Dette kan jeg skrive under på. Spesielt tonefallet i københavner-dialekten kan oppfattes som nedlatende, og i tillegg er det ikke uvanlig at man på dansk starter en setning med "Jamen...", "Så skal der..." og "Altså...". Dette er ikke noe angrep på det danske språket, men heller en belysning av forskjellene og påfølgende konsekvenser.
Kilde: Jeg har tidligere bodd i Danmark, både på Sjælland og Jylland.
Dette blir bare verre og verre.
Argumentene for å fly med SAS sin billigutgave av business blir færre og færre.
Og når jeg sier billigutgave tenker jeg på serveringen.
For prisen har de sikkert ikke justert.
Hvor mye tror de at de kan kutte bort av servicen i C og beholde prisen før kundene finner bedre alternativer??
Sørgelige greier!
BF:cool2
Nu er det vel ikke C som er hårdest ramt af disse "enhancements"... Det jeg umiddelbart ser er mest tydeligt i konceptet er at pretakeoff champagne er fjernet, men ellers bliver der vel ikke de store forskelle. Synes nu C-produktet stadig er meget sammenligneligt med f.eks. LH.
Naturligvis ærgerligt at salt/peper er erstattet af engangsudgaver, men på LH i sidste uge var der slet ikke salt/peper på bakken. Det blev kun udleveret hvis man spurgte.
At osten ikke serveres sammen med forretten er vel egentligt kun en fordel.
M-klasse derimod er godt nok blevet noget ramponeret og er efterhånden ren LCC.
Nuvel!
De har også spart bort håndklær på toalettene og erstattet disse med våtpapir, og av en eller annen grunn har de også sett seg nødt til å spare bort den lille klesklypen man fikk på servietten for å feste denne om man ikke hadde skjorte på. Småting, men summerer man opp alt blir det definitivt ikke til det bedre.
Man kan godt si at dette er småting. Men for folk som reiser mye og som vet hva som tilbys i markedet, blir valget enkelt. Og er det ikke folk som reiser mye foran i bussen at SAS tjener sine penger på da? Det må da være den siste kundegruppen SAS bør legge seg ut med. At folk som reiser annet hvert år må betale for en brus bakerst i bussen er vel kanskje lettere å leve med, billettprisene tatt i betraktning og utviklingen i markedet.
BFld
Når de har bestemt seg for å kutte, så kan de kutte på de områdene hvor folk i mindre grad bryr seg, som f.eks. økologisk mat:
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombord/Reiser-i-resten-av-verden/
Nå har kanskje ikke akkurat LH det beste C-produktet, men f eks LX er jo lysår foran SAS. For fritidsreisende, der kortest mulig reisetid kanskje ikke er helt kritisk, finnes det mange andre konkurrenter som tilbyr et bedre produkt og ofte til en lavere pris.Efter sidste tur med SK på IC, så synes jeg faktisk de har et udemærket produkt, som fint lever op til f.eks. LH, men de trænger gevaldigt til at få skiftet stolene ud til nogle tidssvarende og mere behageligt. Hvis de bare vil gøre det, så lever jeg fint uden røde klemmer og med salt/peper i engangsemb.
Nuvel!
De har også spart bort håndklær på toalettene og erstattet disse med våtpapir, og av en eller annen grunn har de også sett seg nødt til å spare bort den lille klesklypen man fikk på servietten for å feste denne om man ikke hadde skjorte på. Småting, men summerer man opp alt blir det definitivt ikke til det bedre.
Man kan godt si at dette er småting. Men for folk som reiser mye og som vet hva som tilbys i markedet, blir valget enkelt. Og er det ikke folk som reiser mye foran i bussen at SAS tjener sine penger på da? Det må da være den siste kundegruppen SAS bør legge seg ut med. At folk som reiser annet hvert år må betale for en brus bakerst i bussen er vel kanskje lettere å leve med, billettprisene tatt i betraktning og utviklingen i markedet.
BFld
Håndklene på toalettet er ikke spart bort.
Men mange pax kastet disse i toalettet, og klogget igjen rørene, som skapte store og dyre problemer. Det er årsaken til at de er borte fra toalettene.
Efter sidste tur med SK på IC, så synes jeg faktisk de har et udemærket produkt, som fint lever op til f.eks. LH, men de trænger gevaldigt til at få skiftet stolene ud til nogle tidssvarende og mere behageligt.
Da burde de jo laert av de andre flyselskapene som har haandkleer? jeg er saa hobby-paranoid at jeg tror slike ting i hovedsak er for aa spare penger.
Hva? Er den røde klypen borte?
Da var begeret fullt! :72:
Da burde de jo laert av de andre flyselskapene som har haandkleer? jeg er saa hobby-paranoid at jeg tror slike ting i hovedsak er for aa spare penger.