SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det var mere listen over det jeg mistenker er usaspesifikke avgifter jeg var imponert over. Ikke prisen:)

Legg for øvrig merke til at inspeksjon av dine dyr og planter er en service og ikke et gebyr ;)

Det er gøy at SAS endelig tør (og får lov) til å satse litt, jeg tolker signalene dit hen at vi har med et selskap som igjen er offensiv. Ikke at det egentlig gjør tilbudet til NY fra Oslo særlig mye bedre, CO har jo en avgang bare noen minutter fra denne, men jeg liker den underliggende tonen hos SAS. Blir gøy å følge fortsettelsen.

4200,- skulle SAS ha for å fly meg fra Bergen til New York og tilbake i slutten av mai 2011. Det er en god pris. Men ikke tale om at jeg fikk opp forbindelse via Oslo. De ruteforslagene SAS foreslo gikk via København og sågar Stockholm.

For øvrig - flott at SAS satser på Oslo - New York igjen, og det morer meg mye å se at noen her på forumet faktisk er i stand til å surmule over det.

Jeg prøver å legge inn OSL-MCO Påsken, men får da grisehøye priser og ikke noen OSL-EWR opp.. Noen teori?

Ha ha.. herlig - nå snakket jeg med en virkelig sur dame på SAS telefonen som ga meg en pris for to voksne med baby for kroner 74.000 i biz til Orlando. (Billetten vi har booket med Icelandair kostet oss 25.000)

Sorry - kall meg gjerrig, men det er for dyrt.

SudCaravelle: Husk at påsken er utelatt fra tilbudet til SAS.

Fra sas.no: Reiseperiode: 29. mars - 14. april, samt 27. april - 17. juni 2011. Reisen må være avsluttet senest 21. juni 2011.

Thomas

Nå ser jeg det ja... klippet ifra flex regulativ :

Refund note! If you cancel or do not use a refundable or non-refundable ticket, you will upon contacting us be entitled to a refund of the fuel surcharges applicable to the unused flight sectors. Such refund requests must be made before the expiry of the validity of the ticket.
The refund provided for a roundtrip ticket after travel commences will be the difference between the total fare paid and the applicable one-way fare for the journey flown.

Så da får du ikke penga fullt tilbake, som en gjør på en flex i Norge/Europa.... Dårlige greier, men skjønner de da også på en måte.

Men er vel allikevel fullt mulig å kjøpe en tur/retur og endre retur noen ganger?

Det står jo at du får tilbake for returen du ikke bruker, dersom du avlyser en flex-retur. (forskjellen mellom total billettpris og enveispris for den reisen som er foretatt). Godt mulig det er et refusjonsgebyr på et par hundre, det vet jeg ikke.
Har avlyst returen flere ganger på billige økonomibilletter i Norge, og får da tilbake skatter og avgifter i løpet av kort tid etter en telefonsamtale. På den måten blir kostnaden for en ubrukt billett bare 200-300kr.

4200,- skulle SAS ha for å fly meg fra Bergen til New York og tilbake i slutten av mai 2011. Det er en god pris. Men ikke tale om at jeg fikk opp forbindelse via Oslo. De ruteforslagene SAS foreslo gikk via København og sågar Stockholm.

For øvrig - flott at SAS satser på Oslo - New York igjen, og det morer meg mye å se at noen her på forumet faktisk er i stand til å surmule over det.

Fikk en pris på 3900,- fra Stavanger via Oslo, men dette fant jeg på http://www.wideroe.no

En meeeeeget gledelig nyhet. Dette har jeg ventet på.:nor

Litt tilfeldig hvem jeg svarer, men jeg skjønner ikke helt den store entusiasmen.

Reality-check-spørsmål: Hva gir dette meg som reisende? Svar: Mulighet for en ekstra midtgang. Altså ingenting.

Hadde de nå enda valgt en by som ikke allerede var betjent fra Oslo, kunne jeg derimot forstått både SAS og entusiasmen.

