Da har Norwegian stengt for salg av billetter til/fra Bardufoss etter 1 februar, alle flighter er markert som utsolgt.
Så vidt jeg har forstått var det ingen som leverte anbud på Lakselvruta.
WF har FOT-ruter ut fra LKL. Hovedtrafiikken er til/fra TOS. Jeg sitter ikke med detaljinformasjon her, men har ikke hatt inntrykk av at det var en OSL-rute det primært var snakk om.
Kanskje andre kan oppklare?
Espen
Mulig du har rett i det og at det er snakk om en rute til/fra OSL. Men tilbudet i dag totalt sett er ikke tilpasset det nye trafikkvolumet, noe både Forsvaret og lokalsamfunnet har påpekt. Allerede nå, før "hovedstyrken" har rykket inn på Porsangmoen, har Forsvaret problemer med å finne tilgjengelige billetter for befal og menige på reise. Noe må altså tydeligvis gjøres med det totale flytilbudet inn og ut fra LKL.
Espen
Du har helt sikkert rett, men da er det vel mer snakk om fulle fly i enkelte peak perioder, da det ikke akkurat virker som kapasiteten utnyttes fullt ut på Lakselv
I 2017 var gjennomsnittsbelegget 54,4% på flyplassen, som økte til 63,3% i 2018. I september i år ser jeg trafikken vokste med 8,4%, mens den hittil i år har økt med 0,9%. Da ser jeg kun på terminalpax, og utelukker folk i transit.
Men antar behovet øker, uten at jeg vet hvor mye mer trafikken går opp når Porsangermoen settes i normal drift igjen?
Anbudsfristen var i slutten av september, så den er nok ikke avgjort enda.
Dette er forøvrig kravene til frekvens fra anbudet for Lakselv:
Det stilles krav til minimum 2 - 3 ukentlige flygninger T/R..
Torsdag og fredag:
• Minst 1 daglig avgang i begge retninger
Søndag og Mandag:
• Strekningen OSL-LKL skal ha minst 1 avgang søndag sen ettermiddag/kveld
Sent from my iPad using Tapatalk
https://www.dn.no/marked/norwegian/...tale-med-forsvaret-er-tapsprosjekt/2-1-691077Norwegian tapte den store kontrakten med Forsvaret om kjøp av flybilletter til SAS, og mener konkurrenten må drive videre med tap. SAS avviser at selskapet har solgt seg for billig.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.