SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Fikk høre en gang for lenge siden at grunnen til at Osl-Ewr ble lagt ned sist ikke var pga dårlig med passasjerer, men det at etter man byttet fra 767 til 330/340 hadde man for få fly til å opprettholde ønsket frekvensk på noen ruter. Grunnen til nedleggelsen var da at man ønsket å øke Arn-Ewr fra 4 ukentlige til daglig, og dermed røk de 3 ukentlige Oslo-flyene.

Noen som kan bekrefte/avkrefte om dette stemmer?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det er ikke alltid er pax tall, yield og inntjening som er avgjørende for opprettholdelse eller oppstart av ruter i SAS systemet. Det er mange vurderinger som må gjøres og hensyn som må tas der i blant det du er inne på.

På den annen side så er ikke SAS unike i den sammenheng.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Legger merke til at ruta ikke er bookbar etter 31.okt.

Det betyder ikke nødvendigvis at den nedlægges, men blot at den i første omgang kun er lagt ind for sommerprogrammet. Højst sandsynligt for at vurdere udviklingen.

EDIT: Kan se at den ligger inde med 4 ugentlige i vinterprogrammet, og med fin availability :)
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Er klar over at det ikke betyr at den legges ned men skal ut å reise selv så kunne tenkt meg å booke ruta.

Hvorfor skulle de vurdere utviklingen? Ruta er kommet for å bli sier SAS.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Er klar over at det ikke betyr at den legges ned men skal ut å reise selv så kunne tenkt meg å booke ruta.

Hvorfor skulle de vurdere utviklingen? Ruta er kommet for å bli sier SAS.

Du kan sagtens booke den på sas hjemmeside....
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hehe.... Den er ikke bookbar på de norske sidene MEN derimot på de danske.

Dette er andre eksempelet på 1 uke at de OSL-EWR-OSL ikke er tilgjengelig for norske reisende.

Og SAS lurer på hvorfor de ikke klarer å få til IC fra OSL. Kan starte med å tilgjengeliggjøre billetter kanskje...;)
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Ruten er et stunt for å få norsk kabin bort fra Intercont.
De får kun fly OSL-EWR-OSL, ruten "går ikke bra nok" og legges ned. Snipp, snapp, snute, NKF er ute!:crowded
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Vi får se hvor lang tid det tar før den er tilgjengelig. Forrige gang tok det noen timer fra noen kommenterte det via sosiale medier før det ble rettet opp av SAS.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Billetter er heller ikke tilgjengelig på de svenske sidene..
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Ruten er et stunt for å få norsk kabin bort fra Intercont.
De får kun fly OSL-EWR-OSL, ruten "går ikke bra nok" og legges ned. Snipp, snapp, snute, NKF er ute!:crowded
Det høres jo ut som seriøs drift av et selskap...:sarc
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Vi får se hvor lang tid det tar før den er tilgjengelig. Forrige gang tok det noen timer fra noen kommenterte det via sosiale medier før det ble rettet opp av SAS.

Liten tvil på at noen på SAS booking bruker mye tid på Flyprat. Er litt overrasket og kanskje skremt over at noen har så mye innflytelse i forhold til passasjerstrømmene til SAS. Og tenk om de hadde vært farget av en eller annen gruppering internt i SAS og ikke ønsker det beste for konsernet sett under ett...

Jobber du i SAS janusk;)?
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Ruten er et stunt for å få norsk kabin bort fra Intercont.
De får kun fly OSL-EWR-OSL, ruten "går ikke bra nok" og legges ned. Snipp, snapp, snute, NKF er ute!:crowded

Det må være slitsomt å hele tiden gå rundt å tro seg at ens egen arbeidsgiver alltid jobber mot sine ansatte. Du kan da ikke seriøst mene at du tror SAS oppretter en ny IC-rute kun for å bli kvitt norsk kabin på IC? Er det en gjengs oppfattelse blant alle ansatte? Eller er det bare du og andre konspiratorikere? Er du sikker på at ruta ikke opprettes fordi myndighetene ønsker mer chemitrails?
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Liten tvil på at noen på SAS booking bruker mye tid på Flyprat. Er litt overrasket og kanskje skremt over at noen har så mye innflytelse i forhold til passasjerstrømmene til SAS. Og tenk om de hadde vært farget av en eller annen gruppering internt i SAS og ikke ønsker det beste for konsernet sett under ett...

Jobber du i SAS janusk;)?

Tror du oprigtig selv på disse konspirationsteorier? Men selvfølgelig ønsker man at se spøgelser så ser man spøgelser...
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Ruten er et stunt for å få norsk kabin bort fra Intercont.
De får kun fly OSL-EWR-OSL, ruten "går ikke bra nok" og legges ned. Snipp, snapp, snute, NKF er ute!:crowded

To spørsmål ifbm med dette:

a) betyr dette at det ikke skal brukes norsk crew i kabinen ut fra ARN og CPH etter at OSL-EWR kommer?

b) om OSL-EWR en gang legges ned, hva sier dagens avtaler om å gå tilbake til den fordelingen som er i dag?

-A
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det må være slitsomt å hele tiden gå rundt å tro seg at ens egen arbeidsgiver alltid jobber mot sine ansatte. Du kan da ikke seriøst mene at du tror SAS oppretter en ny IC-rute kun for å bli kvitt norsk kabin på IC? Er det en gjengs oppfattelse blant alle ansatte? Eller er det bare du og andre konspiratorikere? Er du sikker på at ruta ikke opprettes fordi myndighetene ønsker mer chemitrails?

SAS truet med (truer fortsatt med?!?!) å ikke åpne OSL-EWR pga de kabinansattes krav om å fortsette sin produksjon ut av CPH. Høres det veldig seriøst ut?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det må være slitsomt å hele tiden gå rundt å tro seg at ens egen arbeidsgiver alltid jobber mot sine ansatte. Du kan da ikke seriøst mene at du tror SAS oppretter en ny IC-rute kun for å bli kvitt norsk kabin på IC? Er det en gjengs oppfattelse blant alle ansatte? Eller er det bare du og andre konspiratorikere? Er du sikker på at ruta ikke opprettes fordi myndighetene ønsker mer chemitrails?

Jeg forundres til tider over at man gider arbejde i en virksomhed hvor man er så utilfreds med sin arbejdsgiver og har så stort behøv for at ytre dette offentligt - tror at hvis det havde været mig personligt ville jeg havde fundet mig et andet sted at tilbringe mit arbejdsliv...
 
Back
Top