SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Jeg forundres til tider over at man gider arbejde i en virksomhed hvor man er så utilfreds med sin arbejdsgiver og har så stort behøv for at ytre dette offentligt - tror at hvis det havde været mig personligt ville jeg havde fundet mig et andet sted at tilbringe mit arbejdsliv...

Og svaert mange av oss har nettopp gjort dette :angry:

Jeg forundres til tider over at man gider arbejde i en virksomhed hvor man er så utilfreds med sin arbejdsgiver og har så stort behøv for at ytre dette offentligt - tror at hvis det havde været mig personligt ville jeg havde fundet mig et andet sted at tilbringe mit arbejdsliv...

Nå er jo en gang flybransjen slik, med sine senioritetslister, at erfaring man har fra et annet selskap er bortimot verdiløs om man bytter jobb. Så for FBU4Ever så er vel valget å enten ha en rimelig godt betalt og kurant jobb i et selskap han misliker eller å stille på lik linje med nyutdannede i et selskap han liker. Jeg skjønner godt at han velger som han gjør, men slik systemer bidrar jo ikke til å gjøre arbeidsmarkedet spesielt fleksbielt for flyansatte.

Jeg er ihvertfall klar for å ta min hatt å gå og bruke energien min på noe annet.

Tror du oprigtig selv på disse konspirationsteorier? Men selvfølgelig ønsker man at se spøgelser så ser man spøgelser...

Les innlegget mitt på nytt og prøv igjen PP.

Her kommer man såvidt innpå en problemstilling som er knyttet til CPH, og vips.... Full & automatisk forsvarsrespons. Surprised...? Not me.;) Enten så er det skriftlige danske og norske språk veldig mye mer forskjellig enn jeg tror & dermed gir opphav til unødvendige forvirringer & misforståelser, eller så er det andre ting som ligger bak.

Les innlegget mitt på nytt og prøv igjen PP.

Så må du udtrykke dig i et klarere norsk sprog således at selv vi hernede på CPH forstår det... :) Din faste signatur i bunden af dine indlæg kunne jo også godt give anledning til at tro at dine input godt kunne være farvet i en bestemt retning:rolleyes:

Nå men fred være med det...

Så må du udtrykke dig i et klarere norsk sprog således at selv vi hernede på CPH forstår det... :) Din faste signatur i bunden af dine indlæg kunne jo også godt give anledning til at tro at dine input godt kunne være farvet i en bestemt retning:rolleyes:

Nå men fred være med det...

God helg PP og vær glad for at EK endelig kom til CPH - det hadde jeg vært!

Liten tvil på at noen på SAS booking bruker mye tid på Flyprat. Er litt overrasket og kanskje skremt over at noen har så mye innflytelse i forhold til passasjerstrømmene til SAS. Og tenk om de hadde vært farget av en eller annen gruppering internt i SAS og ikke ønsker det beste for konsernet sett under ett...

Jobber du i SAS janusk;)?

Tror du oprigtig selv på disse konspirationsteorier? Men selvfølgelig ønsker man at se spøgelser så ser man spøgelser...

Det er jo flott at vi har folk som PP her som kjenner den hele og fulle sannheten.... Konspirasjonsteorier er jo flotte, fordi de som kan vil nok ikke avkrefte/bekrefte disse, og de som med full styrke avkrefter disse er gjerne folk utenfor det angjeldene konsernet. FBU4EVER jobber tross alt i selskapet, og har sett hvordan SAS opererer. Jeg sitter utenfor, og langt utenfor, og vet definitivt ingenting om hva som er de faktiske forhold. Jeg regner med at det samme gjelder for PP.

Jeg regner nok ikke at den er noen stor konspirasjon, men SAS-ledelsen har jo lenge har "spill i kulissene" som modus operandus så hvem vet hvor langt de har tenkt i forbindelse med oppstarten av EWR-ruten. Det er vel ikke noen tvil om at det var påkrevet at denne skulle starte opp slik at det var på plass IC-tilbud fra SAS og Oslo før eventuelle andre norske aktører etablerte seg.

Det er jo flott at vi har folk som PP her som kjenner den hele og fulle sannheten.... Konspirasjonsteorier er jo flotte, fordi de som kan vil nok ikke avkrefte/bekrefte disse, og de som med full styrke avkrefter disse er gjerne folk utenfor det angjeldene konsernet. FBU4EVER jobber tross alt i selskapet, og har sett hvordan SAS opererer. Jeg sitter utenfor, og langt utenfor, og vet definitivt ingenting om hva som er de faktiske forhold. Jeg regner med at det samme gjelder for PP.