Reality-check-spørsmål: Hva gir dette meg som reisende? Svar: Mulighet for en ekstra midtgang. Altså ingenting.
Deler litt av synet ditt ; dette er kjempeflott for befolkninga i Oslo, som no har ein flight mindre til EWR. For dei som bur lengre vekk frå Oslo, kan det sikkert fortsatt tenkast at det er like enkelt å reise via CPH/ARN. Dog, synes det er flott at Sas har gjort dette! :)

Fra sas.no: Reiseperiode: 29. mars - 14. april, samt 27. april - 17. juni 2011. Reisen må være avsluttet senest 21. juni 2011.

Thomas

Hm, det var den ikke tdligere i dag;).

Hvor stor rolle spiller cargo inn for økonomien i en slik rute? Såvidt jeg har skjønt er det underskudd på cargokapasitet mellom Oslo og USA/NYC og en 333 kan jo ta med seg vesentlig mer last enn en 752 mellom OSL og NYC.

Har CO mulighet til å ta med seg noe særlig last i det hele tatt, både når det kommer til volum og vekt?

CO har litt cargo. Men det er jo perioder på året hvor det er vanskeligere.
Og siden CO ofte flyr med fulle fly, så er det ikke enorme mengder man får med seg.

Vil tro at SK vil hente inn greie inntekter på cargo.

Billettene er tilgjengelig også hos sas.no i tillegg til Widerøe. Snodig nok slipper du unna "Passenger facility tax" på 27 kr om du velger å bestille hos Wideøre ;)

Du kan trekke fra fuel surcharge, da dette ikke er noen avgift, men endel av billettprisen og som SAS beholder. Så den reelle avgifter er 456kr hver vei

Å presentere fuel surcharge på lik linje med myndigetspålagte avgifter burde være forbudt... Senest i går så jeg SAS var i avisa og helt avviste at 2.000 kr t/r til NYC var totalt umulig, fordi bare skatter var 1.600,-.

Thomas

Snodig. Sent igår kveld fikk jeg opp 3500,- med avgang 15. april og retur 23. april.
Skulle trykket på kjøp knappen... jaja blir vel Lufthansa som vanlig da.

MVH

Tommy

Thomas

Det vet jeg - samt at kampanjen dekker ikke business...

Mitt poeng var at prisen er halt bak mål....
(..og i påsken er det vel mest turisme og lite business)

Begriper ikke hvorfor transferpax på død og liv vil reise via OSL, særlig på returflighten. Da bærer det ned i ankomsthall, hente ut bagasje, gå forbi sprit- og snuspolitiet, opp til avgangshall, stå i bag-drop kø, kanskje få pes fordi kofferten sin som var noen kilo for tung på EWR (men ble godtatt som goodwill) plutselig ikke møter goodwill lenger, sikkerhetskontroll (glem Fast Track - det er konkurransehemmende når det gjelder innenrikspax, jf. OSL), ingen lounge å slappe av i (for de som ev. reiser Business eller har *A-Gold) osv.

CPH eller ARN (flere miles ;)) forblir nok fortsatt mitt førstevalg, ja.

Men det er strålende at SAS endelig kommer på banen med IC fra OSL. Særdeles viktig med tanke på den varslede konkurransen fra diverse andre aktører.

Begriper ikke hvorfor transferpax på død og liv vil reise via OSL, særlig på returflighten.

Har du lest tråden? Hvor får du inntrykk av at transferpax på død og liv vil gjennom OSL?

Til dere som er så kritiske til transfer gjennom OSL, har det slått dere at mange norske mindre byer ikke har connections til hverken CPH, FRA eller AMS, og at man da uansett må via OSL eller en annen norsk flyplass for å tollklarere før man kan fortsette turen til bestemmelsesstedet? Direkterute OSL-EWR eller BKK for den saks skyld vil da gi nesten hele Norge en one-stop rute ut i den store verden, mens via CPH, AMS, FRA etc vil være to stopp for mange.

Blir det daglige avganger eller er den begrenset til bestemte ukedager?

Blir det daglige avganger eller er den begrenset til bestemte ukedager?

Daglige avganger, som det også står i pressemeldingen.

Hva som skjer til vinteren vet jeg ikke, men jeg bli overasket hvsi den da ikke blir redusert til 5x ukentlige eller noe slikt

Herlig, får håpe det blir en varig løsning... Er luftet litt negative spådommer i andre tråder på forumet her: SAS gjenåpner, utkonkurrerer Continental, og erklærer ruta for ulønnsom og legger ned...

Back