SAS IC med fulle fly

Jeg vet om mange som bevisst velger SAS pga. fine avgangstider, f.eks CPH-BKK. TG sin avgang går tidlig på dagen, men SAS går sent på kvelden, så man klarer å få seg litt søvn.

Flott at SAS IC går bra.
 
Er det for seint å hente tilbake de to 340ene de kvitta seg med? Kunne kanskje vært greit å hatt de nå...
 
Wild guess, men jeg tror neppe de permanent kommer til å øke flåten sin før det blir snakk om generasjonsskifte og 787/350. Nå er det vel heller ingen press på flere individer før de enten øker frekvensen eller legger til nye destinasjoner. Ingen av delene er noe jeg ser i horisonten...
 
SAS IC har da fløyet fulle fly, spesielt om sommeren, i årevis, så det i seg selv er vel intet nytt?
 
Var i CPH i tirsdags. Der stod der netop en helt hvid A340 ved SAS hangaren. Kunne desværre i nå at se reg. Kan det være en af SAS´s A340 der er på vej tilbage i trafik?
 
De er jo blitt mer konkurransedyktige på pris i det siste. Biz til BKK under 16000 og med full poengopptjening er det vel ikke mange som slår.

Spørsmålet er jo om de tjener penger på det....
 
Var i CPH i tirsdags. Der stod der netop en helt hvid A340 ved SAS hangaren. Kunne desværre i nå at se reg. Kan det være en af SAS´s A340 der er på vej tilbage i trafik?

De har vel hyra inn den maskinen etter behov siden flyet fortsatt har SAS seter og siden ingen flyselskaper er interessert i å kjøpe ett såpass gammeldags fly som en 340
 
Hyggelig for SAS at IC har gått bra i det siste og vi får håpe at det fortsetter utover høsten.
Spørsmålet er jo om de tjener penger på det....
La oss ikke begynne på nok en negativ ladet diskusjon om SAS IC.

Var i CPH i tirsdags. Der stod der netop en helt hvid A340 ved SAS hangaren. Kunne desværre i nå at se reg. Kan det være en af SAS´s A340 der er på vej tilbage i trafik?

Er vel LN-RKF.
 
Last edited:
Tja, både kapasitet og kabinfaktor har i alle fall økt sammenliknet med samme periode i fjor.

Kapasitet har gått opp?? De parkerte jo to fly i fjor sommer, det siste i august. Hvordan kan kapasiteten da ha gått opp??
 
Last edited:
Kapasitet har gått opp?? De parkerte jo to fly i fjor sommer, det siste i august. Hvordan kan kapasiteten da ha gått opp??

Hvis det stemmer som det er kommentert litt lenger opp, at de har tatt tilbake ett av flyene. Så har vel kapasiteten gått opp?

Men sabla gode nyheter. Hadde vært skikkelig kult å kunne fått et SAS på beina med litt mer IC-ruter igjen.

Jeg har fått inntrykk av at det er økning i C-klasse passasjerer igjen, og at kundene endrer seg. Før var det Staten og Forretningsreisende. Nå er det mer og mer Staten og Turister som reiser i C. Mens de som jobber i det private reiser EcoXtra.

Om det stemmer skulle jo SAS sitt Skandinaviske og hjemlige produkt med veldig fair priser i biz passe som hånd i mose.
 
Det rapporteres fra United, Lufthansa og Continental at business trafikken har gått kraftig opp utover høsten, så det håper jeg at SAS også har merket. Håper bare at de fortsetter å prise seg riktig i forhold til konkurrentene. Prisene til SAS International har historisk sett vært help på jordet i begge klasser i forhold til konkurrentene
 
Kapasitet har gått opp?? De parkerte jo to fly i fjor sommer, den siste i august. Hvordan kan kapasiteten da ha gått opp??

Mente trafikken, ikke kapasiteten - beklager. SAS har lagt ned tre ruter, men samtidig økt antall avganger på eksisterende til daglige avganger på alle ruter, med unntak av Bangkok som går seks ganger i uken.

Antall passasjerer på interkontinentale ruter økte for øvrig med 12,1 prosent i mai i år sammenliknet med mai 2009. Kabinfaktoren økte fra 9,9 prosent til 88,9 prosent. Trafikken økte med 10,9 prosent, derav 20 prosent til Asia og 6 prosent til USA.
 
Mente trafikken, ikke kapasiteten - beklager. SAS har lagt ned tre ruter, men samtidig økt antall avganger på eksisterende til daglige avganger på alle ruter, med unntak av Bangkok som går seks ganger i uken.

Antall passasjerer på interkontinentale ruter økte for øvrig med 12,1 prosent i mai i år sammenliknet med mai 2009. Kabinfaktoren økte fra 9,9 prosent til 88,9 prosent. Trafikken økte med 10,9 prosent, derav 20 prosent til Asia og 6 prosent til USA.

Riktig. Hadde vært artig å visst om SAS merker etterspørselen i business som de andre selskapene
 
Vet i alle fall at bookingene i Business Class til Asia har økt med 50 prosent.

Meget bra. Tyder på at ting bedrer seg over hele fjøla. Tipper at man nå angrer på at man fikk panikk og dumpa to fly i fjor.. Merkelig det derre at det faktisk kom bedre tider etter dårlige. Det har jo aldri skjedd før :rolleyes::p
 
Meget bra. Tyder på at ting bedrer seg over hele fjøla. Tipper at man nå angrer på at man fikk panikk og dumpa to fly i fjor.. Merkelig det derre at det faktisk kom bedre tider etter dårlige. Det har jo aldri skjedd før :rolleyes::p

Haha, enig - men de var vel livredde i store deler av fjoråret ... De har vel flyene ennå, så potensielt sett kan de åpne en ny rute - det ene flyet er jo delvis tilbake i trafikk. SAS kommer vel neppe til å åpne ruter á la tre ukentlige avganger, slik vi så fra Stockholm til Bangkok/Beijing og fra København til Seattle. Tror heller vi snakker 6-7 ukentlige avganger på én rute fra København, kanskje Shanghai. Beijing er vel den beste ruten nå.
 
Back
Top