SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Gratulerer SAS med dette - nå blir det spennende å følge med fremover.
Lurer på om CO kan "straffe" SAS for å gå inn på OSL-EWR med å øke prisene for connx pax ut fra EWR til resten av Nordamerika? For de har vel ikke tenkt å sitte å se på når SAS "tar" deres pax?

Det er ikke codeshare jeg snakker om, men priset CO skal ha av SAS for å transportere en pax videre ut fra EWR i samme billett. F.eks OSL-SK-EWR-CO-LAX
Regner med at prisen for EWR-LAX blir relativ høy?

Det er ikke codeshare jeg snakker om, men priset CO skal ha av SAS for å transportere en pax videre ut fra EWR i samme billett. F.eks OSL-SK-EWR-CO-LAX

Vil tro at det fins regler på dette området innen *A.

Kan ikke se det vil bli noe høyere enn hva de tilbyr for SK sine avganger fra ARN og CPH. Er vel også avtaler og regler på slikt

Men hvor mange pax på EWR-OSL starter deres rejse i Vestindien eller Mellemamerika?

Kunne være interessant at se %'er for hvor CO-kunderne begynder rejsen, når de benytter EWR-OSL-EWR.

Vestindia og Mellom-Amerika er først og fremst som 1-stop ferie/forretnings-destinasjon fra OSL.
Kundemassen som CO har i USA og spesielt NYC er enorm. Bare i NY-området bor det mange flere enn i hele Skandinavia til sammen, og langt flere av disse er loyale mot CO enn SK. Hvor mange i NY har egentlig hørt om SAS??
CO har veldig mange 1-stop destinasjoner fra USA og Canada til Norge, der mange av passasjerene er OP-medlemmer. Jeg tror få av disse velger å fly en leg med CO og SAS over dammen til OSL, hvis ikke prisen blir mye lavere (og det blir den helt sikkert ikke)

CO hele veien er, og vil fremdeles være, førstevalget for veldig mange når de skal fra OSL til Vest-India og Mellom-Amerika (og andre veien), og det samme gjelder NYC, resten av USA og Canada, samme hva SAS finner på.
CO klarer sikkert å fylle to 752 pr dag i sommerhalvåret!

SAS får satse på lokalpax mellom de to byene, samt Norge-NYC og en del OSL-Nord/Mellom-Amerika.

Nå må du ikke se deg blind på bare et par ord, men se helheten. Mange bekker små, vet du ... Og han glemte Sør-Amerika og Canada,

Jeg glemte Canada, men Sør-Amerika utelot jeg med vilje. CO har minimalt med nonstop til Sør-Amerika fra EWR. Skal man til eller fra Sør-Amerika fra Norden, så finnes det mye enklere og kortere måter å reise på enn via EWR (LHR, FRA, MAD, CDG osv). 2-stop via IAH og EWR tror jeg også blir lite benyttet.

Beklager den lille avsporingen.

Ser ut til at nyheten også har påvirket børsen. SAS opp 6.28 % i dag.

Jepp. Med oppgang og satsing med US, så skal jeg jaggu ta en deilig ?sjelden? Knockando for å feire! :-)

Gratulerer til SAS med denne :) Det blir spennende å følge prisracet framover, og ikke minst hvordan Continental "reagerer" på dette trekket.. For OSL sitt vedkommende får vi håpe samtlige aktører består, og at enda flere kommer til slik som Kobro nevner i VG´s artikkel !

Velkommen til SAS! Personlig håper jeg både de og Norwegian overlever IC-krigen på OSL :crowded (<--- Er det FEEL vi har i midten da eller?:lol:)

Last edited by a moderator:

Morsomt at det endelig kom rute med IC materiell til US. Når det er sagt så er det litt synd for oss som har Evenes som base at flyet kommer så sent inn at man må vente til ettermiddag for å komme seg videre :(

Fantastisk god nyhet dette!
Og det som er ekstra hyggelig er at vi ser at det allerede er åpnet for salg, og at det bookes billetter til gode priser via wideroe.no på denne ruten !

Ser ut til at Business allerede er utsolgt 28 mars...

Attachments

• Screen shot 2010-10-13 at 6.13.05 PM.jpg
    Screen shot 2010-10-13 at 6.13.05 PM.jpg
    11.9 KB · Views: 651

SAS skal ha 11 laken for en enveisbillett. :drunk:
Blir sikkert rettet opp i morgen da det offesielle salget starter.

Vanlig med litt inviterte gjester og presse ved slike anledninger.

Fantastisk god nyhet dette!
Og det som er ekstra hyggelig er at vi ser at det allerede er åpnet for salg, og at det bookes billetter til gode priser via wideroe.no på denne ruten !
-Det ser eg stemmer ;) Sas.no har fortsatt TRD-CPH/ARN-EWR, mens wias har TRD-OSL-EWR ;) Reknar vel med det også blir retta i framtida.

Back