SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13)

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13)

..... og saksøker staten.

Hørte dette på på på vei til jobb i dag, og prøver febrilsk å finne en kilde på dette på eksempelvis en nettavis. men jeg finner ikke infoen foreløpig. :)

FANT KILDE: http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/SAS-innforer-bonuspoeng-i-Norge-2368176.html

SAS har vært fortvilet over forbudet mot bonusopptjening på flyreiser innenlands, forklarer konsernsjef Rickard Gustafson.

Poengene kan opptjenes fra og med tirsdag på flyreiser med SAS eller Widerøe innenlands i Norge.

Last edited by a moderator:
Re: Gjeninnfører bonuspoeng i Norge i dag....

Hm, må jeg inn på firmasiden min for å registrere dette? Da får jeg iallfall fikset for privatreisene mine. Ikke helt sikker på at shappa her vil åne for bousopptjening, eller vil det gå automatisk om en booker gjennom Berg Hansen f.eks?

Re: Gjeninnfører bonuspoeng i Norge i dag....

Spennende.. Så da må jeg huske å bruke credittskoden min fremover ;-)

Re: SAS gjeninnfører bonuspoeng i Norge i dag (26/2/13)

Dette innebærer i hvertfall at man presser frem en endelig avklaring på dette, selv om det fort innebærer at saken må kvernes gjennom fire rettsinnstanser

Wow, den så jeg ikke komme.

Spennende!
Men det oppstår jo mange spørsmål:
På hele rutenettet i Norge?
Opptjeningskrav på EBG? Vil antall legs på 35 gjelde?
Tilbakevirkende kraft?
Holder det med en SAS-Credit-kode? Eller må en ny avtale inngås mellom bedrift og SAS?

Veldig spennende uansett - og gode, gode nyheter!

Tar vel ikke så lang tid før Kjos'ern er på banen heller, skulle jeg tro? :)

De risikerer vel noen saftige bøter nå...?

Dette innebærer i hvertfall at man presser frem en endelig avklaring på dette, selv om det fort innebærer at saken må kvernes gjennom fire rettsinnstanser

Dersom dette skal avklares innen noe som ligner på den tidsplanen de skisserer, høres det ut som to instanser: Tingretten og EFTA-domstolen.

Dette er høyt spill av SAS. Dersom de vinner fram med sine argumenter, vil de rimelig raskt få det som de vil, men skulle de tape, har de sannsynligvis sementert bonusforbudet for veldig lang tid.

Kjos kommer säkert hota med att lägga ner flera inrikeslinjer i Norge inom kort.

Smeis - Her viser SAS litt ballar, som faktisk pressar igjennom dette.

Smeis - Her viser SAS litt ballar, som faktisk pressar igjennom dette.

Enig med du. Skal ikke starte en diskusjon SK/DY, pro/con bonuspoeng. Men jeg liker at SAS endelig tar grep og handler.....

Det feires! Liker at SAS tar grep

Attachments

• uploadfromtaptalk1361864326120.jpg
    uploadfromtaptalk1361864326120.jpg
    44.5 KB · Views: 1,924

Her er eposten min arbeidsgiver fikk inn for noen minutter siden:

"Kjære avtalepartner,

Våre kunder har i alle år vist interesse for å kunne ta del i hele SAS servicetilbud, som blant annet innebærer opptjening av EuroBonus-poeng på tjenestereiser – også på norsk innenriks.

SAS vil gjerne imøtekomme disse ønskene.

Vi tilbyr derfor de ansatte hos [...] muligheten for å opptjene EuroBonus-poeng på tjenestereiser innen Norge med SAS og på utvalgte Widerøe-ruter.

Muligheten for opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks for bedriftens ansatte vil gjelde fra datoen du aksepterer avtalevilkårene via linken under.

Den reisende må selv sørge for at personlig EuroBonus-nummer og bedriftskoden [...] registreres når reisen bestilles.

Vi anbefaler at du kontakter reisebyrået for oppdatering av profiler/bedriftens profil for å sikre korrekt bedriftskode og EuroBonus-nummer.

Har du ytterligere spørsmål, ta kontakt med Corporate Support på credits@sas.no eller tlf. 64 81 76 00.

Vennlig hilsen
SAS"

Jøss, den så jeg ikke komme! Bra av SAS, bra med litt høyt spill! :)
*Kommer det forandringer på opptjeningskrav for Norge også?

De som sier dette er positivt, har dere noen annen grunn enn personlig opptjening av poeng (ikke jeg som betaler billetten)?

EB-status kunne SAS fint ha innført uten poengopptjening - kunne fått level miles uten award miles.

Skjermbilde for påmelding ser slik ut.

Attachments

• sas.jpg
    sas.jpg
    181.8 KB · Views: 1,864

I liten skrift:
Opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks som et tillegg i SAS bedriftsavtale, er kun mulig for bedrifter hvis reiser er knyttet til næringsvirksomhet. Foreninger, idrettslag, ideelle organisasjoner mv. har pr. i dag ikke anledning til å opptjene EuroBonus-poeng på norsk innenriks, og følgelig er det heller ikke anledning til å ta del i denne tilleggskomponent i bedriftsavtalen. Dette skyldes forbudet mot opptjening som del av bonusprogram på ruter i innenriks luftfart på privatreiser, og at blant foreninger, idrettslag mv. betales ofte flyreisene av privatpersoner. Vi gjør oppmerksom på at overtredelse av ovennevnte begrensning vil medføre at EuroBonus-tillegget i avtalen er ugyldig, og at eventuelle opptjente poeng blir slettet
--

Blir spennende å se hvordan de definerer næringsvirksomhet og ideelle organisasjoner for eks. Røde Kors? Politikk? Denne var snodig.

Har en CMP-kode gjennom bedriften, men har ikke fått mail på dette enda ihvertfall.
Er det forresten mulig å bestille ungdomsbilletter på CMP-kode? :)

Et par måneder etter at de fikk garanti fra staten, så bruker de altså penger på advokater og går til sak mot staten. Saken er jo at det er tverrpolitisk motstand mot bonuspoeng. Så da får det jo vise seg hvor smart det er.

Back