SAS går for Amadeus Altea

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: SAS går for Amadeus Altea

Tatt fra en tidligere tråd om WIAS og Air New Zealand hvor det med boardingspass hele veien fra OSL ble nevnt:

Jeg lar Farmer svare på det avtalemessige, men når det gjelder gjennomsjekking av boarding-pass, så er dette avtalebestemt og programmeres av et par damer i annen etage i SITA-hq her i Atlanta. Dette må legges inn for hver stasjon, noe som gjør at man kan få SK-NZ boardingkort i f.eks LHR men ikke FRA ..

http://forum.scanair.no/showpost.php?p=348244&postcount=15

Virker som det hele avhenger av at det er en avtale på plass mellom f.eks. SK og NZ, uavhengig av IT-systemet bak (?).

RTB er interimløsningen Amadeus leverte pga at Altea var flere år forsinket .. Altea DCS er en helt ny plattform, og det er vel bare Finnair og Qantas som har implementert tror jeg. Er ikke sikker på om Finnair har hele suiten heller ..

Hvis jeg ikke tar helt feil så har AY hele suiten.

Vi har cutover nå i April ved OSL for chekin. På DCS siden har vi brukt ALTEA i over et år allerede - CLC via PRG.

S

Det var jamen på tide at det ble laget noe nytt i stede for å fortsette å bruke software som ble utviklet før jeg ble født!

Back