...og hvor er det dejligt at vi har folk som TOS der gerne vil fremstår som "neutrale" uden på nogen måde at være det. Lad os dog droppe den fortsatte mudderkastning og gå på weekend i ro og mag - kan endvidere se at jeg tilsyneladende er tættere på SAS end du er - men nej det er korrekt jeg flyver ikke flyvemaskiner...

...og hvor er det dejligt at vi har folk som TOS der gerne vil fremstår som "neutrale" uden på nogen måde at være det. Lad os dog droppe den fortsatte mudderkastning og gå på weekend i ro og mag - kan endvidere se at jeg tilsyneladende er tættere på SAS end du er - men nej det er korrekt jeg flyver ikke flyvemaskiner...

God helg til deg også!

Jeg sliter imidletid med å forstå hvordan du kan beskrive meg som noe annet nøytral - annet enn at jeg er norsk. Det kan man neppe holde mot meg eller diskvalfisere mine synspunkter og argumenter ut fra.

Mitt poeng var kun at du neppe vet den fulle & hele sannheten om denne saken, og at det er kledelig å utvise en viss moderasjon.

Last edited:

Jeg har for lengst slått meg til ro med at ingen er nøytrale - og heldigvis for det, ellers ville alt blitt veldig kjedelig. Jeg tar helgen utenfor forumet - og foreslår at dere gjør det samme.

Jeg har for lengst slått meg til ro med at ingen er nøytrale - og heldigvis for det, ellers ville alt blitt veldig kjedelig. Jeg tar helgen utenfor forumet - og foreslår at dere gjør det samme.

Det finnes nøytrale & det finens nøytrale. Jeg har ingen agenda, jeg har ingen bindinger til noen av partene, og ikke har jeg noen spesiell inside informasjon, men jeg har selvsagt mitt syn på saken.

Når det er sagt så skal jeg heller tilbringe de neste par-tre timene (inkl litt transport til/fra) på British Airways Flight Training på LHR i en B744 simulator. Da skal jeg ikke logge meg på forumet - så mye lover jeg....;)

Hehe.... Den er ikke bookbar på de norske sidene MEN derimot på de danske.

Dette er andre eksempelet på 1 uke at de OSL-EWR-OSL ikke er tilgjengelig for norske reisende.

Og SAS lurer på hvorfor de ikke klarer å få til IC fra OSL. Kan starte med å tilgjengeliggjøre billetter kanskje...;)

Dersom man finner en slik feil, hvorfor ikke gi beskjed til SAS på Facebook? Har hatt min del små pb med SAS (ofte relatert med SAS IT), og Facebook teamet dems har vært veldig behjelpelig!

3 uker igjen til start, er det noen som vet om salget har vært bra på ruten så langt?

3 uker igjen til start, er det noen som vet om salget har vært bra på ruten så langt?

Jeg flyr min første 31 mars, smekkfult begge veier.
Har vistnok vært bedre en forventet, uten at jeg hva som var forventet.

Det er fylt godt opp på de to turene jeg har med direkteruten, uten at jeg vet hva som er vanlig tre-fire måneder før avreise.

Skal det bare være norske besetningsmedlemmer på disse flyene? Forstår det slik at maskinen flyr en slynge som denne: Stockholm/København-Newark-Oslo-Newark-København/Stockholm.

Vil maskinen som skal fly første avgang fergeflys tom inn fra CPH (eller ARN) eller kommer den som en ruturflight fra EWR som en del av en W-routing

Her var det - som vanlig når det snakkes om SAS og inter-kont - mye vås!
Oslo-New York starter opp daglig fra førstkommende mandag. Det har vært bra salg på maskinen, både oppe og nede (les frakt) så dette lover i utgangspunktet godt. Ruten går 7 dager i uken under sommerprogrammet - det etterspørselen er størst - mens det til vinteren er planlagt å gå fire dager i uken - mandag, fredag, lørdag, søndag fra Oslo, og torsdag, fredag, lørdag og søndag tilbake fra New York. Jeg har tatt noen spotchecks på sas.no på vinterprogrammet, og jeg får den opp alle dagene flighten går - og uten unntak er direktemaskinen fra Oslo blligere enn via Stockholm eller København de dagene maskinen går.

Back