SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Det kommer til å se helt fryktelig ut. 319 er jo så kort foran, og det er jo såvidt plass på 320neo. Blir knøttsmå bokstaver, kommer til å se ut som når skoleelever har dratt bilder i høyden eller lengden istedenfor i hjørnet, altså at det ser helt uproporsjonalt ut. Tviler også på at de prioriterer å bruke penger på nytt design til 319?

Jeg kan ikke se at det skal bli så fryktelig, ved å gjøre skriften litt mindre. Så stor forskjell blir det ikke, og det handler om å gjøre noe godt nok.

Det er en billig og rask løsning, sammenlignet med noe unike retrogreier.

Mens noen stresser over hva SAS skal gjøre bemalingen av tre stk A319 så mangler en tredjedel av flåten til Norwegian halehelter. De operer også helhvite fly, samt fly med AnadoluJet logo på winglets. Tror ikke det er så farlig :)

Mens noen stresser over hva SAS skal gjøre bemalingen av tre stk A319 så mangler en tredjedel av flåten til Norwegian halehelter. De operer også helhvite fly, samt fly med AnadoluJet logo på winglets. Tror ikke det er så farlig :)

Så sant så sant.
Hvis disse 319-maskinene uansett skal ut om 1-2 år, så blir det nok bare enkel foliering over star-logoer og noen mindre SAS-logoer påklistret som på norwegian sine stygge andunger ;)

Jeg antar de vil ende opp omtrent som denne A319 til Air France, men at det da står SAS på siden. Maskinen er jo stort sett hvit og blå slik de fleste major airlines har for tiden så det bør vel være som hyllevare å regne og dermed lett å gjøre om dersom maskinen selges videre.

Attachments

• IMG_0159.jpg
    IMG_0159.jpg
    232.3 KB · Views: 2,576
Nå sammenligner du low cost og et «ordentlig» flyselskap, det er fy-fy :)

Jeg antar de vil ende opp omtrent som denne A319 til Air France, men at det da står SAS på siden. Maskinen er jo stort sett hvit og blå slik de fleste major airlines har for tiden så det bør vel være som hyllevare å regne og dermed lett å gjøre om dersom maskinen selges videre.

Nå er ikke skroget hvitt, da, men grått. Så det vil jo innebære full ommaling ..

2d6d4e4fe635359ee6e6c640c95f20b5.jpg

De er ikke som å slå på en bryter. Slikt tar litt tid. Delta var heller ikke spesielt imponert da denne dukket opp - på DL codeshare - i Atlanta et par uker før Austrian gikk motsatt vei i det herrens år 2000. ;) (eget bilde)

OE-LAO.jpg

Jeg hadde glemt at BMI var en del av *A i sin tid! :o Artig å se tilbake på!

Så et klipp i fra OY-KBT inne i paint hanger.

Der var Star alliance logo fjernet i fra hale (men hale fortsatt i svart), og Star Alliance skrift fjernet fra en side (og klargjort til fjerning på andre siden).

Sas logo er urørt, så tyder på at det er kun fjerning av Star Alliance, og muligens Sas logo som kommer på den svarte halen. Ikke full repaint.

Basert på at det ifølge Flightradar24 ser ut som den står på OSL, så er det nok heller ikke lakk, men bare folie (evt maling med rulle, men dette brukes vel mest når maskiner skal skrapes og de helst ikke vil ha logoer synlig). Så da blir det nok som jeg spådde på forhånd ;)
Mtp ar denne og for det meste går i norsk innenriks er det jo heller ikke så mye vits å lakkere hele kjærra, folk vet hva SAS er.

Forstår jeg det rett, skal bare Star-greiene fjernes.

Men å fly helhvite fly er jo noe både SAS og Norwegians klarer fint og ingen bryr seg egentlig [emoji6]

I følge en post med bildet av OY-KBT uten Star Alliance folie, så skal den inn til maling i Skyteam farger i Januar. Fra facebook så alt må tas med en klype salt.

Nesten rart at den ikke får en hvit SAS logo i blå firkant - for det er i følge dette forumet den riktige logoen til SAS.

Nesten rart at den ikke får en hvit SAS logo i blå firkant - for det er i følge dette forumet den riktige logoen til SAS.

Den har fått SAS i blå skrift under vinduene bak fremre dør. Riktig logo på hvit bakgrunn. Ligger bilder i OSL-gruppen.

Den har fått SAS i blå skrift under vinduene bak fremre dør. Riktig logo på hvit bakgrunn. Ligger bilder i OSL-gruppen.
Riktig som alb92 sier, alltid vært der, og å ha navnet på selskapet akkurat der er jo standard *A livery.

Jeg hadde glemt at BMI var en del av *A i sin tid! :o Artig å se tilbake på!

Denne var nok Austrian. G-WWBD ble leaset av SAS en periode i 2001. Jeg så den på Kastrup.

Attachments

• AH.jpg
    AH.jpg
    120.8 KB · Views: 678
I følge en post med bildet av OY-KBT uten Star Alliance folie, så skal den inn til maling i Skyteam farger i Januar. Fra facebook så alt må tas med en klype salt.

Har også hørt den/de forsvinner i høst, uten at jeg vet hva som er korrekt.

Back