SAS har endret setet mitt under innsjekk

Klette

ScanFlyer Blue
Hei,

Jeg er i Houston, og skal hjem til Norge.
Jeg reiser Houston - Chicago - København - Bergen i Y. Jeg flyr SAS i en 343, og Y er stappfullt.

Jeg var tidlig ute å reserverte sete langt bak i flyet i håp om at jeg skulle få et ledig sete ved siden av. Dette var et midtgang sete helt bak i flyet i den delen som har tre seter.

Under innsjekk i Houston så ser jeg at jeg har fått endret sete til vindu sete lenger fremme.
Dette er noe jeg ikke vil ha, da jeg liker best å ha midtgang.

Hva er beste måten å få endret dette på?
Jeg har skjermdump av reservert midtgang sete + at jeg er EBG.

Er det noe håp her?
 
Last edited:
Det kan være setet du opprinnelig hadde er skadet så det ikke kan sitte noen der, uansett så trenger du ikke ha med noen skjermdump - det kan man se av historien, men du har ikke rett på et spesielt sete, men snakker du med de så vil de nok hjelpe deg så langt de kan for at du skal få et sete du ønsker. Er det fullt så er det nok begrenset hva man kan gjøre.
 
Jeg ruslet nedover til BKK med TG955 på søndag og bestilte meg et fint sete 31a med mulighet for litt benstrekk. Dette ble i innsjekk gjort om til 31e med vesentlig dårligere plass til bena. En plass i midten i midtseteradene er kanskje det jeg helst i et fly vil unngå. Kanskje er det ikke samme sporet men dog er det et Star Alliance selskap vi snakker om med setevalg ved bestilling. Digresjon; forsøkte å bestille via Thai sine hjemmesider BIZ 1 døgn i forveien men det var fullt. Det var masse ledig plass i Biz og en hel del som reiste ID som satt der(så det atter igjen på samsonite koffert, SAS tag og en pen bukse(ikke dongri)men slike plasser kan jo ikke bestilles iflg de som har greie på det)).
 
[/QUOTE Digresjon; forsøkte å bestille via Thai sine hjemmesider BIZ 1 døgn i forveien men det var fullt. Det var masse ledig plass i Biz og en hel del som reiste ID som satt der(så det atter igjen på samsonite koffert, SAS tag og en pen bukse(ikke dongri)men slike plasser kan jo ikke bestilles iflg de som har greie på det)).[/QUOTE]

Derfor er Biz billetter dyre. Ikke uvanlig med "last minute cancellation", faktisk! Opplevd gruppe på 15 stk Biz passasjerer kansellere 45 min før avg. "Revenue management nightmare" men man har betalt for muligheten.
Hva du får tilbud om dagen før, forteller deg ingenting om sannheten ved avgang.
Det er ferskvare. Kjipt, men sånn er det bare.
 
Er det noe håp her?
Jada. Jeg går regelmessig inn på siten til SAS for å se status for fremtidige bookinger. SAS har da ofte flyttet meg til et sete jeg ikke ønsker. Jeg flytter da bare til et annet sete som fortsaatt er tilgjengelig eller også tilbake til setet jeg tidligere hadde om det fortsatt er ledig.

Det er ikke så enkelt å se noen logikk i hvordan man blir flyttet rundt, man må bare være våken og korrigere det så godt som mulig når de driver på med dette.
 
En grund til at ændre sæde er flybytte...en anden er at de har set du er EBG og derfor evt. har et ønske om plads længere fremme og de kunne evt også have flyttet dig fordi de har set at en familie med en lille baby har plads på rækken foran.....
Jdg er helt sikker på at du kan få ændret dit vindues sæde til et gangsæde...det plejer ikke at være et problem...få lounge i ORD til at ændre
Hilsen Ole
 
Jeg ble ropt opp med gate, og de gav meg nytt boardingkort.
Ble da flyttet frem til Y+ , og fikk 3 seter for meg selv der...

Meget fornøyd, og det ble en mer behagelig tur over dammen...
 
Back
Top