SAS: Gi driks til Norwegian !

Så vidt jeg forstår så er jo ikke alle billettene til SAS og CO rimelige?? Ikke når jeg sjekker i alle fall. Regner med at DY vil følge litt med på dette. Når billigbillettene til CO er borte snakker go jo fort om 7000,- eller mer.
7000,- var jo prisen for en weekenstur med Norwegian til Dubai... mens de hadde tilbud.

Jeg sjekket en helgetur 26-28 februar til Osl-Dubai:
Aearflot: 3795,-
British Airways: 3886,-
Qatar: 6104,-
Turkish: 6460,-
SAS/Emirates: 6571,-
SAS/Egyprair: 6574,-
Lufthansa: 7038,-
Air France: 7130,-
SAS/Swiss: 7334,-
Austrian/Swiss: 7403,-
KLM: 7753,-
Norwegian: 11.818,-
Og det er uten gebyrer og med mellomlanding for Norwegian!

Hvorfor tror dere ikke akkurat det samme vil skje med rutene Norwegian skal ha til New York?

7000,- var jo prisen for en weekenstur med Norwegian til Dubai... mens de hadde tilbud.

Hvorfor tror dere ikke akkurat det samme vil skje med rutene Norwegian skal ha til New York?

Dette betyr jo normalt at de er omtrent utsolgt, og om det kommer et par slengere i siste liten, så er disse billettene dyre. Ikke en uvanlig strategi det.

Norwegian er også de eneste som opererer med direkterute ut fra OSL, det veier sterkt når folk skal ut og fly.

Dette er ikke sammenlignbart da CO og SAS flyr direkte til New York og vi snakker om direkteruter. Eksemplene dine gjelder med et stopp.

Se på prisene til Qatar - det koster nesten dobbelt så mye å bare fly til Doha som med en flight ekstra til Dubai. Direkteruter er svært verdifulle for mange reisende.

Igjen - regner med at vi ikke skal uroe oss om prisingen, dette får de nok greit til.

Norwegian er også de eneste som opererer med direkterute ut fra OSL, det veier sterkt når folk skal ut og fly.
Kun for 3 av 7 avganger og det er ikke mulig å bruke for helgeturer. Regner med at det samme vil skje med New York.

Og tidligere argumeterte Norwegian med at de ikke hadde fordyrende mellomlandinger og derved var billigere, nå argumenteres det med at de kan ta mere betalt siden de flyr direkte. Norwegian er ikke til å kjenne igjen.

Last edited:
Kun for 3 av 7 avganger og det er ikke mulig å bruke for helgeturer. Regner med at det samme vil skje med New York.

Og tidligere argumeterte Norwegian med at de ikke hadde fordyrende mellomlandinger og derved var billigere, nå argumenteres det med at de kan ta mere betalt siden de flyr direkte. Norwegian er ikke til å kjenne igjen.

Men alikevel øker og øker de...
De gjør som alle andre, tar den prisen de vet folk betaler for å fly....

Dette er ikke sammenlignbart da CO og SAS flyr direkte til New York og vi snakker om direkteruter. Eksemplene dine gjelder med et stopp.

Se på prisene til Qatar - det koster nesten dobbelt så mye å bare fly til Doha som med en flight ekstra til Dubai. Direkteruter er svært verdifulle for mange reisende.
Igjen, prisene jeg listet opp er er ikke for direkteflighter men noen, heller ikke Norwegian. Man kan ikke fly direkteflighter for Oslo med Norwegian for en helgetur til Dubai.

Är det någon som jämfort priser mellan DY & EK på CPH-DXB-CPH. Bägge flyger linjen non-stop. EK med A330/B772ER/B773ER & DY med 737-800W.

Dette kalles Revenue Management. Tar den max mulig pris fra hver pax slik at du far under streken max revenue.

Er du flexibel, kan du finne kjempe-deals ved alle flyselskaper. Men da ma du reise disse dager og tider hvor nesten ingen annen vil reise. Vil du reise der hvor det er max demand, sa betaler du dyrt for dette. Svaert logisk.

Fordi dersom du ville vaere salgsman for iskrem under sommeren sa ville du ogsa tar deg betalt mest mulig. Men dersom du skal selge iskrem i vinter, sa vil du trolig kjempe med lave priser om kunder slik at du far en inntjening som gjör det mulig for deg a overleve og dekke dine kostnader...

