SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hyggelig! Satser på at det kommer noen hyggelige agentkampanjer snart, så jeg får tatt en tur iløpet av våren:)

Dumt. Da får jeg vel booke SK hele veien.. :p

Ikke nødvendigvis, WIAS lar deg sjonglere ganske mye så lenge det er innen Star Alliance og en tur-returbillett.

f.eks SK en-vei og LX, UA eller LH tilbake, men du må søke på tur-retur

Hvordan er utsiktene til SAS til å tjene penger på folk som skal fra USA og østover? Kan dette bli en god rute for det? Thai OSL-BKK går 14:15; det blir i det lengste laget som stopover...

Om folk er så hårsår at de synes dette gjør vondt kan man finne seg et annet forum å henge på. Tommy777 gjør et spark(men ikke ufint) mot DY, og det synes jeg at man bør ha lov til å gjøre mtp hvor mye DY har sparket mot SAS.

Nå tror jeg den opprinnelige formuleringen til Tommy hadde en litt annen karakter enn det sitatet du har - litt i tråd med det Tommy alltid skriver når det er snakk om Kjos...;)

Gratulerer til SAS med gjenåpning av IC fra OSL. Som andre har nevnt her så kan det bli blodig på den ruten. Nå vet jeg ikke hvor mye SAS har slanket kostnadene sine, men det er jo ikke helt uvesentlig at inntektspotensialet barberes kraftig når man konkurrerer med 2 andre avganger til samme flyplass enn uten konkurranse som situasjonen vel var sist de var i aktivitet. Så får vi håpe for SAS sin del at kostnadene er såpass mye lavere at de klarer å håndtere den nye konkurransesituasjonen.

Gratulerer til Sas og OSL :nor
Dette overrasket ja.

Men jeg havner nok i gruppen som ikke kommer til å bruke denne ruten, av flere grunner.

Lykke til i hvert fall, håper den varer :)

Forresten (halvveis OT); har det kommet noen uttalelser fra Norwegian etter nyheten kom?

SAS selger kun fullpris enveisbilletter på IC rutene ;)

Noe som er ganske irriterende når man bor i New York og Stavanger og ofte ikke kan planlegge mer enn en tur av gangen og må gjette når man kjøper returbilletten.

Men men, flott satsning av SAS i alle fall, selv om CPH fortsatt blir enklest for meg.

VELDIG gledelig å se at Sas kan/ tør å satse igjen, lover godt for fremtiden, hipp hipp hurra :)

Må si det ble brått litt mer fristende å reise til NYC direkte fra Oslo nå, siden man slipper å bli stuet inn i en trang 757 i 8 timer. Greit med litt.. luft rundt en når man reiser såppas langt syns jeg.

Og til 3500 t/r gjør sas det meget fristende å ta neste års sommerferie i usa også. Nesten så det er litt slemt å friste.

Maskinen som indsættes på OSL-EWR kommer fra CPH-IAD, som per 27. marts 2011 flyves dagligt med A340 iflg Amadeus.

Begynner vel å bli fullt og trangt ned på enden av Utenlandspiren på OSL `nå med enda en avgang derifra?

Men hvor mange pax på EWR-OSL starter deres rejse i Vestindien eller Mellemamerika?

Kunne være interessant at se %'er for hvor CO-kunderne begynder rejsen, når de benytter EWR-OSL-EWR.

Fra COs 5-års-OSL-jubileum i 2009:

Rundt 50% av passasjerene som reiser med CO er "lokal"-reiser mellom OSL og EWR. Innenlands i Norge er det 8-10 connecting pax hver dag (i snitt) med gjennomgående billett, men ofte er gjennomgående billetter en del dyrere enn eks. DY+CO eller SK+CO separat så de regner med at det er en del som kommer på separate billetter. Mesteparten av transfer er med andre ord i USA-enden av flighten. I C-klasse ligger andelen EWR-reisende på 60-65%.
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=46692

Utrolig artig at SAS er tilbake med IC fra Oslo Lufthavn Gardermoen! Velkommen.

2 år med planlegging.....på tide tide at Kjoser'n legger planene på bordet eller holder munnen sin...Eller er det nye Mr O'leary som snakker..

Noe som er ganske irriterende når man bor i New York og Stavanger og ofte ikke kan planlegge mer enn en tur av gangen og må gjette når man kjøper returbilletten.

Men men, flott satsning av SAS i alle fall, selv om CPH fortsatt blir enklest for meg.

Kan en ikke bare kjøpe en flex på returen da, så kan den endres/tilbakebetales da?

Orker ikke lese igjennom 8 sider, men det står de skal samarbeide med CO. da forsvinner vel 11-flighten til CO til fordel for SK da, og så opprettholder de 14-flighten?

Kan en ikke bare kjøpe en flex på returen da, så kan den endres/tilbakebetales da?

Ja, jeg blir svar skyldig her :) Har for meg at Economy Flex var dyrere før, men er vel bare at jeg aldri så mye som ser på spaltene til høyre for billigste pris.

Back