SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Liker ideen om å få en retro utgave med Janne-stripene…men dette designet passer jo som det nyeste ikke på en A319 som har for kort kropp foran vingen. Første røde stripe i det danske flagget skal jo være rett under «S» i Scandinavian….men du verden det hadde blitt stilig på en A350.

Yes, jeg prøvde som best jeg kunne, men da hadde stripene havnet langt inne på vingen. Stripene er allerede sammenskvist mye mer enn jeg hadde lyst til, så måtte ta en liten kunstnerisk frihet med å skyve de litt frem i tillegg for å i det hele tatt få de til å passe :p I etterpåklokskapen skulle vel også flaggene vært bak bakdøren...

Interview med Aron Backström (VP Loyalty & Products) i SAS omkring status på SkyTeam skift, Singapore Airlines codeshare, intra-EU Business Class...

https://youtu.be/F55rAV7vCMI

Skulle laste det samme. Ikke meget nytt, men et hyggelig intervju på Danglish and Swenglish.

Det hyggeligste er vel at EBS kan bli verdt litt mer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og som i alle breakups er det nå endringer på sosiale medier-fronten. SAS har "avfulgt" alle sine venner i Star Alliance på Instagram, og følger nå for det meste Skyteam-selskap :)

Og som i alle breakups er det nå endringer på sosiale medier-fronten. SAS har "avfulgt" alle sine venner i Star Alliance på Instagram, og følger nå for det meste Skyteam-selskap :)

Haha, det er jo faktisk litt morsomt :D

Jeg ser at KLM/AF selger en hel del billetter som inkluderer SAS, men ikke vice versa. Vet vi når det kommer på plass, og har det egentlig noe å si hvem man booker med (er det et poeng å vente på SAS?)?

Jeg ser at KLM/AF selger en hel del billetter som inkluderer SAS, men ikke vice versa. Vet vi når det kommer på plass, og har det egentlig noe å si hvem man booker med (er det et poeng å vente på SAS?)?

Det er alt på plass, men virker foreløpig være litt begrenset både når det kommer til ruter og ikke minst priser.

Men finner flere SAS og Air France eller KLM komboer til salgs på SAS sine hjemmesider. Til og med flighter på kun f.eks KLM-metall

Åh jo, har fått en hel del AF alternativt när jag sökt. T.ex GOT-MAD.

Ja, men når det kommer til de interkontinentale forbindelsene jeg har sett etter, med tilknytning innenlands i Norge, så finner jeg det meste hos AF/KLM, ikke hos SAS.

Ser at SAS fortsatt kommer opp som alternativ mellom Oslo og Zürich når jeg søker på billetter neste sommer til Italia på Lufthansa.com

Ja, men når det kommer til de interkontinentale forbindelsene jeg har sett etter, med tilknytning innenlands i Norge, så finner jeg det meste hos AF/KLM, ikke hos SAS.

SAS's codeshareaftale med AF og KLM dækker kun europæiske ruter. Du kan derfor ikke finde AF og KLM intercont ruter til salg via SAS-

Dette afventer vel at SAS kan indtræde JV med Delta, Virgin, KLM og AF. Der er en del myndighedsgodkendelser der skal på plads først (US + EU antitrust myndigheder er besværlige + arbejder langsomt). JetBlue har f.eks. klaget over SAS's indtræden i JV.

Last edited:
SAS's codeshareaftale med AF og KLM dækker kun europæiske ruter. Du kan derfor ikke finde AF og KLM intercont ruter til salg via SAS-

Dette afventer vel at SAS kan indtræde JV med Delta, Virgin, KLM og AF. Der er en del myndighedsgodkendelser der skal på plads først (US + EU antitrust myndigheder er besværlige + arbejder langsomt). JetBlue har f.eks. klaget over SAS's indtræden i JV.

Ikke JV, det er det ikke søkt om ennå. Men det det er søkt om, og JetBlue har klaget på, er transatlantisk codeshare. Men det har altså ikke noe med JV å gjøre, det vil da betydelig lenger tid å få på plass

Og transatlantiske forviklinger gjør at de ikke selger interkontinentale billetter som ikke er transatlantiske også?

Fra OSL i dag

2be0f398c312a80ce0160adcc5faa96e.jpg

Ser ikke så gale ut imo.
Fargemessig passer jo både SAS og SkyTeam logoen bedre sammen enn den gråe STAR logoen.

Ser også fra andre flyplasser, også i utlandet, det samme. Så SAS har vært sjeldent proaktive med å få Skyteam på skjermene.

Back