SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Nå blir det vel nakensykling på Martin L da! Han lovte jo at han skulle sykle naken mellom Oslo og Gardermoen hvis SAS IC startet opp på OSL igjen.:colgate:

Må si det ble brått litt mer fristende å reise til NYC direkte fra Oslo nå, siden man slipper å bli stuet inn i en trang 757 i 8 timer. Greit med litt.. luft rundt en når man reiser såppas langt syns jeg.

Og til 3500 t/r gjør sas det meget fristende å ta neste års sommerferie i usa også. Nesten så det er litt slemt å friste.

Jeg kan love deg at SAS ikke tilbyr denne prisen i høysesongen om sommeren ;)

Gratulerer SAS! Dette kan vi takke konkuentene for at dette skjer så fort. SAS tjener penger på ruten vis de har fullt opp bussines setene.

Svært gode nyheter!
Fløy SAS IC Economy for noen uker siden, og må si at jeg synes det er noe av det bedre i Economy! Særlig setene og benplassen var jeg veldig happy med!

29. mars står som oppstartsdato på sas.no .. (?)

Da tar sas.no feil :P

Press releasen sier faktisk 27 mars, noe som forøvrig da gir ett snitt på den 28 mars som er rett dato for oppstart.

Får ikke opp OSL-EWR som alternativ når jeg søker flighter fra BGO i April. Er det samme greiene som sist at SAS helst vil du skal fly via CPH og ARN?

Ellers flott tiltak av SAS, bra at det økes igjen. Vi får håpe dette bare er begynnelsen og at vi ser flere fly enn de 11 som det har vært totalt i IC flåten de siste årene.

Kan en ikke bare kjøpe en flex på returen da, så kan den endres/tilbakebetales da?

Nei det går ikke om de ikke har endret på dette siste året. IC hos sas er visstnok forskjellig fra resten hva gjelder regler for enkeltreiser. Har brent meg på dette du nevner engang så det sang etter i lommeboken.

Last edited:

Meget gledelig av SAS IC:up:. Får håpe de blir værende på OSL denne gangen da..

Gratulerer... Og med denne nyheten så fikk vi vel nok en gang bevist at det mange her på forumet "vet" og er "100%" sikre på at skjer/eller ikke skjer nødvendigvis ikke er/blir fasiten.

Kanskje kan vi takke gjengen som jobber for flere direkte ruter til for dette?

Leste i Finansavisen at dersom SAS går inn i Atlantic++ samarbeidet innenfor *A, så kan dette få følger for COs flyvninger til skandinavia, dvs at SAS eventuelt blir alene på ruten OSL-EWR igjen.

w

Tviler på at CO/UA er villige til å gi opp OSL. Selv med samarbeid så er dette en rute som genererer alt for mye inntekt.

Men i denne bransjen vet man aldri.

S

gledeleg nyhet, blir gøy å få A330 frå SAS på OSL:)
Skal ikkje sjå bort frå att det blir tur på meg.

Må si jeg er imponert over avgiftene som går med når man skal til usa..

Attachments

• avgifter.PNG
    avgifter.PNG
    8 KB · Views: 447

Må si jeg er imponert over avgiftene som går med når man skal til usa..

Du kan trekke fra fuel surcharge, da dette ikke er noen avgift, men endel av billettprisen og som SAS beholder. Så den reelle avgifter er 456kr hver vei

Det var mere listen over det jeg mistenker er usaspesifikke avgifter jeg var imponert over. Ikke prisen:)

Jeg prøver å legge inn OSL-MCO Påsken, men får da grisehøye priser og ikke noen OSL-EWR opp.. Noen teori?

Nei det går ikke om de ikke har endret på dette siste året. IC hos sas er visstnok forskjellig fra resten hva gjelder regler for enkeltreiser. Har brent meg på dette du nevner engang så det sang etter i lommeboken.

Nå ser jeg det ja... klippet ifra flex regulativ :

Refund note! If you cancel or do not use a refundable or non-refundable ticket, you will upon contacting us be entitled to a refund of the fuel surcharges applicable to the unused flight sectors. Such refund requests must be made before the expiry of the validity of the ticket.
The refund provided for a roundtrip ticket after travel commences will be the difference between the total fare paid and the applicable one-way fare for the journey flown.

Så da får du ikke penga fullt tilbake, som en gjør på en flex i Norge/Europa.... Dårlige greier, men skjønner de da også på en måte.

Men er vel allikevel fullt mulig å kjøpe en tur/retur og endre retur noen ganger?

Back