundene betaling med kredittkort, så derfor må kundene ta regningen når de velger denne betalingsløsningen, sier Lasse Sandaker- Nielsen, informasjonssjef i Norwegian.
Kan man betale med bankaxept hos Norwegian? hva med VISA debetkort, koster det hos norwegian?
Ikke helt uenig med deg Tommy, men ikke helt enig heller.
Det er en forskjell på hva reisen koster og hva det koster å få tatt seg betalt for den.
Noen vil glede seg over endringer, andre vil neppe se dem som lystige, men forandringer vil det med stor sannsynlighet bli for mange, og et "hylekor" over et i den store sammenhengen relativt lite kredittkortgebyr hos ett eller flere herværende flyselskaper, vil nok bli som en liten vanndråpe på en østlandsk sommerdag å regne i forhold.
Hvor vanskelig hadde det vært for markedsavdelingen til SAs å komme opp med denne setnignen:
"Hos oss kan du betale med alle kort, men skulle du finne på å betale med BankAccept så vil du få litt rabatt på billetten."
Er det noen som ikke har hatt tenkehatten på her?
-A
Med en en såpass ustø kurs som SAS velger å holde, så er det kanskje ikke rart at noen velger å forlate skuta? Tilfeldig at en PR-direktør forlater skuta akkurat nå?
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=65238
Det virker som om SAS ikke har en skikkelig visjon og langsiktig strategi, og da må det være svært vanskelig å være PR-direktør.
Med en en såpass ustø kurs som SAS velger å holde, så er det kanskje ikke rart at noen velger å forlate skuta? Tilfeldig at en PR-direktør forlater skuta akkurat nå?
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=65238
Det virker som om SAS ikke har en skikkelig visjon og langsiktig strategi, og da må det være svært vanskelig å være PR-direktør.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.