SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Har også hørt den/de forsvinner i høst, uten at jeg vet hva som er korrekt.
SK332 21.feb 25 er satt opp med A319, men det kan jo endre seg. Finner generelt lite 320ceo flyvninger, så mistenker at de ryker først egentlig. SAS har vel fremdeles ikke en konkret plan for å erstatte 319, men det er tema for en annen tråd.

Mer relevant for tråden er det vel at det er mulig å booke flyvninger med noen *A selskaper også kommende vinter. Feks avslører et kjapt søk at avtaler med TAP, Brussels og Swiss videreføres. (Vet ikke omfanget, men ser hvertfall en del strekninger er tilgjengelige med dem). Selv om vi straks sier hei til SkyTeam er det altså ikke 100% farvel til alt med Star. (Klar over at slike avtaler kan gå på tvers av allianser)

Last edited:
Ble inspirert av tråden, så har vært ute og fotofiklet litt igjen. Kastet det så fort sammen at jeg glemte både flaggstripe og navn og aldri fant riktig hex til skrogfargen, men blir vel sikkert seende ut litt som dette her
Airbus-A319.png

Hadde jo vært litt stas om de lot KBO være, malte én logojet, én i det nye liveryet og kanskje introduserte en god gammel Janne-vri om de får leve så lenge i flåten :p
Airbus-A3191.png

SAS er borte fra listen over Star-selskaper her. Fra LOTs ombordmagasin. Det nærmer seg byttet.

82d330116441c562e9d1f1ca6d9739eb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sola sist uke.

Attachments

• DSC_10155.jpg
    DSC_10155.jpg
    126.5 KB · Views: 1,665
  • DSC_10144.jpg
    DSC_10144.jpg
    107.8 KB · Views: 1,658
Ble inspirert av tråden, så har vært ute og fotofiklet litt igjen. Kastet det så fort sammen at jeg glemte både flaggstripe og navn og aldri fant riktig hex til skrogfargen, men blir vel sikkert seende ut litt som dette her
Airbus-A319.png

Hadde jo vært litt stas om de lot KBO være, malte én logojet, én i det nye liveryet og kanskje introduserte en god gammel Janne-vri om de får leve så lenge i flåten :p
Airbus-A3191.png

Janne-fargene var 100 %. Drømme, drømme!

Basert på en mail/nyhetsbrev til Diamond-kundene ser det ut som SAS og Singapore Airlines planlegger å fortsette/fornye samarbeidet. Ikke så mye konkret utover at de sier de skal fortsette samarbeidet og partnerksapet, det skal være mulig å opptjene Eurobonuspoeng (antar på utvalgte ruter) og man skal nyte visse Eurobonus fordeler

Uten å vite det så tror jeg endel avtaler må på plass først/på nytt, da jeg ser flere har rapportert flere SK/SQ kombinasjoner som tidligere lot seg booke, den siste tiden har vært "stengt" eller vanskelig.

Basert på en mail/nyhetsbrev til Diamond-kundene ser det ut som SAS og Singapore Airlines planlegger å fortsette/fornye samarbeidet. Ikke så mye konkret utover at de sier de skal fortsette samarbeidet og partnerksapet, det skal være mulig å opptjene Eurobonuspoeng (antar på utvalgte ruter) og man skal nyte visse Eurobonus fordeler

Uten å vite det så tror jeg endel avtaler må på plass først/på nytt, da jeg ser flere har rapportert flere SK/SQ kombinasjoner som tidligere lot seg booke, den siste tiden har vært "stengt" eller vanskelig.

Det står også i en mail til alle medlemmer idag, men ingen deltaljer utover at de skal samarbeide.

Airbus-A319.png

Airbus-A3191.png

Liker ideen om å få en retro utgave med Janne-stripene…men dette designet passer jo som det nyeste ikke på en A319 som har for kort kropp foran vingen. Første røde stripe i det danske flagget skal jo være rett under «S» i Scandinavian….men du verden det hadde blitt stilig på en A350.

….men du verden det hadde blitt stilig på en A350.

Litt sånn:?

Edit: Merk navnet på maskinen.

Attachments

• IMG_3328.jpg
    IMG_3328.jpg
    87.7 KB · Views: 791
  • IMG_2366.jpeg
    IMG_2366.jpeg
    113.1 KB · Views: 782
Last edited:
Liker ideen om å få en retro utgave med Janne-stripene…men dette designet passer jo som det nyeste ikke på en A319 som har for kort kropp foran vingen. Første røde stripe i det danske flagget skal jo være rett under «S» i Scandinavian….men du verden det hadde blitt stilig på en A350.

Vi må jo ikke være helt ortodokse heller og man får det til å passe hvis man vil. Må ikke være 100% historisk korrekt, så lenge det er sånn cirka riktig.

Vi må jo ikke være helt ortodokse heller og man får det til å passe hvis man vil. Må ikke være 100% historisk korrekt, så lenge det er sånn cirka riktig.

Riktig design er religion for noen…

Back