SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Herlig, får håpe det blir en varig løsning... Er luftet litt negative spådommer i andre tråder på forumet her: SAS gjenåpner, utkonkurrerer Continental, og erklærer ruta for ulønnsom og legger ned...

og igjen , forklar:
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hehe, nei det var en tråd om IC fra OSL hvor det var luftet en slik teori (uten noe særlig rot i sannheten selvfølgelig), men poenget var at jeg håper SAS klarer å holde denne ruta nå som de på ny gjør ett hederlig forsøk, de har jo prøvd og feila før med OSL-EWR/JFK før med varierende lykke...
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

SAS og CO samarbeider - EWR er en formidabel hub og trafikken steg med 23% i år. Hvis denne dollarkursen holder seg eller synker mer vil det bli like stor økning neste år. De som vil få slite er de som får 'overflow'-trafikk og lekkasjetrafikk.

Glem DY og Feel. Ingen av dem klarer å få noe AOC på plass før sommeren hvis de ikke har noe nå og de har ikke engang operativt personale på plass. Personale skal ansettes og læres opp, manualer skal skrives og godkjennes, sertifiseringsprosess må gjennomføres ... forget it.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

SAS og CO samarbeider - EWR er en formidabel hub og trafikken steg med 23% i år. Hvis denne dollarkursen holder seg eller synker mer vil det bli like stor økning neste år. De som vil få slite er de som får 'overflow'-trafikk og lekkasjetrafikk.
Det som blir spennende å se er jo om CO dropper den andre daglige ruten. Blir kanskje litt overkill med 2x 757 og en A333 hver dag hele sommeren, og det bare til EWR. I tillegg flyr jo US til PHL og det ryktes også om at en annen amerikansk aktør også skal starte opp. Ingen tvil om at det vil bli enkelt å komme seg vestover fra Oslo...
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Glem DY og Feel. Ingen av dem klarer å få noe AOC på plass før sommeren hvis de ikke har noe nå og de har ikke engang operativt personale på plass. Personale skal ansettes og læres opp, manualer skal skrives og godkjennes, sertifiseringsprosess må gjennomføres ... forget it.

Joda, du har sikkert rett og alt det der. Og ta for all del ikke dette personlig, men etter gårsdagens nyhet så er det vel blitt en viss åpning for å ikke stole utelukkende på alle ekspertene her inne, eller hva? ;);)

Moralen her i vår vise er : Den som lever får se. :old
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det blir jo spennende å se om DY/Feel vurderer en annen destinasjon enn NY nå. Markedet dit må jo være mettet med 3 daglige avganger.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Meget hyggelig at SAS satser og kommer med IC fra OSL. Men jeg hopper ikke i taket av den grunn - eneste må være at det kanskje blir prispress til EWR i lavtrafikkperioder og flere gode tilbud/ledige bonusseter. Når de fly vinge-mot-vinge med CO så er det i mine øyne ikke et bedre tilbud annet enn at jeg kan velge å fly SK-A330 eller CO-757. Skulle heller sett at de hadde spredning på avgangene, både på utreise og retur.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

For sammenligningens skyld, dette er hva de skandinaviske hovedstadene kan tilby av trafikk til New York til sommeren.

OSL
SK907 11:10-13:15 333 D (EWR)
CO039 11:25-13:50 752 D (EWR)
CO139 13:05-15:30 752 D (EWR)

ARN
CO069 09:10-11:55 752 D (EWR)
SK903 10:40-13:10 333 D (EWR)
DL203 11:55-14:45 752 D (JFK)

CPH
CO123 09:05-11:55 752 D (EWR)
SK909 12:25-14:50 333 D (EWR)
DL119 14:20-16:45 752 D (JFK)

Så nå er alle byene par med hverandre til the big apple.
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

For sammenligningens skyld, dette er hva de skandinaviske hovedstadene kan tilby av trafikk til New York til sommeren.

OSL
SK907 11:10-13:15 333 D (EWR)
CO039 11:25-13:50 752 D (EWR)
CO139 13:05-15:30 752 D (EWR)

ARN
CO069 09:10-11:55 752 D (EWR)
SK903 10:40-13:10 333 D (EWR)
DL203 11:55-14:45 752 D (JFK)

CPH
CO123 09:05-11:55 752 D (EWR)
SK909 12:25-14:50 333 D (EWR)
DL119 14:20-16:45 752 D (EWR)

Så nå er alle byene par med hverandre til the big apple.

DL119 flyver vel til JFK? ;)
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hva om den ene 752 til CO/UA kan flyttes over til ORD ?
det hadde vært perfekt det!
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Mange gode nyheter fra SAS... kommer garantert til å benytte denne og Shanghai-ruten til neste år. :spin
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Ha ha.. herlig - nå snakket jeg med en virkelig sur dame på SAS telefonen som ga meg en pris for to voksne med baby for kroner 74.000 i biz til Orlando. (Billetten vi har booket med Icelandair kostet oss 25.000)

Sorry - kall meg gjerrig, men det er for dyrt.

For to voksene og et spedbarn(?) er det kun FI som er så billige i biz (mellom 20,000-30,000)...

Med SK/LH/LX etc. ligger prisen på 45,000-50,000. Men er ikke business-stolene til FI ganske gamle/utdaterte? Minner om de stolene SAS har på economy extra...

(priser fra wideroe.no for to voksene og et spedbarn i påskeuka)
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Jeg kan ikke fordra biz-setene til SK, så det er ikke et aktuelt alternativ for meg.
Men håper SK lykkes med satsingen denne gang.
Synes dog det er merkelig at de absolutt skal fly til EWR. Tror de kunne gjort det bedre med en annen destinasjon, f.eks IAD eller ORD.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Tror de kunne gjort det bedre med en annen destinasjon, f.eks IAD eller ORD.

Så lenge markedet til NYC er enormt mye større enn IAD og ORD så er det naturlig å åpne en rute dit

NYC er faktisk den mest "underserved" rute fra OSL ifølge OSL sine hjemmesider
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Så lenge markedet til NYC er enormt mye større enn IAD og ORD så er det naturlig å åpne en rute dit
Både IAD og ORD er jo store Star-huber. Så de må da være mer underserved enn NYC?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Både IAD og ORD er jo store Star-huber. Så de må da være mer underserved enn NYC?

Det er EWR også, og som sluttdestinasjon destinasjon er NYC, selv med CO sin direkterute, mer "underserved" enn både IAD og ORD som ikke har direktelink i det hele tatt

Tallene og de kalde fakte ligger ute på OSL sine hjemmesider
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det er EWR også, og som sluttdestinasjon destinasjon er NYC, selv med CO sin direkterute, mer "underserved" enn både IAD og ORD som ikke har direktelink i det hele tatt

Tallene og de kalde fakte ligger ute på OSL sine hjemmesider
Jeg tviler ikke på at det du sier stemmer. Jeg synes vel bare EWR var litt skuffende. Hadde heller ønsket en ny destinasjon.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

En hel reklameside i både Dagbladet og VG's papirutgave i dag. :)

Tipper vi får en sak om denne ruten i morgen i VG's feriesider.
 
Back
Top