Fordi dersom du ville vaere salgsman for iskrem under sommeren sa ville du ogsa tar deg betalt mest mulig. Men dersom du skal selge iskrem i vinter, sa vil du trolig kjempe med lave priser om kunder slik at du far en inntjening som gjör det mulig for deg a overleve og dekke dine kostnader...
Joda, men her selger jo Norwegian sin iskrem på akkurat samme dag som de andre, og de tar 2-3 ganger så høy pris selv om du må betale ekstra for kjeks og serviett. Hadde de hatt noe unikt som å fly direkte så kunne jeg kanskje skjønt det, men det har de altså ikke her på datoene jeg har valgt. Og jeg har prøvd en rekke datoer og sett det samme.

Klarer Norwegian å selge et dårligere produkt til en langt høyere pris så skjønner jeg jo at de gjør det. Poenget mitt er at jeg ikke ser hvorfor vi ikke kan forvente at det gjør det samme på strekningen Oslo-New York.

Är det någon som jämfort priser mellan DY & EK på CPH-DXB-CPH. Bägge flyger linjen non-stop. EK med A330/B772ER/B773ER & DY med 737-800W.
DY flyr direkte fra CPH kun en gang i uken og med mellomlanding de andre dagene. Sammenligner man priser for en ukes opphold når DY flyr direkte er forholdet fremover:

DY - EK
4328 - 3906
Utsolgt - 3906
6697 - 8156
9497 - 3906
4005 - 3906
4220 - 4496
3358 - 4496
3143 - 4301
3358 - 3906
5297 - utsolgt

Priser i NOK og ikke engang betalingsgebyr for Norwegian er med. På dagene hvor Norwegian ikke flyr direkte er de langt dyrere.

Betalingsgebyr? Nå har jeg reist og sett alle hjørner av verden, noe jeg derimot aldri har sett er megselv kjøpe flybilletter på krita. Har du ikke råd så bli hjemme.

Betalingsgebyr? Nå har jeg reist og sett alle hjørner av verden, noe jeg derimot aldri har sett er megselv kjøpe flybilletter på krita. Har du ikke råd så bli hjemme.

Du kjoerer minibankkortet ditt direkte knyttet mot bankkontoen din istedetfor? :rolleyes:

Verdensvant herremann som ikke vet hva ett kredittkort egentlig er.. Kommer kanskje som en bombe for deg at majoriteten av de som har kredittkort, betaler regningen hver eneste maaned og bruker kredittkort fordi det beskytter alle kjoepene du gjoer, beskytter bankkontoen din og i mange tilfeller gir reiseforsikring og leiebilforsikring

Men det er kanskje ikke saa viktig:rolleyes:

DY flyr direkte fra CPH kun en gang i uken og med mellomlanding de andre dagene.

??
Går jo fint an å fly direkte selv om man har en mellomlanding!
Ikke det at det nødvendigvis er tilfelle her, men greit å bruke en terminologi som gir diskusjonen mening.

Kan vel heller si at med DY fra CPH så må man ha et flybytte i ARN hvis man ikke flyr CPH -DXB direkte den ene dagen uken man kan gjøre det.

??
Går jo fint an å fly direkte selv om man har en mellomlanding!
Ikke det at det nødvendigvis er tilfelle her, men greit å bruke en terminologi som gir diskusjonen mening.

Du flyr ikke direkte med mindre det er samme gjennomgående rutenummer.

OK, Norwegian flyr nonstop CPH-Dubai kun én dag i uka. Tar den at jeg var upresis, men jeg regner med at alle likevel forstod hva jeg mente. :angry:

Om det går med New York som med Dubai så vil de lansere New York direkte (De vil ikke bruke ordet nonstop i sin kundekommunikasjon) fra 999NOK med store kampanjer. Ikke så lenge etter vil de fleste rutene ikke lengere være direkte og prisene vil ligge på 2-3-4.000 NOK hver vei, og det uten gebyrer.

http://www.norwegian.no/kundeservic...rdan-kan-jeg-betale-min-reise-hos-norwegian-/
Bestiller du på internett www.norwegian.no eller på vårt callsenter 815 21 815 må reisen betales med et kredittkort.

Følgende kredittkort kan benyttes: American Express, Master Card, Diners Club, Eurocard og Visa.

Bestillinger gjort med kredittkort belastes et tillegg pr bestilling. kredittkorttillegg dekker kostnader Norwegian har til kredittkortselskapene ved kredittkorttransaksjoner.

Back