SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

DY har jo banka SAS på alle områder tidliger- så hvorfor ikke på LH også?

Tjae - det må tiden vise, men IC er en helt anden operation end kortruter og det passer meget dårligere ind i en lowcost-operation end kortruter...

Og bortset fra det så kan det godt være DY har vokset og taget markedsandele fra SK, men at de har banket SAS på alle områder er nok at strække den lidt vidt. Det har jeg meget svært ved at se, ihvertfald - og det er jeg sikker på der er tusindvis af kunder der også har.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Salget starter i morgen - intropris tur/retur på 3495,-!!
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hva er det som får SAS til å tro at det nå er rom for 3 daglige til EWR, når de ikke fikk det til når de var alene på ruten?
Hvorfor starter de ikke til ORD i stedet?
Blir spennende å se hvor lenge det varer denne gangen?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Flotte nyheter. Det blir rett og slett deilig å se en A333 i SAS scheme på OSL fremover. A333 er desidert den mest elegante maskinen i Airbus familien.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Nais nais nais, så deilig å se noen som tar grep og gjør noe - i stedet for bare prat :) 4000 spenn tur/retur hørtes nesten litt fristende ut. Men... A330? Dislike.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Det betyr jo tre daglige flighter på OSL-EWR til sommeren. Er det marked for det?

Det betyr vel bare mer transferpassasjerer ... Markedet til USA om sommeren er omtrent umettelig, og med CO fra EWR kommer du omtrent 'overalt' i Nord-Amerika. Og Soer-Amerika for den saks skyld ogsaa.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hvordan blir denne sløyfa fløyet? Går bussen feks. CPH-EWR-OSL-EWR-CPH?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

mod

Vi i moderatorkorpset vil minne alle debatanter og å forsøke å tenke før man poster. Det inkluderer å la vær å komme med nedrakninger og fornærmelser mot konkurenter (kommentarer og "små stikk" er greit) og forsøke å holde seg borte fra kommentarer som kan oppfattes som injuriende.

Dessuten kan SAS-emisjoner og andre ting som ikke har noe med OSL-EWR å gjøre diskuteres andre steder enn her.
/mod
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hva er det som får SAS til å tro at det nå er rom for 3 daglige til EWR, når de ikke fikk det til når de var alene på ruten?

Tja, det kan jo hende at kostnadsplatformen er en helt annen idag?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hva er det som får SAS til å tro at det nå er rom for 3 daglige til EWR, når de ikke fikk det til når de var alene på ruten?
Hvorfor starter de ikke til ORD i stedet?
Blir spennende å se hvor lenge det varer denne gangen?

Selv om det er berettiget tvil om Norwegian, og ihvertfall Feel, kommer til begynne å fly til New York innen neste sommer, så er det lite tvil om at konkurransen blir hard på USA-ruter fra Oslo neste år. I tillegg til denne ekspansjonen, har jo BA, KL/AF, LH/LX også markedsandeler som de neppe har lyst til å sitte stille å gi til SAS.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Blir OSL-EWR kun sommerrute eller helårs?
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Hurra! Dette var en gledelig nyhet!!

Ut fra en del kommentarer her på forumet, så skulle man tro at det kom snø i helvete før en rute fra OSL til NYC ble virkelighet

....

Dette er nok vanskelig å svelge for en del også.
Et godt poeng! Men nå kan vi, uansett hva pessimistene har sagt, være fornøyde med resultatet og bestille en masse billetter når de slippes ut!

Må nesten skåle for dette i kveld!
 
Last edited:
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Flott flott, men:

Det er en glede å kunne si at vi gjenåpner Oslo - New York fra...
sier Kamark til VG Nett

- Heard it before

- Oslo - New York blir en svært viktig brikke i nettverket vårt i årene som kommer, sier Dueholm.

- Heard it before

- Dette er et vendepunkt for SAS, sier fungerende konsernsjef John Dueholm til VG Nett.

- Heard it before

- Det har vært mye snakk om satsinger, men det skjer jo ingenting. Vi har valgt en litt annen strategi, sier Kamark.

Strategi som i å starte opp, lukke ned, starte opp, lukke ned, starte opp lukke ned, og nå prøver vi igjen..

Det blir spennende å se hvordan utviklingen blir - og hvis tidene fra OSL blir de samme som før blir det trangt for parkeringsvaktene våre!
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Tja, det kan jo hende at kostnadsplatformen er en helt annen idag?
Tjener SKIC penger da?
Etter hva jeg har lest gjør de ikke det.
Ønsker SAS all mulig hell og lykke med denne ruten, men de av oss som husker noen år tilbake, vet at dette er en ruten som har kommet og gått, og mange kunder har derfor gått til andre selskaper.
SAS må jo nå prøve å ta tilbake de passasjerene som kanskje har joina andre selakpers/alliansers lojalitetsprogram. Blir vel ikke nødvsndigvis så lett det.
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Er enig med de som heller hadde sett at SK hadde åpnet en rute til ORD.
Håper iallefall det blir helt andre avgangstider enn CO sine.
En kveldsavgang med retur som morgenflight fra EWR hadde vært noe!
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Kan CO bevare to daglige afgange på den rute, nu SAS også går ind på den? Virker jo lidt som en overbetjening ;)

Lars

PS: Tillykke til Oslo med ruten, den har vist været savnet :)
 
Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Et annet punkt: Synd at man ikke kan ta tollklarering av bagasje på den endelige destinasjonen. Opplegget bør revurderes, for en SAS-rute fra OSL til NYC har flere potensielle transferpax til resten av Norge enn CO og US sine ruter.


SAS må jo nå prøve å ta tilbake de passasjerene som kanskje har joina andre selakpers/alliansers lojalitetsprogram. Blir vel ikke nødvsndigvis så lett det.

Jeg er ikke så bekymret for det. Var selv innom Skyteam noen år, men FB er rett og slett så dårlige at jeg ikke kan få sagt det. Man tjener knapt poeng i det hele tatt, man må ha fullpris økonomi for å kunne oppgradere til biz på poeng, og en reward i 1.kl koster dobbelt så mye som i Star Alliance. Jeg skal tømme kontoen min (230 000 poeng) og aldri fly med de mer.
Kunder er loyale så lenge det lønner seg, og den eneste konkurrenten i Europa er egentlig BA. Kunder som flyr mye LX/LH kan nå samle poeng i M&M, mens de flyr direkte fra OSL til NYC.
 
Back
Top