SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Noen som vet hvorfor SK4789 OSL-GDN og retur er kansellert i dag søndag? Min datter skulle vært med hjem med den.

Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Med fare for å skrive noe som ikke hører hjemme på denne tråden, men som omhandler noe som ble omtalt tidligere:

I dag kansellerte SAS 7 avganger på OSL, det tilsvarer 5% av de planlagte avgangene. Ingen andre selskaper kansellerte noen flighter. Kan umulig være ønskelig eller gunstig i begynnelsen av ferien.

Re: Norwegian innfører Priority Boarding

I dag kansellerte SAS 7 avganger på OSL, det tilsvarer 5% av de planlagte avgangene. Ingen andre selskaper kansellerte noen flighter. Kan umulig være ønskelig eller gunstig i begynnelsen av ferien.

Nå vet jeg ikke årsaken, men ser ut som 2 eller 3 av dem skyldes EI-SIC basert på FR24 tilsynelatende plutselig ble "syk"

I dag kansellerte SAS 5% av avgangene på OSL, i går ble 4 eller 5% kansellert.

Morgendagen ser ikke ut til å starte mye bedre, med kansellerte morgenfly til Nice og Alicante, som garantert er sprut fulle. Førebels 5 kanselleringer i morgen, hvorav 4 før klokken 0800.

Facebooksiden er full av forbannede og oppgitte kunder som har fått kansellerte fly de siste dagene, og folk som har fått meldinger om kansellerte fly i morgen, og ikke får tak i noen hos SAS.

Ingen sommer uten flykrøll, i fjor var det DY, i år er det tydeligvis SAS som har bommet grovt med ett eller annet.

Bank i bordet, men ser bedre ut i dag, i hvertfall fra OSL. Ingen kanselleringer så langt, dog noen forsinkelser

I tillegg til outsourcinga av alt som heter kundeservice, IT-service, spare der det spares kan. Men det fungerer jo for alle andre, så det fungerer nok for SAS også.

Jepp, og endelig tjener de faktisk penger [emoji6]

En av kanselleringene i går rammet meg, skulle reist med SK4042 SVG-OSL i går kveld (på vei hjem fra ABZ). Boarding var startet og så ble vi stoppet i døra og sendt inn igjen, da det ble oppdaget en «bensin»-lekkasje. Etter det jeg så, ble alle pax booket om til SK4046. SK4042 var satt opp med en CRJ900, mens SK4046 var en 737-800, dermed gikk det fint. Sistnevnte var også forsinket, grunnet innsjekket pax m bagasje som så ikke møtte til boarding, både i OSL og SVG.
For min del var det nesten litt irriterende at forsinkelsen ble på «bare» 1t 35 min. Kunne like gjerne drøyd en halvtime til så man kunne fått erstatning [emoji6] Kom sent hjem uansett...

Sent from my iPhone using Tapatalk

En av kanselleringene i går rammet meg, skulle reist med SK4042 SVG-OSL i går kveld (på vei hjem fra ABZ). Boarding var startet og så ble vi stoppet i døra og sendt inn igjen, da det ble oppdaget en «bensin»-lekkasje.
Flyet skulle videre til TRD etter OSL, og sambo og resten av paxen ombord der ble booket om til tirsdag. ~30 av de sitter nå i en buss på vei nordover, gikk fra OSL 10 i dag morgest.

Edit: yeager, må opp i 3+ timer for å få erstatning etter 261. 2-3 timer er det kun matbong.

Last edited:
Ser SK2777, CPH-ATH går med A340 (LN-RKP) i dag. Er det planlagt eller en A321 som er syk?

Ser ut som gjengen som skulle på tur med SK4685 fra OSL til BCN ble avspist med en tur over Oslo vest før kursen ble satt nordover igjen...Stoppet å klatre på 8.000 fot så kanskje noe problemer med trykkabinen?
Thomas
8a6dc08c7443155594878d71a5ff4807.jpg

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Jeg la også merke til denne da den kom uvanlig lavt inn over gamlebyen i går morges. La ikke merke til om hjulene var ute. Men jeg trodde det var rutine å sirkle for å kvitte seg med drivstoff, hvorfor gjorde man ikke det her? Har de dumpet, eller var de innafor vektgrensene for landing?

<mod>
Tråden er for konkret status om større forsinkelser/kanselleringer på SAS shorthaul. Diskusjoner om kundeservice, SAS vs DY, pilotlønninger m.v. henvises til andre tråder eller steder (det er ryddet en smule her...)
</mod>

Det ser ut som SK4472 fra OSL til KKN har snudd litt sør for Østersund og gått tilbake til OSL igjen av en eller annen grunn.

osl kkn.jpg

Last edited:
Et eller annet gikk galt med -TUJ og de har nå byttet til -RNO. Snart klart for nytt forsøk.

Espen

Et eller annet gikk galt med -TUJ og de har nå byttet til -RNO. Snart klart for nytt forsøk.

Espen

Ja jeg ser de er i luften igjen nå på vei mot KKN. Vi får tro de kommer seg helt frem denne gangen.

Back