SAS IC med fulle fly

Sånn ut av rein nysjerrighet, for de som kjenner tallene:

Hvor mye mer koster det å operere en A340-500 kontra en A-340-300, og hvor mye mer frakt kan en en -500 ta med sammen med full kabin på ruter som vil være typiske kandidater for SAS-IC (NRT, PEK, PVG og BKK?)?

-A
 
Sånn ut av rein nysjerrighet, for de som kjenner tallene:

Hvor mye mer koster det å operere en A340-500 kontra en A-340-300, og hvor mye mer frakt kan en en -500 ta med sammen med full kabin på ruter som vil være typiske kandidater for SAS-IC (NRT, PEK, PVG og BKK?)?

-A

Hvorfor i all verden skulle SAS ønske det? Det er jo ingen restriksjoner på en 340-300 på de strekningene du nevner. Flyene er jo like store. Forskjellene er jo at en 340-500 kan fly mye lengre enn -300. Begge er jo langt fra optimale, men -300 akkurat nå funker de jo for kjapp vekst. -500 er jo helt skrudd, ett fly ingen vil ha og ingen kan tjene penger på bortsett fra SQ med 100 overprisede business seter
 
Den hvite 340'en i CPH er innredet med 273 seter, og er utleid til ett eller annet selskap som jeg ikke husker navnet på. Den klargjøres nå før levering.
Inge ekstra maskin for SAS IC i overskuelig fremtid.
 
Back
Top