I E24 har Torbjørn Lothe, som er leder i NHO Luftfart en kronikk der han snakker om de norske flyselskapene Norwegian, SAS og Widerøe som tilsammen taper 3 milliarder kroner i billettinntekter med dagens operasjon kontra en normal sommermåned.
==> https://e24.no/norsk-oekonomi/i/jdE...-taper-mest-men-har-ennaa-ikke-faatt-en-krone
Hva er egentlig et norsk flyselskap?
Er det eierskap, antall ansatte i Norge, eller norsk operasjon som er grunnlag for begrepet?
Jeg håper at denne tråden kan frembringe fakta om det norske innholdet i hvert av de omtalte flyselskapene
Det sies at SAS har i overkant av 4000 som er ansatte i Norge. Hvor stor del av antall ansatte er dette? Er alle disse direkte ansatte eller ansatte i bemanningsbyråer og innleide til SAS?
Jeg har også lest at Norwegian har ca 2000 ansatte i Norge. Er dette fast ansatte?
For en tid tilbake snakket jeg med en nordmann i WF sitt kundesenter som bodde og hadde kontor i Manila - er dette en ensom svale, eller har WF en del ansatte i utlandet?
Hadde vært fint med konkrete tall og så kan hver og en av oss selv trekke konklusjoner om hvor norsk selskapet er.
==> https://e24.no/norsk-oekonomi/i/jdE...-taper-mest-men-har-ennaa-ikke-faatt-en-krone
Hva er egentlig et norsk flyselskap?
Er det eierskap, antall ansatte i Norge, eller norsk operasjon som er grunnlag for begrepet?
Jeg håper at denne tråden kan frembringe fakta om det norske innholdet i hvert av de omtalte flyselskapene
Det sies at SAS har i overkant av 4000 som er ansatte i Norge. Hvor stor del av antall ansatte er dette? Er alle disse direkte ansatte eller ansatte i bemanningsbyråer og innleide til SAS?
Jeg har også lest at Norwegian har ca 2000 ansatte i Norge. Er dette fast ansatte?
For en tid tilbake snakket jeg med en nordmann i WF sitt kundesenter som bodde og hadde kontor i Manila - er dette en ensom svale, eller har WF en del ansatte i utlandet?
Hadde vært fint med konkrete tall og så kan hver og en av oss selv trekke konklusjoner om hvor norsk selskapet er.