SAS flyver ikke Billund.

ValdaIsaksson

ScanFlyer Blue
SAS (og det nye Cimber) har lige meldt ud af de ikke forventer at flyve på Billund-København. Dermed indenrigsrute på den strækning.

Det undrer mig stadigvæk at Karup, Sønderborg og Rønne kan tiltrække flyselskaber på ingen tid, mens man i Billund - Danmarks 2. største lufthavn - må vente flere uger.


Hvornår tror I der kommer en rute til København, hvis overhovedet?
 
Har godt nok sagt i en anden tråd, at jeg synes det virker underligt hvis man ligefrem ikke vil have ruten. Men jo ingen der siger den er så super rentabel igen. Trekantsområdet ligger næsten for tæt på Kbh. til at bruge lufthavnen i den retning.

Måske man kan se en rute til Esbjerg i stedet for Billund? Den har jo været lidt oppe at vende. Det blev dog vist aldrig afsløret hvilket selskab de snakkede med.
 
Den har jo været lidt oppe at vende. Det blev dog vist aldrig afsløret hvilket selskab de snakkede med.
mon ikke det selskab lige er gået konkurs?

Ser man på passagertallet BLL-CPH (det er styrtdykket det sidste år) er det klart, at der ikke er det store behov der - og hvorfor dog egentlig også? STO(*2)/OSL/SVG dækket ind nord på - resten af verden dækkes bedre via hubs som AMS/FRA/(CDG). Lokal trafikken fra de store cathment byer (Herning, Horsens, Esbjerg, Vejle, Fredericia etc kommer hurtigere frem med tog - når alt regnes med.
 
Selskabet kan meget vel lige være gået konkurs.

Men det kunne, set fra mig, lige så vel have været DAT de snakkede med, de flyver allerede fra Esbjerg. Sekundært Flybe Nordic og Sun-Air. Men hvem det var, ved vi jo reelt ikke.

Og det med dækning: Jeg er ikke helt enig med dig. Skal du ud mod nord og øst, skal du til Færøerne, Island og Grønland, især udenfor højsæsonen, er det godt at komme via CPH. Men nej, CPH er ikke lige så godt dækket ind globalt set som FRA, men dog bedre regionalt i nord.
 
Fra Billund kan man flyve til Reykjavik med både Icelandair og Iceland Express, til Færøerne med Atlantic Airways, og Grønland via Island.

Men jeg mener bare: Det er da en super fin rute at have, hvis man skal flyve med SAS - eller for den sags skyld - videre ud i verden. Vi har FRA, AMS, CDG også, men hvis man har point eller andet med SAS. Billund-ruten var en af Cimbers største overskuds-ruter, så jeg forstår ikke hvorfor den har lagt så langt henne.
 
Noen som vet om SAS får til noe codeshare e.l med Sunair / BA mellom OSL - BLL, evt om de har noen planer å starte egen rute til BLL enten direkte til Oslo eller via CPH med en mindre flytype?

Jeg flyr en del til Billund og hadde likt og fått Eurobonuspoeng, SAS hadde jo et samarbeid med Cimber som gjorde at man fikk bonuspoeng på denne ruten.
 
Noen som vet om SAS får til noe codeshare e.l med Sunair / BA mellom OSL - BLL, evt om de har noen planer å starte egen rute til BLL enten direkte til Oslo eller via CPH med en mindre flytype?

Ikke så veldig sannsynlig for begge punktene. Men kommer det en annen aktør kan det hende.
 
Meget meget lidt sandsynligt med codeshare SK/EZ
EZ er jo en BA franchise og i og med at SK og BA er 2 forskellige alliancer er det ikke et scenarie jeg kan se for mig.
Ligeledes har SK og BA jo ikke noget interline aftale
Hilsen Ole
 
Men måske det kunne være interessant for SAS at få Sun-Air som franchise? De har jo et interessant rutenetværk i Jylland hvor SAS står ret svagt. Omvendt ville Sun-Air på mange af deres destinationer kunne tilbyde kunder forbindelser via København på tidspunkter hvor de ikke selv flyver, f.eks. lørdage hvor de flyver meget lidt vist overhovedet.
 
Det tror jeg ikke. London City er ikke en hub, det er en destination. BA's hub er og bliver Heathrow.

Generelt er Sun-Airs ruter point-to-point fra Billund, Aarhus og Aalborg. SAS kunne, måske, have en interesse i, at ruterne blev omlagt fra Bromma til Arlanda, og samtidigt kunne tilbyde smidigere forbindelser mellen Norge og Jylland via Oslo; her er København jo en lille omvej.
 
Det er faktisk en god pointe i har, folks...tænkte egentlig lige ikke over den mulighed.
Hilsen Ole
 
Back
Top